Zoover
Camping Le Moulin

Camping Le Moulin

7,3

Wij komen vast nog een keertje terug. Aanrader!

Bert Haandrikman
20-11-2018

Top vakantie gehad! Fijne camping voor kleine kids en hond! Weer zat mee, wat prettig is, want heel veel binnen activiteiten zijn er niet. Met warm weer is er genoeg mogelijkheid om te verkoelen. Je kan naar het zwembad of in het riviertje zwemmen. Daar mogen ook honden in. Aan de overkant vd rivier kan je kano's huren. Voor jonge kinderen werd veel gedaan. De Nederlandstalige animatie deed erg hun best om het leuk te maken voor de kinderen. Elke avond was er kinderdisco en onze kinderen kenden alle pasjes aan het einde van de vakantie! :-)

Het sanitair werd goed schoon gehouden, alleen waren er geen toiletbrillen. Het irriteerde me minder dan ik had verwacht, doordat de pot breed was. De douchestraal soms erg matig, zodat je tegen de muur moest staan.

Zowel Nederlanders als Fransen op de camping. De eet mogelijkheden mogen uitgebreider. Bar is ongezellig helaas. Kinderen ouder dan 12 gaan zich vervelen.

Overall toch een aanrader!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

heerlijke camping in mooie omgeving

muydearj
11-9-2018

Echt fijne familiecamping waar genoeg te doen is.

De zwembaden zijn prima. De glijbanen zijn niet spectaculair maar prima voor jongere kinderen. Doordat de camping direct aan de rivier ligt is er ook daar gelegenheid om te zwemmen, kanoën of met een bootje te varen.

Wij hadden een nette Mobile Home met voldoende privacy.

Goede mix ned en fr gezinnen met kinderen. Animatie zowel Nederlands als Franstalig overdag en s`avonds minidisco en een avond activiteit met als toppunt de schuimparty. Onze Pubers (12 en 15) hebben zich 3 weken lang prima vermaakt. Wifi gratis in centrale gebouw, Mobiel internet is niet stabiel maar lezen van nieuws etc kan er met wat geduldt prima mee, wil je video`s streamen dan kan je WIFI aanschaffen redelijk prijzig zoals meestal in FR

Brood vooraf bestellen en afhalen en snackbar prima prijs /kwaliteit. Sanitair (ivm MH weinig gebruik van gemaakt) maar werd voldoende schoongemaakt.

Kortom een heerlijke camping!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Mooie camping in een saaie omgeving

Lisanne
4-9-2018

Een erg leuke groene camping. maar wel op een saaie locatie (klein dorp). Wij (24 jr) zijn hier geweest met onze camper. Wij nemen altijd fietsen mee zodat we wat kunnen zien van de omgeving, maar deze is zo heuvelrijk dat het bijna niet gaat. Een keer naar de supermarkt gefietst 10 km verderop, maar dit was geen doen. Of over de autoweg fietsen waar men minstends 100 km/h rijd, of over een weg ernaast die zo stijl is dat je moet lopen. Normaal laten wij de camper staan en doen alles fietsend maar nu toch dagen met de camper weggeweest. De watervallen zijn echt een super aanrader! Tip! Ga niet met de auto naar de onderste waterval, maar rijd naar de middelste. Die zijn ook super mooi en goed te lopen naar de onderste grootste waterval en terug. De bovenste waterval is ook erg mooi! tip! Op de camping een kano huren en de 12 km tocht doen, heel mooi! Gezellige camping met grote plekken. Vraag bij reservering naar een plek aan het water!

Gereisd Met vrienden in augustus 2018

Redelijke camping

Mariska K.
26-8-2018

Wij vonden het een redelijke camping.

Een groot toiletgebouw, waardoor de hygiene niet goed was! Ik liet mijn kinderen dan ook liever in de caravan naar toilet gaan.

Zwembad was prima, maar had er door de foto's meer van verwacht. De glijbanen waren kleiner en korter dan gedacht.

Animatie doet hun best. Maar elke avond tijdens de kinderdisco dezelfde liedjes, zonder afwisseling? En op woensdag is er de hele dag animatie, waarvan de Frans graag gebruik maken en hun kinderen "droppen" en zelf er vandoor gaan.

Wel alle complimenten voor Gijs en ... Ze deden het top!!!

De snackbar is ronduit slecht! Dit was echt niet lekker.

Omgeving vonden we super. Camping was oke, maar wij zouden er niet zo snel meer heen gaan.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Franse camping leuk voor kleine kinderen

Suzanne
21-8-2018

Goed: Alle verhuur caravans hebben een gedeeltelijk overdekte veranda, dat vinden we altijd fijn. Het zwembad was leuk en netjes. Ligging aan het riviertje was erg leuk. En omdat het heet was kon je in het water lekker afkoelen. Viel tegen: camping is niet zo geschikt voor pubers, er waren ook weinig nederlandse kinderen boven 12 jaar. Alle deurtjes en lades van de keuken klemden heel erg. Als je het ene deurtje open deed ging die ernaast ook open. Alleen Franse animatie. wifi slecht. zwembad om 19 u dicht. aardig wat nederlanders, verder Fransen en van alles wat. Leuk om te kanoen en watervallen en meren te bezoeken.

Super genoten!

