Zoover
Camping Le Raguenès Plage

Camping Le Raguenès Plage

8,1

Mooi verzorgde groene camping aan de kust!

Brenda
14-4-2019

Mooie Camping in rustige omgeving dichtbij de kust. Met 5a 10 minuten wandelen sta je op een prachtig schoon strand, in de omgeving zijn er ook pareltjes van stranden te vinden. De camping is verzorgd, sanitair is schoon en goed onderhouden, plaatsen zijn ruim. Er is veel groenvoorziening aanwezig. De speeltuin is aan de kleine kant, maar het zwembad is ruim genoeg. In de omgeving vooral qua natuur genoeg te ontdekken. Leuke authentieke plaatsjes, cultuur en grotere steden zijn prima te bereiken. De omgeving is ook schoon, verzorgd en groen. Elke plaats heeft mooie bloemen staan. De Lidl is te bereiken voor 'bekende boodschappen' maar de Franse marche is ook prima. De kust is in zijn geheel prachtig en schoon en toegankelijk voor kleine kinderen. Loopt langzaam af, vaak makkelijk te bereiken. Hermietkreeftjes en zeesterren zijn te vinden! En qua eten is er overal wel iets smakelijks.

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2017

Prachtige ervaring van onze eerste reis naar Frank

Tamar
24-9-2018

Prachtige plek in Frankrijk!!

Heerlijke rustige en vooral schone stranden!

Genoeg bezienswaardigheden in de buurt

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Een hele dikke aanrader

Hoefnagel
13-8-2018

Twee heerlijke weken beleefd op deze camping. Heel hartelijke en professionele ontvangst, en een fijn gemoedelijk sfeertje. Ruim voldoende speel- en spelmogelijkheden voor alle leeftijden. Schone toiletten en douches, alhoewel het oudere gebouw (er zijn 2) wel wat nostalgisch aandoet :). Douchen dmv een drukknop, wat ik persoonlijk niet fijn vindt want je bent meer tijd kwijt met drukken dan douchen. Hetzelfde geldt voor de afwas en de wascabines. Maar dat is nou eenmaal campinglife. Mooie stadjes volop in de omgeving, met overal een gemoedelijke sfeer. De sportievelingen kunnen hun hart ophalen op het kustpad. Energie opdoen met de mooiste vergezichten! Maar ook van de kust af geweldige routes, het wemelt in Bretagne van de leuke dorpjes en gehuchtjes. Verder is de camping voorzien van een fantastisch zwembad met ruimte genoeg voor iedereen. Topstrand aan de camping. Kortom; een aanrader, van mij krijgen ze een dikke 10 daar in Nevéz!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Prima

C.Drijfhout
12-7-2018

Heerlijk rustige camping

Netjes en van deze tijd met veel nieuwe dingen oa zwembad en uiterlijk

Gereisd Met partner in juli 2018

Leuke vakantiebestemming!

Theo
14-2-2018

Tip als je naar deze camping gaat, ga vooral naar Pont-Aven, een erg gezellig schildersdorpje met leuke straatjes, waar op 14-juli erg veel vuurwerk was. Ga ook naar Concarneau, Leuke stadje met gezellige restaurantjes en veel winkels. Het strand bij de camping was goed, op de camping zelf vond ik de eetgelegenheid niet je-van-het, maar in de dorpjes dichtbij wel. De caraven mocht wel een opknapbeurtje gebruiken..

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

Prachtige omgeving, chalet heeft update nodig

Heidi
26-7-2017

Hoewel we de omgeving van Raguanes, Nevès geweldig vonden, was de caravan aan verbetering toe. Alles was op zich aanwezig en schoon, maar vooral het badkamergedeelte was toe aan vervanging. ( schimmel op kitnaden en muffe lucht). Voor het zwembad hetzelfde verhaal, loslatende tegels en erg veel chloor.

Voorzieningen verder zeer goed, alles aanwezig.

