Zoover

7,1

Schimmelig en aftands

Edith
13-6-2016

We zijn hier eerder losse weekjes geweest, zonder kinderen. Het appartement was op zijn zachtst gezegd 'basic', maar als je de hele dag op het strand ligt, 's avonds uit eten gaat en daarna nog wat drinkt op je piepkleine balkon, heb je eigenlijk nergens last van. Enorme gaten van houtrot in de kozijnen is dan niet echt erg.

De laatste keer zijn we met een kind van 1 geweest en dan merk je dat het appartement niet echt voor daadwerkelijke bewoning geschikt is. Het babybedje was gewoon stuk en stortte steeds in, zodat ons kind steeds uit bed viel. Nooit iemand bij de receptie, dus in het donker het dorp door, op zoek naar een iemand die een nieuw bedje kon leveren. Uiteindelijk kwamen twee vriendelijke mannen (waarvan ik niet eens weet wat ze met het appartement te maken hebben) een gloednieuw bedje plaatsen.

Met zijn drieën pas je echt niet op het balkon, dus aten we binnen aan de tafel. Daar werd ik steeds benauwd en snotterig en al snel bleek dat de achterwand van de keukenkastjes zwart was van de schimmel. De oplossing van de eigenaresse was dat we een fles bleekmiddel zouden kopen en de schimmel zouden verwijderen... Na wat aandringen, kregen we een ander appartement, maar daar was het net zo schimmelig. Eigenaresse kon er niks aan doen, zei ze. Door het klimaat was het overal schimmelig. Na heeeel veel aandringen (en een catfight tussen de eigenaresse en touroperator-hostess) kregen we een appartement in een ander complex (niet Roque & Monica), aan de overkant. Die was prima, met tv, wifi, ventilator en wasmachine.