Zoover

7,6

Mooi hotel dichtbij zee

M.Cramer
25-10-2016

Hotel Riu Paraiso is een goed hotel met de hele dag animatie voor de kinderen.Wij vonden het eten prima, alleen één van ons gezelschap niet zo. Jammer dat de animatie die om tien uur begint eigenlijk ook nog een beetje op kinderen is gericht. Excursies buiten de reisorganisatie boeken ( veel goedkoper ) auto regelen bij de receptie Wij vonden het allemaal heel goed, maar als we niet met kinderen en kleinkinderen hadden geboekt hadden we iets gezocht zonder all in. Bedden prima.Kamers schoon, wel af en toe een kakkerlak, hoort een beetje bij een warm land net als de mieren bij ons.

Niet wat we van Riu verwachtte

Elly Wubben
21-10-2016

Het personeel is heel aardig, voorkomend en werkt hard, maar voorlopig geen Riu meer. Dit hotel bestaat uit 2 hotels aan elkaar gevoegd (door een loopbrug/de tuin), maar een wandeling is al gauw 8 minuten, flink doorstappen. Alle activiteiten spelen zich af rond het hoofdgebouw, wil je rust moet je naar het andere gebouw en wandelen. Eten is gemiddeld, vond het vaak het zelfde, vooral kweekvis en koolvis, 1x zalm op het menu. Ontbijt is erg uitgebreid, koffie is echt niet lekker. 2 specialiteitenrestaurants waarvan het Aziatische restaurant een echte aanrader is. Animatie is bij het hoofdgebouw maar veel te weinig plek. Animatie vond ik zo-zo, alles was playback en daarop werd gedanst door het team. 1x professionals gezien, programma herhaalt zich na 2 weken. In bijgebouw wat groot is na 18.00 uur geen drankje meer te krijgen dus mensen lopen terug naar kamer met drankjes. Bedden zijn erg hard, topper is beschikbaar. Kamers zijn aan upgrade toe. Reageren wel leuk als je jarig bent.

Niet voor herhaling vatbaar

Marijke
9-10-2016

Het is de 3e keer in 6 jaar dat we dit hotel voor een weekje bezoeken. Ik moet helaas vaststellen dat de kwaliteit achteruit

gaat. 's Avonds bij het diner loopt een groot deel van de gasten (vooral Engelsen) in een korte broek en een T-shirt.

Voorheen was het uitgesloten dat je in een korte broek in het restaurant verscheen. Het lijkt meer op een camping dan een

4 sterren hotel. Het eten was goed en ook het personeel deed zijn best om het de gasten naar de zin te maken. De kamers

zijn wat verouderd, maar de bedden zijn goed. 'S avonds is er niet genoeg plaats om ergens te zitten. Er zijn gewoon te

weinig stoelen bij de bar/lounge voor een hotel met 1300 gasten. Je gaat dus maar naar je kamer.

steeds weer fantastisch

LLV
16-9-2016

Riu Paraiso is een hotel voor jong en oud, met een uitstekende service door al het personeel. Ben je wat ouder en minder goed ter been vraag dan om een kamer in het hoofdgebouw. Wil je toch wat rustiger zitten dan is een kamer in het later bijgevoegde hotel een aanrader; je moet dan wel een stukje naar de eetzaal lopen.

De shows die gedaan worden door het eigen animatieteam zijn van een hoog niveau maar ook de "ingehuurde" animatie is het bekijken waard. De service van het barpersoneel is enorm snel! Kortom niks te klagen/

