Zoover

Erg ruim appartement in een Frans Skigebied

Bram
21-1-2011
  • Ligging t.o.v. pistes10

Als je een ruim en goed appartement zoekt, vlakbij de liften en het dorp van een mooi skigebied is Residence de la Fôret in Flaine een prima keuze. Er is een supermarktje in het pand en een apres-ski bar er gelijk naast! Mooie, ruime verwarmde skilockers in de kelder. Kortom één van de beste plekken die je kunt vinden.

Gereisd Met vrienden in januari 2011

Ruime sobere sfeerloze appartementen

Janark
9-1-2011

Residence de la Foret Flaine

Ruim appartement (3k) met goed ingerichte keuken en aparte badkamers (2) en toilet. Aanzicht en aankleding sfeerloos (Oost Europees aandoend). Mooie ski locker met verwarming voor schoenen. Kort bij skilift; amper 1 minuut lopen. Restaurant Vie is zaal achter apres skibar met vriendelijke en goede bediening van Nederlandse en Belgische medewerkers. Ontbijt en diner was goed en gezellig. Wij waren hier begin januari 2011 met TO met 2 volwassenen en 2 tieners. Tip :Ski huur voor kinderen bover de 11 goedkoper ter plekke dan via TO. Goede ski vakantie gehad.

Comfortabel en goedkoop. Echte aanrader!

Rozendal
8-1-2011
  • Ligging t.o.v. pistes9

Prima moderne, zeker niet te kleine appartementen in een flatgebouw van Pierre et vacances. Modern ingericht, schoon en redelijk ruim. Voldoende kastruimte voor 2 volwassenen en 3 tieners. Schoon beddengoed en handdoeken aanwezig en een huishoudpakketje voor de keuken. Verwarmde skilockers in het souterrain. (Nederlandse) supermarktje, niet duur, in het complex en de kroeg de Flying Dutchman naast de deur. Direct aan de piste. Redelijk ruim skigebied met makkelijke pistes, veel blauw en rood. Prachtig uitzicht op de Mont Blanc. het dorp Fliane bestaat uit 3 boven elkaar gelegen delen. Alleen Flaine zelf en Flaine Foret liggen aan de piste.

Ideale ligging t.o.v. pistes

annemiek
27-1-2010
  • Ligging t.o.v. pistes10

We waren hier voor de 2e keer. Geweldige ligging naast de skischool en de piste. Ik zie dat er een nieuw complex gebouwd is naast het hotel. Wat heel ideaal is, is dat de skischool naast Pierre en Vacances ligt. De lessen beginnen om half 10 als je om kwart over 9 naar beneden gaat en skies meeneemt ben je ruim op tijd.

Tijdens de kerstvakantie was het heel druk bij de pistes. Er waren weinig pistes open in de omliggende dorpen. Iedereen kwam dus bij ons skieen. De bussen erheen waren propvol. Als je de bus om 4 uur wilde nemen dan kon je er soms niet in. Als je dat allemaal ziet dan ben je blij dat je op korte afstand van de pistes zit.

Leuke vakantieplek

Astrid
2-1-2010
  • Ligging t.o.v. pistes9

Dit appartement staat te boek als 5 sterren, maar het is niet meer waard dan 3 sterren.

Bedbank in de kamer is van prima kwaliteit, dus goed te doen voor 4 personen in een 5 persoonsappartement.

Voor 5 personen is het wel wat krap.

Het enige wat we misten was een vriesvakje in de koelkast.

