Zoover
Camping Le Floride et l'Embouchure

Camping Le Floride et l'Embouchure

Prima camping dicht bij de zee

M.N. de Kunder
11-11-2018

We zijn dit jaar voor de vierde keer naar de camping geweest en hadden een bikini gehuurd. De camping is mooi en goed verzorgd. Ook de nieuwe glijbanen waren top.

Het strand en het plaatsje Barcares zijn dichtbij. Het weer was fantastisch. De medewerkers zijn vriendelijk en bij de receptie wordt ook Nederlands gesproken.

Het is altijd weer een genot om naar deze camping te gaan

Gereisd Met partner in september 2018

Mooie camping voor jong en oud.

A.van Bentum
1-10-2018

wij waren hier ruim een maand.Mooie grote plaatsen.Erg vriendelijk personeel.Het sanitaire gedeelte werd constant schoon gehouden.Mooi zwembad zowel binnen als het buitenbad.Er wordt Nederlands gesproken bij de receptie.Veel animatie nog zo laat in het seizoen.

Gereisd Met partner in september 2018

Voor ons nooit meer!

Lisanne
4-9-2018

Deze camping is alles behalve 5 sterren! Ik geloof best dat je de vakantie van je leven hebt als je een van de nieuwste luxe stacaravans hebt gehuurd, maar als je in een basic stacaravan zit of zoals ons in een camper of tent is het echt NIET aan te bevelen! Je word ergens op een achteraf plek 'gedumpt' tegen de muur van het zwembad van de naaste camping. Daarnaast sta je op super kleine plekken waar alleen grote stenen en modder ligt. Het zwembad is zo vol dat je over de hoofden kan lopen en een ligbedje kun je wel vergeten. De douches en wcs zijn super vies! Word wel 3x per dag schoon gemaakt maar mensen plassen en poepen gewoon over de randen. De camping gasten zijn erg luidruchtig en voornamelijk frans, je voelt je bijna een indringer want je word erg nagekeken. Ik voelde mij op deze camping niet fijn. Wel een mooie omgeving met strand op loop/fietsafstand en leuke restaurantjes en marktjes in de plaatsjes.

Gereisd Met vrienden in augustus 2018

Nog véél verbetering nodig

Magda
25-6-2018

Wij boekten hier voor de glijbanen in t zwembad, die zijn door werken niet eens opengegaan!

Onze 'vip' cottage met bubbelbad stonk naar een open riool, de huisraad is ontoereikend (steakmessen ipv gewone?, geen potten genoeg, geen opbergdozen, .....) tv zenders alleen in t Frans, geen wegwijzers naar de chalets dus voor kinderen een doolhof (en de pijlen op de grond voor de auto's zijn afgesleten dus soms reden we plots tegen richting in), de pompen van de bubbelbaden maken dag en nacht lawaai, zonder te verwittigen zetten ze 100 euro vast op je visa voor 'verbruik' met de armbanden, ze kwamen stukken vastboren en afsluitingen zetten aan de chalet terwijl ik probeerde te slapen, er reden bulldozers rond waar kinderen liepen, extra betalen voor aquagym, enz...

Wat wél positief was is de driegangen menu in t restaurant, de vriendelijkheid van t personeel en t feit dat ze Nederlands praten.

Gereisd Met oudere kinderen in juni 2018

Super leuke camping!

Dustin huisman
14-6-2018

Van 26 mei tot en met 13 juni verbleven.Erg leuke camping, wij zaten in de J zone deze is net nieuw en hadden een 8 persoons mobile home met aparte studio en een jacuzzi(j19) echt een aanrader!Camping zelf is erg netjes en heeft een leuk zwembad voor de kleintjes, tijdens ons verblijf werden er 2 nieuw glijbanen gebouwd deze zagen er spectaculair uit.Als je een hond bij je hebt is er een leuk groot veld naast de j zone waar ze lekker kunnen rennen, ook hebben ze op de camping douches voor de hond.

Wat wij wel jammer vonden is dat er nog weinig open was op de camping maar ook in het dorp ernaast. Verder zit de camping vlak aan het strand en deze is erg makkelijk aan te lopen.

Personeel is erg vriendelijk ze zeggen je altijd gedag, bij de receptie wordt ook Nederlands gesproken door 3 dames erg handig. Supermarkt op de camping is handig elke dag vers stokbrood, croissantjes etc. Kom graag nog een keer terug!

