Zoover

6e keer naar Belle Dune

peter
6-7-2011
  • Onderkomen9

Het kwam plotsklap op om na afgelopen mei nogmaals naar Belle Dune te gaan voor een lang weekend. Aan alle wensen kon voldaan worden en we verbleven van 1/7 t/m 4/7 weer in de wijk "les maisons de la plage". Ons 5 a 6 persoons huisje leek wel of het nog nooit was gebruikt, zo nieuw kwam het over. De bedden waren voor ons opgemaakt.

Deze keer zaten we tegenover het openlucht zwembad. Voor ons een overbodig iets, maar het oogde gezellig. Het weer werkte daar ook aan mee. Op een paar minuten afstand in de hoofdstraat van Quand is de beste boulangerie van Frankrijk. Nooit een betere baquette geproefd.

Het waren weer geslaagde dagen in Belle Dune.

De start slecht maar het resultaat mag er zijn.

Blijleven
13-6-2011
  • Onderkomen8
  • Activiteiten4

Wij zijn op vakantie geweest met onze zoon van 2 jr in dit vakantiepark. Hadden naast de golfbaan spec dit park gekozen om met hem naartoe te gaan omdat we dachten dat het zeer kindvriendelijk zou zijn. Er veel te doen zou zijn voor hem.

bij aankomst bleek dat het huisje waar wij zouden verblijven aan het meer lag zonder afrastering er omheen en hij kon daardoor zo het water inlopen. Ook sloot de deur van het huisje niet goed waardoor je hem ook binnen in de gaten moest houden. Bij de receptie gevraagd om een ander huis maar de dame mocht niet zelf beslissen. De dag erna kregen we te horen dat er een ander huis beschikbaar was maar dat we bij moesten betalen omdat het huisje nieuwer zou zijn en mooier. En dat was zeker waar, een prachtig huis in een park en super mooi ingericht. (Ileaux Oiseaux gedeelte). Het zwembad was maar beperkt geopend. Animatie en activiteiten waren er niet die wk. Restaurant en supermarkt ook beperkt geopend.

Ondanks alles toch leuk genoeg voor nog een bezoekje

Niet voor herhaling vatbaar

ML
12-6-2011
  • Onderkomen3
  • Activiteiten8

Mooi opgezet vakantiepark, maar huisjes zijn gemaakt voor miniatuur-mensjes. Een keuken waar je echt maar met 1 persoon in kan staan. Wij hadden een huisje gehuurd in de wijk "Le Hameau" dat zijn huisjes die aan de golfbaan liggen. Deze huisjes zijn geschikt voor 7/8 personen, qua zitcomfort zijn ze geschikt voor 3 personen. Tenzij het prachtig weer is dat je altijd buiten kan zitten, tuinmeubilair is er voldoende. In de woonkamer staat 1 slaapbank en 1 rieten stoeltje. De tv hangt zo hoog dat je nekkramp krijgt, maar ja er zijn toch alleen maar franse zenders dus dat is geen genot om naar te kijken. Maar aangezien wij in een periode zaten dat het 's avonds nogal koud was moest je toch binnen zitten en dan is het niet erg comfortabel. Het sanitair en de slaapkamers zijn ook allemaal erg aan de kleine kant. Wel schoon en allemaal leuk ingericht maar qua kwaliteit/prijsverhouding komt het echt niet overeen, JAMMER.

Het zwembad kan ook gebruikt worden door de locale bewoners, ook JAMMER.

Heerlijk, rustig, prachtige omgeving

Harry
27-5-2011
  • Onderkomen8
  • Activiteiten8

Voor de derde keer een weekje vakantie gehad, en weer genoten, Het park heeft alles wat je wenst, de bediening is vriendelijk, de service is goed, de huisjes zijn schoon, de omgeving is mooi en de golfbaan is super, wij komen hier zeker nog een keer

Gereisd Met partner in mei 2011

Aanrader

Marcelle
17-5-2011
  • Onderkomen10
  • Activiteiten7

Wij hadden een 7/8 persoons huis gehuurd via TO. Dit was een gerenoveerd huis. Wij hadden een grote tuin rondom het huis. De hele dag zon in de tuin. Twee badkamers zaten er in het huis. Keuken was krapjes maar van alle gemakken voorzien. Zwembad was heel leuk. Snelle glijbaan, grote golven en zeer schoon was alles. Het park ziet er heel leuk uit en ligt zeer centraal voor allerlei uitstapjes: naar de krijtrotsen, prachtige stranden, wimereux, tourqet plage, bunkers, musea, somme (1e wereldoorlog pozieres,albert, beaumont hamel). Wij hebben echt een heerlijke week gehad en gaan hier zeker nog een keer naar toe. Het was ook niet zo ver rijden voor een week, dus helemaal perfect. Enig nadeel is dat je niet mag in en uitladen voor je huisje bij aankomst/vertrek. Je moest dan met een karretje vanaf de parkeerplaats naar het huisje lopen en weer terug.