De toegang tot het strand is prima en heerlijk.. wat een uitzicht!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Fijne, rustige camping

Ram B
23-7-2017

Een ietwat verouderde stacaravan via touroperator, maar gelegen op een heerlijke ruime plek. Vriendelijke receptie. Mooi zwembad. Prachtig, rustig strand met eigen weg daarnaar toe. Uitzicht heerlijk. Op de minder zonnige momenten hebben wij de mooie stadjes Concarneau en Pont Aven bezocht. We hebben een prima week gehad op Camping Le Raguenès Plage. Mogen wij tot slot een ieder geduld toewensen wanneer je een pizza bestelt? Niet uit je ongeduldige, chagrijnige NL slof schieten zoals sommigen doen, maar rust bewaren... want ook al nemen ze er ruim de tijd voor, je zult worden verrast met een hemelse superlekkere pizza :-) !!!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

Heerlijke vakantie

Fam. Kluskens
28-8-2016

We zijn net terug van een heerlijke vakantie van 2 weken op deze camping. De camping ligt een heel stuk buiten de bebouwde kom van Névez (intermaché op 4 km). Wij verbleven met onze kids van 5 en 3 in een stacaravan type O Hara. Deze was netjes en compleet, voldoende ruimte er omheen en veel groen op de camping dus schaduwrijk. Minpuntje: de bedden. Neem vooral een eigen kussen mee.

De camping is niet zo groot (vonden wij een pluspunt) en overzichtelijk. De oudste kon zelfstandig naar de speeltuin en trampoline. Het zwembad is super! Leuke glijbanen, prima peuterbad, gedeelte overdekt. De absolute topper van deze camping is het wandelpad naar het strand. Bij eb is het heerlijk schelpen zoeken tussen de rotsen en dammen bouwen; bij vloed nog voldoende ruimte om zandkastelen te bouwen en is het heerlijk om pootje te baden en te zwemmen. We hebben hier menig uurtje doorgebracht.

Afhaalpizza was prima, maar verder weinig eetgelegenheid op de camping. Ook een goed terras ontbreekt. Je mag wel met je drankje van de bar aan de picknicktafels bij de speeltuin gaan zitten.

In de omgeving zijn enkele leuke plaatsen te bezichtigen: Pont Aven, Concarneau en onze tip Port Manech. Hier kun je naar boven wandelen richting vuurtoren en heb je uitzicht op schitterende rotspartijen en een prachtig uitzicht op de haven.

Fantastische camping

Spies
15-8-2016

Noodgedwongen zijn wij dit jaar naar deze camping gegaan. Normaal gesproken kamperen we met onze eigen tent op een natuur camping, zonder animatie. We waren een beetje huiverig voor wat we zouden aantreffen. We werden goed ontvangen ondanks dat de receptie al dicht was en we geen borg bij ons hadden, wat we wel hadden kunnen weten. We waren erg tevreden over de camping en de prachtige omgeving. Ook genoeg natuur beleving op de camping. We hebben er een heerlijke vakantie gehad. De stacaravan was ook prima in orde. Het sanitair was ook schoon en netjes.

Nooit meer.

Wim & Désirée
26-7-2016

Wij hadden deze camping geselecteerd, omdat we de hond graag wilden meenemen. Er is een prachtig strand. De camping is mooi, met mooie ruime plaatsen. De hond mocht overal los lopen.

Het personeel van de camping is onkundig. Als toerisme je vak is dan ga ik ervan uit, dat je weet dat een Nederlander geen Duitser is. Ook zou je taalvaardigheid zo moeten zijn, dat je vloeiende gesprekken kunt voeren in minimaal Engels. In het barretje bij aankomst het ik het biertappen maar van de bardame overgenomen. Dit ging dramatisch. Wisselgeld teruggeven was een probleem en de meneer die wellicht onze lasagne zou kunnen maken voor die avond, was een vies ogend oud mannetje met van alles aan zijn neus. Ook dat ging dus niet door. We moesten € 200 borg betalen. Dit wisten we niet, dus we gaven de € 70 die in onze portemonnee zat en dachten even te wandelen en naar het strand te gaan. De volgende dag zouden we dan het restant betalen. Volgens de receptioniste zouden we dan geen toegang tot het strand krijgen, terwijl we onze reis betaald hadden bij het reisbureau, inclusief natuurlijk de toegang tot het strand. We zijn dan maar weer naar Nevez gereden en hebben de rest gepind. Brood was nagenoeg niet voorradig in de campingwinkel en je kon fietsen huren voor € 12 per dag, maar dan moest je wel € 300 borg per fiets betalen. Er zat nog niet eens zoiets als een radiootje in onze stacaravan en in de wijde omtrek was absoluut niets te doen. Nog geen kop koffie was te krijgen in de omgeving op zondag en maandag. Het enige restaurant voor zondag of maandag was er één dat gemiddeld € 45 rekende per hoofdgerecht. Later in de week werd het weer beter en maakte het mooie strand met het prachtige heldere water veel goed, maar al bij al zijn we een dag eerder huiswaarts gegaan dan eerst de bedoeling was. Het gebied is mooi, maar wordt absoluut niet als toeristisch "uitgebaat", wat een grote verloren kans is.