Zoover
Camping Le Petit Mousse

Camping Le Petit Mousse

6,6

een pareltje in een niemandsland

Nicolaas Bogaard
29-9-2018

de camping is mooi, netjes, geschikt voor langer verblijf. De camping is gesitueerd aan een mooi stukje kust met eigen toegang tot een grofzandig strand. De camping ligt in een soort vrijstaat. Eeen wirwar van weggetjes en steegjes waarvan maar een deel redelijk geasfalteerd is. De directe toegangsweg naar de camping is in schandalig slechte staat, deze camping onwaardig. Overige voorzieningen zijn vrij ver weg. Redelijk aantrekkelijke steden en dorpjes in de buurt zijn Vias en Agde. De camping heeft een heel redelijk supermarktje, feitelijk hoef je de camping niet af.

Bezienswaardigheden (Via Domitia, romeinse heirweg) vindt je in Narbonne, in Beziers vindt je de geschiedenis van de kerkstrijd tegen de Katharen

Gereisd Met partner in september 2018

Nooit meer

Nick
5-9-2018

Camping is auto vrij en we vinden het zeer irritant dat je de auto niet bij de sta caravan kon parkeren maar op een parkeerterrein buiten de camping Dat betekende dat we soms meer dan een kilometer moesten lopen om bij de auto te komen

Verder staan de caravans veel te dicht op elkaar Je kon zien zonder moeite wat de buren op hun bord hadden om te eten

Logisch dat je de uitwerpselen van je hond op moet rapen maar vervolgens op de camping geen enkele vuilnisbak om het in te gooien

Geen enkele privacy dus

Gereisd Met partner in september 2018

Nooit meer

Margreet
11-8-2017

Bij aankomst geen lakens gekregen. Hadden t mega koud 's nachts. Volgende dag toch maar gaan vragen of de overtekken die we ontvangen hadden lakens waren.... nee natuurlijk. Waren beschermhoezen. Kregen toen wel lakens maar geen excuses! Verder is het een saaie camping! Geen tenten of caravans. Alleen sta caravans van de camping zelf. Deze staan dicht op elkaar maar contact met andere is er niet. Voornamelijk Franse. Camping ligt ver weg van alles. En nogmaals er is niks te doen.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

Vorige keer was beter

Michel V
27-7-2017

Na een aantal jaar geleden hier ook geweest te zijn leek het me leuk hier weer te komen.

Een leuke vakantie hebben we gehad en de camping is veder oke.

Nederlandse Touroperator is echter niet meer te vinden op de enkele nederlander na en is het gewoon een France camping. Geen probleem voor mij maar NL touroperator heeft hier niks meer te zoeken.

Als je daar geen moeite mee hebt , heb je net als mij een prima vakantie maar voor kinderen zou het wat ongezelliger kunnen zijn .

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

Top vakantie!

DenHelder70
26-6-2016

We hadden de grootste stacaravan geboekt en deze beviel uitstekend, zag er keurig en netjes uit.

Prima zwembad op het park en de zee op steenworp afstand, perfect!!

Park zag er verder keurig uit.

Elke ochtend verse broodjes bij het winkeltje te verkrijgen, heerlijk.

Wij hebben een uitstekend verblijf op dit park gehad.

Aanraders

- bezoek aan Valras-plage (leuke markt op vrijdagmorgen) ong. 20 min. vanaf Vias

- Grotten van Clamouse ( Saint Guilhem le Desert ) Wat een prachtige plaats is dat zeg!! ong. 50 min. vanaf Vias

-Agde , geweldig strandje voor de kinderen, ong 10 minuten rijden

Leuke camping

Silvia Glismeijer
25-6-2016

Onze ervaring op le petit mousse is wel positief vriendelijke medewerkers bij receptie die hun uiterste best deden om engels te spreken zo ook in het restaurant.Zwembad en zee ideaal . Wat wij hebben kunnen beoordelen was het kindvriendelijk speciale code om naar he strand te kunnen en deur in zwembad kunnen kleine kinderen niet zelf openmaken. Kleine speeltuin .En ja in het weekend is het drukker daar mensen een eigen caravan hebben ,en in het weekend komen heb je in nederland ook. Medewerkers techische dienst spreken alleen frans maar als je duidelijk laat zien wat je bedoelt komt het goed. Komen zelfs een keer terug of alles naar behoren werkt [slaapkamerraam kapot] waren foldertjes voor uitstapjes in het frans maar dat is logisch, je kunt ook thuis op internet heel veel vinden.

Wifi is niet gratis je kunt met een creditcard een abbonnement nemen

Voor ons een hele leuke camping maar iedereen heeft een eigen mening maar zeker 3 sterren waard

Rommelig stacaravanpark

Zwollenaar83
11-6-2016

We stonden hier met onze zoon van een jaar. Positief: het zwembad, het strand pal aan de camping vast, redelijk schone stacaravan. Negatief: er lopen zwerfdieren op de camping!!! (honden en katten, heel ranzig!), personeel spreekt amper andere taal dan Frans en kunnen je zeker niet de bezienswaardigheden in de omgeving vertellen, alleen maar stacaravans op dit park (moet je van houden, nul campingsfeer hierdoor), het stikt er van de muggen, in het weekend wordt het park overspoelt met luidruchtige Fransen en het totale gevoel bij dit park is: stug Frans park die rommelig oogt en waar men makkelijk geld denkt te verdienen. Al met al: de zee, het zwembad en onze eigen initiatief om op pad te gaan, hebben onze vakantie prima doen zijn, maar voor dit park komen we zeker niet terug.

heerlijke camping aan zee

Henk Lorsé
5-9-2015

Kleinschalig en Franstalig maar wat een heerlijke camping direct aan zee

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2015

Niet meer voor ons

Marjolein
28-8-2015

na de slechte commentaren gelezen te hebben was ik op alles voorzien

positief: goed onthaal, proper huisje (het onze was recent), zwembad ok, speelplein ok, strand ok

negatief: een norse security (ze zijn niet allen zo), geen lakens bij aankomst (zo hebben wij een nacht zonder lakens moeten slapen), heel drukke camping, heel ver van stand, de weg ernaar toe doet je denken, o my god waar ben ik terecht gekomen.

Mooie vakantie

Fam Audenaerd
6-8-2015

Een kleine camping, netjes onderhouden. Voldoende glijbanen en mooi zwembad. Onze zoon van 7 had er meer dan voldoende aan. Ligt direct aan het strand. Persoonlijke vinden wij het een vuil strand, zwart zand. Maar in Vias plage heel mooi strand, 15 min rijden. Met leuke wateractiviteiten en privé parking, beachbar. De winkel was alle dagen open van 7u-20u. Lekker stokbrood en vriendelijk. Goede snackbar maar als het regent kan je niet in de kantine eten. Jammer! Animatie is enkel op Fransen gericht. Voor de rest doet de camping erg zijn best om Engels te praten. Voor alles heb je wel en auto nodig. Ga erop uit naar le cap d'agde, of de winkeltjes en restaurants in Vias plage. Caracasonne is zeker de moeite waard. Heel dichtbij heb je het europark (kermis). Lijkt klein als je langs rijdt naar de camping, maar toch de moeite waard. 2x in de week halve prijs per attractie. Daar tegenover kan je heerlijke wijnen voor weinig geld halen.