nooit meer

sjaak
14-9-2016

Goeden dag ,wij zijn 2 weken op vacante geweest en afgelopen maandag terug gekomen 12 september , kamers waren zeer schoon , maar je ziet dat het resort een achterstallig onderhoud heeft , personeel waren zeer vriendelijk en de animatie team was geweldig , alleen het eten was weinig variatie , kip ,vis[talapia, koolvis en kalfs vlees elke dag kwam dit weer terug , en er zat weinig of geen smaak aan het eten ,er was ook een tafel waar een kok het vlees stond te snijden ,hier zat zoveel zout op dat het gewoon tussen je kiezen zat te knarsen [teveel zout] , vis was soms zo snot dat het niet gaar was , kalfsvlees zwaar door gebakken , de salades die werden aan geboden zat totaal geen smaak aan , het dessert [ mini gebakjes smaakte nergens naar behalve naar vette creme , ik had iets van chocolade ,dit had niets met chocolade te maken gore creme smaak zat er aan , de verschillende yoghurt creme"s waren gewoon lauw net zoals de andere dessert wat er stond

koffie bij het ontbijt was lauw , en de cappuccino uit de automaat kwam chocolade troep uit , diverse keren waren de kopjes niet schoon ,zat stevige aanslag van koffie/thee aan de kant , borden waren niet schoon je zag de vet vlekken er op zitten , ik lust graag een pina colada , dit was vaak niet te drinken , ze draaide het door een mixer met ijsblokjes en dat moet fijn gedraaid worden , dat deden ze maar een paar tellen en je had ijsblokjes in je glas , en diverse keren smaakte het gewoon naar water , en dan schonken ze wat alcohol er bij , dit sloeg hellemaal nergen meer op dan was het helemaal niet mee te drinken

Prijs / kwaliteit goed

Rob
5-9-2016

Eten uitstekend personeel vriendelijk gewoon een goed 4 sterrenhotel

Gereisd Met partner in juni 2016

Nog nooit zo slecht eten gehad

f. de vreeze
29-8-2016

Het hotel is mooi de kamers en verzorging allemaal goed. Het ligt een eind buiten de stad. Wel is de bus dichtbij en de taxi niet duur. De animatie is leuk. Maar het eten is een ander verhaal, weinig tot geen variatie. Niet een keer rauwe ham, garnalen of zalm gezien. Wel goedkope vis zoals tilapia en Koolvis en dunne taaie lapjes vlees. Wij zullen hier zeker niet meer terugkomen.

Prima vakantie

Co
18-8-2016

Hotel is groot maar merk je niet zo heel veel van alleen in de eetzaal. Service is top, is er iets stuk direkt melde en wordt zelfde dag opgelost. Wij zaten heerlijk in bijgebouw waaf het rustig is en verre loopafstand waar sommige het over hebben begrjjp ik niks van want is prima via loopbrug of via zwembaden te lopen. Animatie doet goed hun best en zijn allemaal vriendeljjk. Eten is prima, de mexicaan en azian restaurant zeer aan tebevelen. Dag voordat wij kwamen is er wifi aangelegt gratis!!!! Op 2 apparaten per kamer. Zelfs op balkon in bijgebouw goede wifi!!!! Toen wij weggingen een explosie van engelsen moet je van houden. Al met al een prima vakantie hier gehad.

Uitstekend!

Christian van der Linden
14-7-2016

Het hotel ligt aan de boulevard van Puerto del Carmen, waar je komt via een afgesloten hek aan de achterzijde van het park. Op loopafstand zijn leuke winkeltjes, autohuur faciliteiten en de luchthaven te bereiken.

Het strand tegenover het hotel, Playa de Los Pocillos, staat beschreven als een van de mooiste stranden van Lanzarote, dit valt echter tegen, veel zwarte kiezels waar je overheen moet alvorens het zandstrand te bereiken. Wil je echt een mooi stuk strand zien? Huur een auto en trek eropuit naar Playa de Papagayo.

De kamer die we als eerste kregen viel tegen, de ligging, de geluidsoverlast, een doorgezakt matras en een stuk stopcontact.. Deze rij kamers (401-412) ligt vlak naast de discotheek (23.00-02.00uur), waardoor dit nogal gehorig is. 's Nachts hebben wij hierover geklaagd, waardoor er direct actie ondernomen werd om de overlast te verhelpen. 's Ochtends stond er meteen een nieuw matras voor de deur en kregen wij een andere kamer aangeboden. TOP dus! Mocht je dus iets aan te merken hebben over de kamer, geef dat aan bij de receptie want dan wordt het meteen opgelost/gemaakt.

