Zoover

7,2

Vriendelijk, oude boscamping

Svh
16-6-2018

We zoeken altijd een aanbieding van touroperator. Elke keer een verrassing welke Mobil home je krijgt. Deze keer echt de oudste die we tot nu toe gehad hebben. Vloer bij de deur zakt door, bed zakt door. De camping ziet er vervallen uit, er is weinig onderhoud. Echt n bos camping, wel ruime plek. zwembad nog niet geprobeerd, maar ziet er van buiten aardig uit. Personeel is vriendelijk en behulpzaam, spreekt aardig Engels. Winkeltje is piepklein, voor de vergeten boodschappen. De sport plaatsen zijn vervallen en armoedig. Het weer is nu echt Bretons; het regent niet maar de zon breekt meerdere keren per dag door.

Gereisd Met partner in juni 2018

Jofel

auriane
14-1-2015

Een uitje onder vrienden dat tot mijn verbazing een groot succes was. Drie rustige dagen tussen strand (5 km) en zwembad…wij hebben genoten van het nachtzwemmen, dat is heel ontspannend ! Overdag sportieve momenten : jammer dat we de voetbalfinale hebben verloren…We hadden super kampioenen kunnen zijn ! ’s Avonds was er een supersfeer dankzij disco avonden, karaoke, concerten en zelfs lokale folklore…de service ter plekke is uitstekend…en de algemene sfeer heel prettig… Ik denk dat we volgend jaar terugkomen !

Gedateerd

Powerruud
7-8-2014

Geboekt via touroperator. Een 6p stacaravan. De camping is gesitueerd in een bos. De ruimte rondom de accommodatie is ruim.

De camping is echter gedateerd. Waarschijnlijk is er ooit een grote investering gedaan, maar aan goed onderhoud ontbreekt het. De prijzen in het campingwinkeltje reizen de pan uit en staan zeer zeker niet tot in verhouding met de geboden faciliteiten. Het zwembad is een ramp. Via een donkere kleedruimten krijg je toegang. Losse tegels / zwembadtrappen, verweerde ligbedden en her en der een kapotte parasolstandaard. Verder bestaat het pad naar de glijbanen uit scherpe kiezels in beton (met vier kinderen moet je mee de glijbaan af!). Allerminst prettig. De sportfaciliteiten zoals mini golf, tennisveld, voetbalplein en basketbalveld liggen er verweerd bij. Ook het hoofdgebouw met snackbar, bar/resto en winkel zijn slecht onderhouden. De toiletgebouwen zien er ook niet uitnodigend uit.

Het personeel is er over het algemeen wel vriendelijk en behulpzaam.

Goed Camping

B.Boucher
6-6-2012

Ik heb een hele goede tijd gehad op camping de Bois de Pleuven. Heel gevarieerde activiteiten en uitstekende animatie. Mijn kinderen vonden het geweldig, en dat betekent voor mij dat de vakantie geslaagd was.

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2012

Mooie camping

Fam. Koelewijn
19-7-2011

Dit is een prima camping om te verblijven, wanneer je Bretagne wilt ontdekken. Wij hadden een 3-kamermobilehome geboekt. Deze had een mooie en praktische inrichting. Het leek erop of het net was vernieuwd. De keuken heeft een 4-pits gasfornuis en een grote koelkast met vriesvak. De slaapkamers van 2 eenpersoosnbedden waren ontzettend smal! Je kon net tussen de 2 bedden doorlopen. En de slaapkamer met het tweepersoonsbed was ook niet erg breed. Maar die kon er meer door. Goed om ook te weten is: Er liggen alleen fleecedekens. Gèèn dekbedden dus. Als het regent en koud is (wat je nogal tegenkomt in Bretagne) is het dus afzien s'nachts. De borgsom is €150 euro voor de mobilehome, en €50 voor de schoonmaak. Samen betaal je dus bij inchecken €200. Dit bedrag krijg je terug wanneer je uitcheckt. De toeristenbelasting is €0,50 p.p.p.d. Het winkeltje is van ma-za om 7.30 en op zo om 8.00 u open. De friettent om 19:00 u. Er wordt weinig Engels gepraat, maarja wat wil je op een Franse camping...

bosrijk, kleinschalig mogelijkheden beperkt

van der Ham
31-8-2009

Camping Bois de Pleuven heeft een net zwembad dat bestaat uit 4 delen. Een groot diep bad, een klein bad dat langzaam naar 1.40m gaat, een peuterbad en een bad waarin 2 glijbanen uit komen. Mannen mogen niet in een zwembermuda zwemmen. Er is voldoende kleedruimte bij het zwembad.

De camping ligt op 10 minuten van het strand van La Foret de Fousenant. Bij mooi weer is er in de omgeving geboeg te doen. Helaas was de animatie op de camping alleen franstalig en hebben wij in twee weken slechts 2 keer mini-disco mee gemaakt. Er waren weinig nederlanders op de camping. Wij hebben alleen de eerste week een ander nederlands gezin ontmoet.

De campingwinkel was erg beperkt en klein. De eetgelegenheid was matig van kwaliteit en weinig keuze.

De faciliteiten van de camping zijn voornamelijk gratis, jeu de boulbaan, gratis lenen van tennisrackets en gebruik banen (zijn niet van hoogstaande kwaliteit) en gratis gebruik van midgetgolfbanen en benodigdheden.