Zoover

Hotelsterstersterster
8,7

gast niet centraal sinds touroperator eigenaar is

parkvredehof
16-8-2017

In de afgelopen tien jaar drie keer eerder in dit hotel gelogeerd tot volle tevredenheid; met name de kwaliteit van de keuken en het onderhoud aan interieur en exterieur van het hotel was uitstekend te noemen. Gast en kwaliteit stond centraal. Afgelopen maart met partner hotel opnieuw bezocht: blijkt dat touroperator dit hotel heeft overgenomen. Kwaliteit eten is zwaar achteruit gegaan; zelfs van een salade weet de keuken niets meer te maken. Prijs van diner is wel omhoog gegaan. In dit hotel na eerste avond niet meer gedineerd. Onderhoud van exterieur is op laag pitje gezet. Zwaar uitgesleten vloertegels in openbare buiten ruimtes, erg gevaarlijk. We hebben oudere mensen zien vallen. Ligbedden rondom zwembad zijn dermate versleten dat kunststof gebarsten is en scherp in het lichaam steekt/snijdt. Ligmatrasjes daarom noodzakelijk. Om 18.10 uur werden we, terwijl we op een ligbedje met matras lagen, door een hotelmedewerker gemaand weg te gaan: “end of service” zei hij en wilde de twee matrasjes meenemen. Het interieur van het hotel wordt ook minder goed onderhouden. Op hotelkamer (nr. 709) hing lampekap op driepoot waarvan er een stuk was bij aankomst en hing gedurende gehele verblijf scheef; fineer van buffetmeubel (waar tv op staat) op een hoek over een breedte van 15 cm eraf gescheurd; niet gerenoveerde badkamer, kitwerk beschimmeld en afvoeren half verstopt; in handdoeken gaten en zwarte smeervlekken. De twee matrassen zijn slechts 80 cm breed terwijl de kamer groot genoeg is voor 10 cm bredere: je slaapt onrustig vanwege herhaaldelijk bijna eruit vallen. Tijdens het ontbijt wordt gebruik gemaakt van gevlochten kunststof placemats; in de open ruimtes van de placemats blijven voedselresten achter van eerdere gasten. Personeel maakt deze placemats niet goed schoon en legt ze neer voor de volgende gasten. Niet eerder zulke smerigheid en onverschilligheid van het personeel aan het ontbijt meegemaakt. Tijdens eerdere bezoeken was het personeel juist attent en toegewijd. We kregen tijdens ons gehele verblijf de indruk dat er met zeer veel stagaires gewerkt werd die nog weinig ervaring hadden in de horeca.

Het is feitelijk helaas zo dat de aandacht van het personeel (waarvan een groot gedeelte is vervangen ten opzichte van voordat touroperator eigenaar werd) is gericht op de procedure en organisatie van het hotel en niet meer primair op de gast. Dus: productgericht en niet langer klantgericht. Jammer dat touroperator zoveel bezuinigd op onderhoud (lees: kosten) en zich niet langer primair richt op de gast. Dat gaat ten koste van de allure van het hotel. Prijs kwaliteit verhouding geheel uit balans geraakt sinds touroperator zijn klauwen in dit hotel heeft gezet: vijf sterren prijzen voor een drie sterren hotel. Ons zien ze in Hotel Jardin Tropical niet meer terug. Dit bezoek is helaas ten koste gegaan van het vertrouwen in touroperator: de aandeelhouder van touroperator is blijkbaar belangrijker dan de gast van touroperator. Onverstandig beleid.

In 1 woord "Geweldig"

Jacqueline Timmers
4-7-2017

Het was perfect! Geweldige locatie, aan de zee en direct aan de boulevard. Een goed verzorgd hotel met een relaxte sfeer. Zeer vriendelijk personeel, goed eten en alles even netjes en schoon. Je loopt zo de boulevard op die eindeloos lang is. Ook zit je vlak bij de haven van waaruit vele uitstapjes op de zee mogelijk zijn. Zo zijn wij met de catamaran mee geweest en hebben walvissen gezien. Ik vind het hotel niet geschikt voor kinderen. Er is geen animatie voor kinderen en in het zwembad is ook niet alles toegestaan. Vanaf 08.00 uur staan de badmeesters voor je klaar. Ze brengen netjes de matrasjes naar je ligbedje en je krijgt er een badlaken bij. Hou rekening met de intensiteit van de zon. Je zit dicht bij de evenaar en verbranden is dan ook snel gebeurd of het oplopen van een zonnensteek. Smeer je goed in en ga regelmatig onder de parasol en/ of draag een petje. Ook dan je wordt bruin! Drink water niet uit de kraan maar uit een fles. Wij hebben een fantastische vakantie gehad in een geweldig hotel!

Fantastisch hotel, voor herhaling vatbaar

Henriëtta
2-7-2017

Heerlijk hotel met vriendelijk en behulpzaam personeel. Een warm welkom met een glas procecco. Het hotel heeft niet de hoogbouw zoals veel andere hotels in de omgeving. Uitgebreid ontbijt. De kamers waren netjes en verzorgd. Het zwembad is voorzien van ligbedden en kussens en handdoeken kunnen elke dag bij het zwembad worden geleend. Leuke live muziek op het terras 's avonds (dit is wel om 23:00 af ivm de rust). Receptie is 24 uur per dag beschikbaar. De wifi is van goede kwaliteit.