Sabine
20-8-2018

Het is een hele fijne familiecamping waar genoeg te doen is.

De zwembaden zijn zo mooi als op de foto en waren heerlijk van temperatuur. De glijbanen zijn leuk voor jongere kinderen (onze kids waren 4 en 7 jaar). Ook de rivier is heerlijk om in de zwemmen, kanoeen en suppen. Wij hadden een schitterende plek vlak bij het strandje aan de rivier de ain en zouden hier zo weer staan. Lekker rustig en uit de drukte. Veel nederlandse en franse gezinnen met jongere kinderen. Animatie hebben wij overdag niet aan meegedaan wel naar de minidisco en klapstuk was de schuimparty. Brood kan je sóchtends afhalen en snackbar was lekker en niet echt duur. Sanitair was ok, veel kleine kinderen gaan zelf naar de wc dus dan blijft ook niet erg schoon. Ik heb de dames non stop zien schoonmaken. Waterdruk van de douches was minder. Kortom een heerlijke camping!

prima familiecamping

Schlangen
13-8-2018

Mobilhome zag er goed uit. Camping is overzichtelijk. Er is zeker voor de kinderen t/m 12 jaar genoeg vertier en animatie. Voor de iets oudere jeugd zijn er wel sportvelden o.a. voetbalveld , wel zelf regelen. Tijdens ons verblijf had onze zoon van 15 het geluk dat een belg iedere avond een voetbaltoernooi organiseerde.

Ook werd er in de avonduren een dansavond en bingo gehouden. Zwembad zag er goed uit en ook was langs de camping een strandje waar je in de rivier de Ain kunt zwemmen.

Restaurant was niet veel bijzonders, meer een kleine snackbar/pizzeria met lange wachttijden. De broodjes s'morgens waren wel goed georganiseerd.

Muv restaurant is er geen wifi. Alleen tegen betaling.

Goede mix van Fransen en Nederlanders en een paar Belgen en Britten.

Dorpje Paternay/Pont dePoitte was klein met weinig vertier. Wel 1x keer/week een markt in de avonduren.

In de omgeving is er genoeg vertier kayakken, watervallen en diverse meren.

Cendrine / réception, Gérant, 24-8-2018
Thank you very much for your comment, we are delighted that you enjoyed your stay in our camping and our beautiful region. We take note of your various remarks and will dothe necessary to improve them. We will be very happy to welcome you back to our campsite.

Niet voor herhaling vatbaar

Marco van Gijssel
8-8-2018

We hebben gelukkig maar drie nachten op deze camping gestaan. Het viel ons erg tegen. Het sanitair is verouderd, maar wordt ook niet erg goed schoon gehouden. Ik was de eerste gebruiker van de douche na een “schoonmaakbeurt”, maar de haren lagen nog op het bankje. WC’s vonden we ook onfris. Langs de paden ligt ook relatief veel rommel en peukjes die niet opgeruimd worden. Het restaurant oogde voor ons meer als een kantine. De badmeester vond zijn telefoon interessanter dan zijn gasten.

De meeste plaatsen zijn voldoende groot. De camping dankt de vier sterren op basis van faciliteiten, maar de kwaliteit ervan vonden wij ondermaats.

De omgeving, de Jura, daarentegen is fantastisch. Prachtige omgeving met voldoende mogelijkheden voor activiteiten. Ik zou de volgende keer dan wel voor een andere camping kiezen.

Uitstekend

Marco
24-7-2018

Erg leuke camping vooral met jongere kinderen. Uitstekend binnen en buiten zwembad, fijne rivier (vergeet schepnet en emmer niet, visjes in overvloed) Zeer behulpzame staf, spreken goed Engels en Nederlandse animatie is altijd bereid om te vertalen. Zeer geschikt voor uitstapjes in de buurt, en vooral wielrenners en MTB-ers kunnen genieten. Huisje was als nieuw. Last minute geboekt via ANWB! Met oudere jeugd zou ik een andere camping zoeken, wij in ieder geval wel.

Cendrine / réception, Gérant, 24-8-2018
Thank you very much for your excellent opinion, we are delighted that you had a very good stay with us. We will be happy to see you next time in our campsite.

Mooie omgeving, in juni faciliteiten nog dicht

Willy
2-7-2018

Vriendelijk ontvangen door Engels sprekend personeel bij de receptie. Stacaravan was niet echt schoon. Alleen dunne lichte gordijnen voor de ramen. Verder prima. Waterval achter de camping. Als je daar dichtbij staat heb je hier veel herrie van. Voor ons leuk om even heen te lopen. Verder veel faciliteiten op de camping zoals sportvelden. Helaas was in juni het zwembad nog leeg en de snackbar, restaurant etc nog gesloten. Het overdekte zwembad was gelukkig wel open. Voor brood moesten we dus naar het dorp, wel op loopafstand.

Geen bereik met je telefoon dus verplicht WiFi kopen. Verder is de receptie dicht tussen 12.00 uur en 14.00 uur. Erg vervelend als je rond die tijd aankomt of, zoals bij ons, er tot 2 keer toe stroomstoring is rond die tijd.

De omgeving is schitterend. Veel watervallen, grotten en meren in de buurt. Prima boodschappen doen in Clairveaux.

Gereisd Met partner in juni 2018