Verder een goede plek om naar toe te gaan als je puur voor het skien gaat en niet aan gezelligheid wenst te doen, want dat is ver te zoeken in het dorp.

al 3x op rij super

fvdkroon
21-10-2009
  • Ligging t.o.v. pistes9

Wij hebben al 3x onze vakantie in dit app. complex doorgebracht (2005, 2006 en 2008) . Het blijft een toplocatie. Snel te bereiken vanuit NL, als je de goede weken eruit pikt spotgoedkoop. De kamers zijn netjes en in 2005 gerenoveerd. De 1e keer dat wij er kwamen was de renovatie nog bezig. Leuk gebied, dicht bij de lift (loopafstand). We hebben hier nog nooit een probleem of overlast gehad. De 4 persoonskamers zijn gebaseerd op 2 personen bedbank in woonkamer dus dat kan een nadeel zijn. Ook niet alle lockers hebben volgens mij van die verwarmde stangen om je schoen aan te hangen.

voor herhaling vatbaar

r van winkel
27-12-2008
  • Ligging t.o.v. pistes8

Kerstweek 2008 doorgebracht in apt de la foret (P&V) in Flaine Foret. Geboekt via Vrijuit, geen borgbetaling, alleen toeristenbelasting aan het eind van het verblijf. Schoon apt met veel bergruimte. Lekker dichtbij de lift. De supermarkt Spar is prijzig, maar beneden in Flaine Forum is er een iets goedkoper alternatief, supermarkt Sherpa. De wasserette is ook in Forum (10 Euro voor wassen en drogen). Postkantoor ook in Forum, alleen in de ochtend open.

De kinderen (4 en 6) hebben zich goed vermaakt. Eind v/d middag waren er allerlei (gratis) aktiviteiten. Flaine Foret en Flaine Forum zijn verbonden met een voetgangerslift, maar de kinderen gingen liever met de slee naar beneden (100m lager). Beneden is ook een schaatsbaan open van 13u tot 23h. Al met al goed bevallen en we gaan zeker nog een keer terug. We hebben vernomen dat het eind van het seizoen (pasen) beter sneeuw is, maar rond kerst was voor ons ook prima.

Ook voor 7 personen voldoende ruimte door de 2 badkamers

E. Storm
9-2-2008
  • Ligging t.o.v. pistes9

Ook voor 7 personen voldoende ruimte door de 2 badkamers. Wel erg lang moeten zeuren voordat kapotte bedbank gerepareerd werd (de bodem ontbrak!) en ook het linnengoed was niet compleet te krijgen. De keuken in ons appartement was prima uitgerust.Prachtig skigebied, mooie uitzichten op de Mont Blanc

Gereisd Familie in februari 2008

Voor het tweede jaar hier geweest

Monique
8-4-2007
  • Ligging t.o.v. pistes9

Voor het tweede jaar hier geweest.Zeer goed gelegen in een mooi skigebied. Minpunt tegenover vorig jaar: Er werd geen inventaris meer opgemaakt. Dus het huishoudelijk materiaal was niet meer volledig. Als je iets miste en ging vragen aan de receptie werd het wel direct aangevuld. Dit jaar ook veel last gehad van 2 groepen jongeren verdeeld over het gebouw die 7 nachten na elkaar lawaai maakten tot 3 - 4 uur in de nacht. Na dagelijks reclameren aan de receptie(door verschillende appartementbewoners - we waren niet alleen met onze klachten), kregen we steeds als antwoord: "we hebben de gidsen op de hoogte gebracht". Maar verder werd er niets aan het probleem gedaan. Het enige wat wij konden doen volgens de receptie was 's nachts naar de politie bellen. Dat aan dit probleem van geluidsoverlast niets gedaan werd (er is 's nachts ook niemand van de receptie of zo aanwezig)vonden we spijtig.

Goed apartement om te gaan skien, direct bij skilift

Jan en Ineke
30-7-2006
  • Ligging t.o.v. pistes8

Goed apartement om te gaan skien, direct bij skilift. Ruim naar Franse maatstaven, alle gemakken: 2 badkamers en apart toilet. Alleen plaats voor 4 personen in twee slaapkamers in 7-persoonsapartement, andere drie moesten in woonkamer op bankbedden. Aanrader.

Gereisd Anders in juli 2006