Klein winkelcentrum op loopafstand (genaamd: San Eugenia)

Groter winkelcentrum met de taxi of bus bereikbaar (genaamd: Siam Mall)

1 minpunt: Lange broek is verplicht voor de man bij het diner (erg jammer wat een nette bermuda zou ook prima zijn, zeker vanwege de hoge temperaturen op Tenerife)

Aanrader: restaurant El Churrasco

Super! voor herhaling vatbaar!

DB
2-7-2017

Jardin Tropal is een super accommodatie. Wij kunnen geen minpunt noemen. Wij hadden een Junior suite en deze kamer zag er heel goed uit. Het ontbijtbuffet is heel erg uitgebreid.

Een hele lange wandelboulevard. Voor het avondeten is restaurant The Brasserie een echte aanrader!

De excursie Teide by night was super!

Gereisd Met partner in juni 2017

Fantastisch hotel met perfecte ligging!

Yvonne
30-6-2017

Het hotel ligt op de perfecte plek aan de boulevard, je kan zo de boulevard oplopen en de drukte opzoeken als je dat wil. Personeel is zeer behulpzaam. Kamers worden goed schoongemaakt en waren prima. Het ontbijtbuffet is uitgebreid en heerlijk! Het dinerbuffet is ook prima, soms wat van hetzelfde maar dat heb je al snel. Drankjes zijn echter niet inbegrepen. Wij hadden (vanwege de verbouwingen) een credit gekregen van de reisorganisatie van 100 euro, dit in 10 dagen niet opgemaakt. Als je dus normaal met drankjes omgaat valt het aardig mee (wij hadden bij het eten vaak een biertje en een frisdrank, soms 2). Van de renovatiewerkzaamheden die momenteel plaatsvinden echter niks gehoord.

Bij het zwembad is het helaas wel handdoek leggen (nu was het echter niet vol dus geen overlast van) maar in zomermaanden wellicht wel. Zoutwaterbad beneden is heerlijk vertoeven en echt verkoelend!

Wij vinden dit hotel zeker een aanrader.

Heerlijk hotel!

Dijkhuizen
19-6-2017

Een heerlijk hotel om te verblijven. Het ligt centraal gelegen en heeft alle voorzieningen op loopafstand. Kamers zijn netjes en worden goed schoon gehouden.

Ontbijt is zeer uitgebreid en zeker aan te bevelen. Buffetdiner was matig tot goed. Drankjes (ook water) bij het diner zijn niet inbegrepen. Deze zijn redelijk aan de prijs, dus hier moet je van te voren wel rekening mee houden.

Mooi hotel,wat gedateerd, geen zon gezien.

Henk van Dalfsen
17-6-2017

Geen zon zekerheid op Tenerife, wat dat betreft kan je beter Zuid-Spanje kiezen.

Klein kind van 4 jaar bij ons, zij mocht niet met haar nieuwe zwemband in het zwembad terwijl er niemand in het bad was.Beetje kort door de bocht,stond wel aangegeven bleek later, maar toch...

Ontbijt en sfeer verder prima.

Autohuur in hotel aanwezig, goed bevallen. Ritje naar El Teide erg mooi.

Kakkerlak op de kamer, werd wel gelijk iemand gestuurd.

Grootste tegenvaller was het weer, hier kan het hotel niets aan doen, maar het bepaalt wel je vakantie!

Super ervaring met dolfijnenexcursie.

Zeker aan te raden

Irene Meijers
2-6-2017

Wij werden ontvangen met een glas cava, omdat het onze huwelijksreis was kregen we een upgrade naar een suite. Daar stond ons heerlijk fruit, chocola en champagne te wachten. De kamer is, hoewel het interieur niet meer supermodern is, brandschoon en ruim. Het zwembad is heerlijk en ook brandschoon. Aan de kust ook een zwembad met zeewater wat wij niet geprobeerd hebben. Poolbar waar je lekkere drankjes en snacks krijgt. Het restaurant waar je standaard gebruik van kunt maken als je halfpension boekt, bied gevarieerd eten aan en iedere dag iets anders. Het ontbijt is prima. Enig minpunt is dat de warme gerechten vaak lauw zijn. Personeel is allemaal vriendelijk. De ligging van het hotel was voor ons perfect. Verwijderd van de superdrukke toeristische buurt in las Americas, toch genoeg gezelligheid. Als je wilt hoef je voor niets je hotel te verlaten. Doe je dat toch, dan zijn een trip naar el Teide en naar Masca zeker aan te bevelen!

fantastisch

rene de boer
25-5-2017

geweldige entourage, dicht bij de haven voor een trip langs de walvissen en dolfijnen, in het midden van de boulevard met leuke winkeltjes en romantische restaurantjes, ook een casino voor degene die een gokje wil wagen.

Helaas de prijzen binnen het hotel wat overdone.

Ontbijt is gewoon super !!!!

Gereisd Met partner in mei 2017

Afwachten

VANDE VELDE GEORGES
15-5-2017

Na de omschakeling en reorganisatie is de kwaliteit t.o.v. jaren terug een flink stuk vermindert !

Oppassen voor de mooie brochure en vooral de kamertypes zijn soms zeer verdacht !

Middagmalen in de zwembadbar Cucuruchos is geen lunch maar een hamburgertent.

Zeer druk rond het zwembad en vuile vette vieze matrassen.

Gereisd Met partner in oktober 2016
Chefi Díaz Simón, comercial / marketing, 9-6-2017

Geachte heer vande Velde,

Bedankt voor uw commentaren.

Het is spijtig dat wij niet persoonlijk met elkaar kunnen spreken om bepaalde dingen te bespreken zoals vermeld in een email aan U.

Vriendelijk bedankt.

Chefi Díaz Simón