Zoover
Camping La Forge de Sainte Marie

Camping La Forge de Sainte Marie

8,2

Fraaie camping in saaie omgeving

Warner,
2-10-2018

Fraaie camping met ruime plaatsen en goede voorzieningen.

De stacaravan was een beetje ondermaats voor een sterren-camping, gewoon net niet af. Verschillende lampjes stuk, er ontbrak een ligbed en de afvoer van douche zat verstopt. Dit werd overigens wel netjes en snel verholpen na onze melding hierover.

Het restaurant is fraai gelegen aan het meertje maar qua eten niet bijzonder.

Tsja en dan de omgeving. Als je de teloorgang van het Franse platteland wil zien, dan ben je hier op de juiste plek. Overal gesloten en dicht getimmerde winkels in de stadjes en dorpjes. Jammer om te zien dat een historisch eeuwenoud stadje als Joinville op sterven na dood is.

Je kunt hier wel goed wandelen maar verder is er in de omgeving niet heel veel te doen.

Maar aan de camping ligt het niet, die is dik in orde.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Mooie camping, erg leuk voor kinderen

Familie,
4-9-2018

La Forge de Sainte Marie is een prachtige camping. Heerlijk om 's avonds over te wandelen, voor kinderen veel te ontdekken. Gezellige animatie en erg vriendelijk personeel. Wij zaten in een keurige sta-caravan. Erg fijn dat er een snackbar en pizzeria op de camping aanwezig is. Ook is er een restaurant, hiervan vonden we de kwaliteit van het eten iets minder goed. De omgeving is mooi maar na ruim een week is het lastig om 'uitjes' te verzinnen. Aanrader is Cyclorail in Andelot, hier kun je fietsen over een oude spoorbaan. Ook de door de camping georganiseerde barbeque op de boerderij is erg leuk.

Charmante camping

Th,
18-8-2018

Mooie camping, geschikt voor jonge gezinnen. Echter bezienswaardigheden in de omgeving zijn op minimaal een uur rijden. In de directe omgeving niet veel te doen behalve wandelen of fietsen. Tips: cyclorail, Lac du Der, of Lac Liez.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Voor de 3e keer op rij heerlijke vakantie gehad!

Bas,
14-8-2018

Gezellige camping met leuk animatie team en erg ruime staplekken met veel privacy.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Leuke camping, vriendelijk personeel!

Sandra,
7-8-2018

Fijne ruime camping met qua plaatsen voor ieder wat wils. Gaat je voorkeur uit naar een wat rustigere plek kies dan voor de plekken dicht bij de rivier. Wij stonden op 155. Heel ruim en rustig, dicht bij de rivier wat heel fijn was voor onze hond. Het sanitair voldoet, misschien wat weinig wasmachines. Één in ons sanitairgebouw. Onze kinderen van 8 en 10 vonden de animatie heel leuk (knutselen, vossenjacht in de avond, levend stratego etc.) veel Nederlands sprekend personeel. Camping ligt heel mooi. Zwembad is prima, in de rivier kan leuk gespeeld worden. Kortom een hele fijne week gehad!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Prima camping maar geen succes

Gerard,
6-8-2018

Dit is op zich een prima camping met zeer vriendelijk personeel, een aardige Nederlandse eigenaar met zijn Engelse vrouw die er al 20 jaar wonen. Maar helaas toch geen succes omdat de kinderen geen contacten maakten en wij dus ook niet tot rust kwamen.

Waarom ze nu geen aansluiting hadden is gissen:

- Het is deels een transit camping, misschien dat de andere gasten geen behoefte aan contact

- De meeste kinderen waren jonger dan 8, voor onze oudste van 11 te jong

- We zaten in een mobile home, en redelijk afgelegen, ver van de speelvelden misschien minder reden voor contact

Wij hebben gezeten in een mobile home, nr 2012 boven in de camping.

Veel nederlanders op de camping, verder ook veel britten. Plezierige sfeer. Restaurant is goed. Zwembad is een verwarmd binnenbad en ook prima De meeste kinderen waren in de leeftijd tot een jaar of 8, dus voor onze oudste zoon van 11 wat minder.

De recenties

Hier blijven we komen!

Mayke Herberts,
4-8-2018

We zijn hier al vaker geweest. Het is een mooie en gemoedelijke camping. Heeft een goed binnenzwembad. Zeer vriendelijk personeel!

Ik heb geen minpunten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Leuke camping

Alexander,
7-5-2018

Leuke camping die heel mooi gelegen is. Ook het aanzicht van de camping is erg mooi. Restaurant aan een meertje en een watervalletje wat het plaatje helemaal afmaakt. Vriendelijk personeel dat absoluut bereid is om je te helpen. Aan kleine dingetjes was te merken dat de camping pas net was opgestart en dat het personeel zijn/haar weg nog moest vinden.

Voor onze kinderen was er nog niet echt heel veel te beleven.

Klein minpuntje wat ons betreft waren het verouderde sanitair en de kleine douches. Voor het overige is deze camping zeker de moeite van een bezoek waard.

Gereisd met oudere kinderen in april 2018

Prima camping

Familie,
8-9-2017

Een fijne tijd hier gehad op deze camping met onze 3 jonge kinderen. Het springkussen aan het begin van de camping werd door onze kinderen erg gewaardeerd. De indeling van de camping is leuk. Niet zo rechttoe rechtaan. Er is dagelijks kinderanimatie die Nederlands sprekend zijn. Het overdekte zwembad is perfect qua temperatuur en op de minder mooie dagen een hele fijne activiteit. Onze baby van 4 maanden heeft daar ook zijn eerste duik kunnen nemen. Ideaal dat de pizza's bezorgd kunnen worden. Helemaal leuk dat de kinderen van de camping mee mogen rijden op het golfkarretje die de pizza's bezorgd. Sanitair is schoon, maar wel wat verouderd.

In de omgeving is mooi maar weinig te doen, op de camping daarentegen is genoeg te doen. Wel kan je goed wandelen vanaf de camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fijne vakantie gehad ondanks het mindere begin

Hans Cool,
17-8-2017

Door autopech op 10 km van de camping was onze vakantie niet optimaal begonnen. De auto werd weggesleept, maar tijdens het wachten op de depannage passeerden eerst een meisje dat aan de receptie werkte en die stopte. Zij nam mijn echtgenote en kinderen mee. Nadien stopte de eigenaar van de camping die nog wat spullen meenam. Top situatie bij pech :) Het personeel deel de hele week meer dan hun best. Dagelijks kinderanimatie en vele ongedwongen activiteiten (met de bingo als topper en met prijzen voor elke deelnemer (Ruud is een topper).

Op de camping hadden we een premium kampeerplek met frigo en tuintafel. Prima uitzicht en rustige ligging. Het binnenzwembad viel zeer in de smaak. In het restaurant kon er voor een goede prijs goed gegeten worden. De pizza service was ook goed.

Enige puntjes voor verbetering: het sanitair mag eens opgefrist worden, de vloeren in het zwembad zijn zeer glad. Verder, zeer goeie camping!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017