Voor 5e keer Belle Dune.

Peter
17-5-2011

Opnieuw naar Belle Dune. Ideaal voor een korte vakantie, het is slechts 4 uur rijden.

Op verzoek kregen we een huisje toegemeten in de wijk "les maisons de la plage". Dat was ons verleden jaar goed bevallen. We hebben niets met het zwemdad of ander vermaak. Ons huisje was ook deze keer (fotos) prima verzorgd. Keuze uit 19 kanalen TV, waaronder Frankrijk, Polen, Spanje, Italië, Duitsland en voor ons gelukkig BBC1 en BBC2.

Boodschappen op loopafstand (Quand) en eten in Fort Mahon Plage. Mooie tripjes naar Montreuil (waar Victor Hugo zijn inspiratie opdeed), Le Treport (krijtrotsen), Le Crotoy (Baie de Somme) etc.

Het park ziet er leuk uit.

Wim
9-10-2010
  • Onderkomen6
  • Activiteiten5

De groepen huisjes van het park liggen op verschillende locaties. Het huisje is wel netjes. Men was net een aantal huisjes aan het renoveren. De bedden zijn uitermate hard, jammer. Het overdekte zwembad is niet al te groot, maar in deze rustige periode was het wel voldoende. Het park ligt vrij ver van grote doorgaande wegen af, bij ons waren er ook nog wegen afgesloten en moest je flink omrijden.In de omgeving zijn niet al te veel dingen om te bekijken of te doen. Te voet is het dichts bijzijnde strand eigenlijk net iets te ver, maar op de fiets is het goed te doen. Wij gaan niet meer naar dit park

Hatsjoe!!!!!!!

isabel
12-7-2010
  • Onderkomen1
  • Activiteiten1

De hele week gigantisch last gehad van stofallergie vanwege het zeer stoffige huisje.

Schimmel in de douche, vieze oude dekens en een oud bankstel hielpen niet mee aan een gezond binnenklimaat. Dit was een "eens maar nooit meer" ervaring. Het ziet er allemaal mooi uit aan de buitenkant en het complex ligt ook mooi dichtbij het strand, maar de huisjes zijn van binnen gewoon oud en erg onhygienisch. Daarbij is het zwembad afgeladen vol, het lijkt wel of het hele dorp continu in dat bad ligt!

Veel en veel te duur voor wat krijgt...

leuke vakantie, mooie omgeving

D&B uit Gent
20-6-2010
  • Onderkomen9

We zaten met onze twee kindjes van 2,5 jaar en 5 maand in een 5/6 pers.huisje.

Het zijn leuke huisjes met het nodige basiscomfort hebben. Geen luxe, maar alles wat nodig is, proper (wel soms wat sleet), ook klein en dicht bij elkaar. geen microgolfoven maar wel een oventje. Aan de receptie zijn er waterkokers beschikbaar, maar geen flessenwarmers.

De babykit bevat een badje, luierkussen, stoelverhoger, kinderbedje (geen matras) en plooibuggy (de kindjes kunnen er bijna helemaal plat in liggen). Buiten het seizoen rijdt het treintje niet en met de buggy is het pad naar het strand te ver. Aan quend plage zijn er veel betalende parkeerplaatsen naast het strand. Het eco aire de jeu is heel leuk voor jongere kinderen. in het zwembad is er ook een speeltuin. Het kinderboerderijtje valt tegen. je kan niet bij de dieren en de hokken zijn klein.

Het restaurant heeft vrij lekker eten (meer dan frieten en pizza's) en is kindvriendelijk. supermarkt op 3km routhiauville.

Uitstekende plek voor actieve vakantie

Walther
15-5-2010
  • Activiteiten6

Wij zijn in de meivakantie naar Belle Dune geweest en hebben hier een prachtige week beleefd. Wij hadden met zijn vieren een 6-7 persoons huisje geboekt, omdat ze klein zijn. Het waren inderdaad kleine huisjes, maar wel zeer praktisch ingericht. Zelden een huisje meegemaakt met zoveel bergruimte. Alles was zeer schoon en recentelijk gerenoveerd met modern meubilair en keuken. Ook LCD tv aanwezig, helaas alleen Franse zenders. Het park ligt erg mooi rond het meer. Jammer dat de kids club alleen in de Franse vakanties is geopend. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam en spreekt ook Engels. Het restaurant stelt weinig voor, en is een afrader, wetende dat je in Fort Mahon leuke goed betaalbare restautrants hebt waar je prima kunt eten, Een bezoek aan Le Touquet-Paris-Plage is een aanrader. Wij waren hier een week, maar gaan volgend jaar in de zomer weer terug naar deze streek, misschien wel weer naar Belle Dune. Het is ons (gezien alle recensies alhier) voor 1000 % meegevallen.