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2018

Prima verblijf

Martin en Marijke de Kunder
24-9-2017

Dit jaar hadden we een bikini chalet in de C zone. De omgeving is inderdaad wat luidruchtiger omdat je langs de doorgaande weg zit. 's morgens vroeg gaan de vuilnisauto's de containers legen. De plaats waar wij zaten was wel erg mooi. Bij de receptie spreken ze Nederlands, Engels, Duits, Spaans en natuurlijk Frans. De service is prima. Het winkeltje op de camping is erg handig ook al haal je er 's morgens alleen stokbrood. De Lidl, Aldi en Intermarche zijn op 5 autominuten afstand. Naar de markt lopen in Barcares is ongeveer 15 minuten en goed te doen. Binnen 10 minuten zit je echt in het zand op het strand. Wat ons opvalt dat de camping en het zwembad iedere morgen worden schoongemaakt. Het personeel is vriendelijk en groet altijd al je hen tegenkomt. Helaas wel eens wat extra muziek geluid van een andere camping maar wij vonden dit niet storend. We zijn nu drie keer op deze camping geweest en het bevalt ons prima.

Gereisd Met partner in september 2017

Veel lawaai, weinig rust

Meijer
19-9-2017

De camping ligt aan een hele drukke weg en de stacaravans staan zo wat óp de weg. 'S nachts vaak wakker door langs scheurende motoren/auto's. Iedere ochtend rond 5.45 kwamen de vuilnismannen.... wat een lawaai!!! Probeer dan nog maar eens te slapen... Ook de animatie van de camping naast (?) ons was om gek van te worden. Meestal om 11 uur begon het al met muziek en als je 's avonds even lekker wilde borrellen, zat je in de herrie... best wel storend.

Wat wel heel fijn was, was het stokbrood in het winkeltje! Altijd vers en aanwezig. De intermache, lidl en aldi lekker dichtbij. Toen het gas van de stacaravan leeg was, werden we vriendelijk en snel geholpen (wel alleen maar frans sprekend)

Al met al naar onze smaak geen aanrader, maar een prima vakantie gehad door de vele mogelijkheden qua uitstapjes en het zwembad.

Gereisd Met partner in september 2017

Tegenvaller

Conan
26-8-2017

Niet goed : veel lawaai vooral dan 's nachts, smerig sanitair, staanplaatsen zijn vuil, de camping beslaat twee terreinen waarvan de beide terreinen van elkaar worden gescheiden door een hele drukke weg richting Barcarès. De camping ligt er overal rommelig bij. Hier en daar bouwt men accomodatie bij in steeds weer een andere stijl waardoor het er rommelig uitziet. Het sanitair is verouderd en is altijd smerig en vies. Hele harde waterstralen uit de douches, het doet echt pijn. Heel vroeg in de ochtend worden de containers leeggemaakt. Dit maakt een hels lawaai, je schrikt je telkens een hoedje. Als je tenminste nog aan het slapen bent. Je kan 's nachts niet doorslapen door lawaai van mensen, auto's, racende motoren. Barcarès zelf is ook niet de moeite om er langer dan enkele dagen te verblijven.

Wel goed : de camping doet haar best als het gaat over de animatie ; leuke programma's zoals zumba, zwemlessen voor kids, kook-en knutselwork-outs, kinderopvang,... De animatoren waren van een hoog niveau.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

Nooit meer

M. vd Meulen
22-8-2017

Camping ligt naast een grote kermis (Lunapark). Dit geeft ontzettend veel geluidsoverlast (als de wind verkeerd staat, hoor je je eigen muziek niet eens) van stipt 20.50 uur tot 00.30 uur. De kermis gaat overigens door tot na 01.00 uur.

Weinig tot geen Nederlanders en geen andere kinderen om mee te chillen!

Mijn Franse taal is niet helemaal top, maar de Fransen spreken over het algemeen geen Engels. Daardoor weinig aansluiting bij de rest van de campinggangers..

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

Leuk maar nooit meer

Chris
29-7-2017

Kleine plekken veel kleiner dan aangegeven. Geen nederlandse animatie.

Redelijk ver van het strand.

Je staat tussen de stacaravans dat is minderleuk.

Verder nette camping net personeel.

Gereisd Met vrienden in juli 2017