De nieuwe kamer die wij kregen, 2292, lag in het bijgebouw: brandschoon, groot balkon met zeezicht, airco, gratis kluisje, bad+douche. De bedden laten wat te wensen over voor ons persoonlijk, het zijn namelijk hele harde matrassen. Anders dan in vele recensies staat, is dit slechts een paar minuten lopen vanaf de receptie over een goed verlichte loopbrug, geen enkel probleem dus. Dit gedeelte van het hotel is rustiger gelegen en heeft ook een eigen zwembad, met zwembadbar. De animatie vindt echter plaats bij het zwembad bij het hoofdgebouw. Wij vonden de rust en geen getetter de hele dag juist heerlijk.

Het eten was in één woord uitstekend. Bij het ontbijt is voor ieder wat wils. De lunch is veelal dagelijks hetzelfde, dezelfde soort vlees en vis, dat was het enige minpuntje wat eten betreft. Wel dagelijks andere salades, pastagerechten en toetjes. Het avondeten was wel gevarieerd, vaak met mooie extra's zoals live cooking en een chocoladefontein. De kwaliteit van het eten was prima, goed op temperatuur en goed van smaak. De bars bieden een grote variatie in cocktails, frisdrank, warme dranken en bier. Dat is een absolute plus, omdat alles bij het all-inclusive arrangement zit inbegrepen!

De animatie is uitstekend. Ze bieden allerlei sporten aan zoals voetbal, basketbal, tennis, waterpolo, jeu de boule, boogschutten en schietsport. De shows 's avonds moeten je liggen, maar waren over het algemeen heel goed, vooral de shows waarbij professionals worden ingehuurd (magic show, africa show).

Nog een paar laatste tips:

- Huur een auto! Het eiland biedt vele bezienswaardigheden, zowel het noorden als het zuiden van het eiland zijn de moeite om te bezoeken. Bijv. het Timanfaya park, Playa de Papagayo, El Golfo in het zuiden en in het Noordelijkste puntje vanaf een berg uitzicht over het eiland la Graciosa. Autohuur via je reisorganisatie kan vanaf circa 100 euro voor 2 dagen.

- Geef in het hotel tijdig door als je de kamer langer wilt aanhouden op de vertrekdag, uitchecken moet normaal voor 11.00uur. Tot 13.00uur de kamer aanhouden kost 10euro, indien je nog langer wilt, dan 45 euro. Wil je de kamer niet aanhouden? Zorg dan op tijd voor het reserveren van de receptiedouche (een goed verzorgde doucheruimte met schone handdoeken) op de vertrekdag.

- Laat je niet al te snel een excursie aansmeren door je reisorganisatie. Wij hebben de zuidtour via touroperator gedaan, op zich leuk, echter wat wij zelf hebben bezocht in het Zuiden was grotendeels hetzelfde en leuker.

EINDOORDEEL: Wij hebben een uitstekende vakantie gehad. Alles scoorde bij ons een ruimvoldoende tot uitstekend, behalve de matrassen. Oplossing: de dikke dekens van het bed onder het laken leggen. Wij bevelen dit hotel absoluut aan bij iedereen.

Super vooral voor gezinnen

Enovi
12-7-2016

Het was onze 2e keer hier en echt super weer! Onze dochter Cici vraagt nog steeds elke dag of we morgen terug gaan. Ze heeft genoten met Martin, Coby & Sito. Ook papa en mama hebben genoten hier. Goed geregeld. Fijn om in een hotel te zitten waarin iedereen je een fijn vakantie gevoel geeft. Van de receptie (thanks to Faith) tot aan entertainment, bediening en schoonmaakploeg. Altijd vrolijk en vriendelijk. Elke avond goede shows ook. Wij komen zeker weer terug.