Zoover
Hotel Alpenkrone

Hotel Alpenkrone

7,8

• Ligging t.o.v. pistes6,1

Leuk hotel voor leuke prijs

Janine
18-7-2009

Het is geen super-de-luxe hotel, maar wel heel leuk. eten was goed, maar niet exclusief. Met kinderen wel heel leuk, kiinderen kregen elke dag een kindvriendelijk menu

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2008

Hotel Alpenkrone te Filzmoos "SUPER"

Mous van der Meijden
24-3-2009
  • Ligging t.o.v. pistes9

Samen met collega-tje op vakantie nr. Hotel Alpenkrone te Filzmoos met de bus. Beide waren echt super verzorgd. Alle eerder gelezen negatieve reacties over Hotel Alpenkrone vonden wij beide zeer onterecht. Personeel en eten waren "super", een goede bar met heerlijke wijn en cocktails.Een zeer goed ontbijtbuffet en een heerlijk 4 gangen dinner waaraan veel zorg besteed is. Dit hotel is zeer zeker de moeite waard en als wij volgend jaar weer gaan skien dan zullen wij zeer zeker weer dit hotel boeken.Wij waren heel blij niet met eigenvervoer te zijn gegaan, er viel elke nacht ong. 15 a 20 cm sneeuw en sneeuwkettingen waren dus echt nodig.

De skibus komt je ieder 45 minuten voor het hotel oppikken en brengt je dan nr. Filzmoos met heerlijke skipistes, zeker het noemen waard is onderaan de pisten "Happy Filzmoos" voor een zalige lunch of een apres ski, met zeer vriendelijk personeel. Dus op naar 2010 om weer te boeken in Hotel Alpenkrone en waarschijnlijk weer met een busreis.

Prima in orde!

Agnes
12-3-2009
  • Ligging t.o.v. pistes6

Prijs/kwaliteit verhouding zeer goed. Alpenkrone ligt prachtig met uitzicht over het dorp. Dit brengt met zich mee dat je wel de skibus naar de pistes moet nemen of een stukje moet wandelen (naar beneden ben je er zo terug naar boven een behoorlijke klim van ca. 15 minuten) De skibus rijdt inderdaad wat weinig (ca. 1x per 45 minuten) maar als je even kijkt wanneer hij vertrekt ('s ochtends 9.05 en 9.50 uur) hoef je dus niet 3 kwartier te wachten! Ook wij zaten in het bijgebouw, lekker rustig en kamers prima.

Eten heel goed en ruim voldoende 4 gangen, ontbijt uitgebreid alles is aanwezig. Sauna heel nieuw alles heel netjes, wat aan de kleine kant maar dan wacht je gewoon even. Zwembad inderdaad erg klein. Al met al een heel fijne vakantie gehad en voor herhaling vatbaar!

Voors en Tegens

Rob van der Meer
8-3-2009
  • Ligging t.o.v. pistes4

De bediening was vlot en vriendelijk. Diner en ontbijtbuffet was helemaal goed.

De kamer was wat simpel. Douche en toilet in een ruimte en zeer klein. Zag er oud en gedateerd uit. Geen frisse indruk.

Zwembad is klein en bij 4 personen al te klein. De 2 sauna's boden ruimte aan nauwelijks 4 personen. De baas van het hotel is stug en onvriendelijk. Straalt geen hospitality uit. Was bijv. niet bereid moeite te doen lactose vrije melk in te slaan, wij moesten dat zelf maar zoeken want het was er volgens hem helemaal niet. Wij vonden het zelf in 2 winkels.

Dit hotel verdient géén **** maar twee à drie. Voor de vierde moet er veel gebeuren in/aan het hotel.

Alleen in het restaurant wordt er rekening gehouden met niet-rokers. Zelfs in de lobby mag gerookt worden.

De skibus rijdt te weinig gedurende de dag, je moet daardoor soms meer als 3 kwartier wachten.

prima hotel

marcel
2-3-2009
  • Ligging t.o.v. pistes5

prima gezellig hotel vriendelijk personeel. kinderen hebben veel vrienden gemaakt.volgendjaar weer.

Gereisd Met jonge kinderen in maart 2009

goed hotel, hondvriendelijk

Fred en Liesbeth van den Tempel
16-2-2009
  • Ligging t.o.v. pistes8

Wij kijken terug op een te gekke week in Alpenkrone.

Vriendelijk personeel, goed eten vooral het ontbijt.

Wij hadden onze hond mee genomen dit was geen probleem , ze zijn er hondvriendelijk.

Wij komen er zeker nog een keer terug.

Gereisd Met partner in februari 2009

gewoon goed niks mis mee."

beckers
15-2-2009
  • Ligging t.o.v. pistes6

zijn 23jan.09 geweest. Helemaal niks mis met het hotel, eten goed.

Nadeel is dat de skibus een maal per uur gaat.

Hotel prijs kwaliteit verhoudingvoor ons een dikke 8.

Gereisd Met partner in februari 2009

hotel is goed

de bruijn
14-2-2009
  • Ligging t.o.v. pistes8

een goed hotel alleen jammer dat als je bij touroperator boek word je in een bij gebouw geplaats

voor de rest is het wel goed verzorg ook het eten

kamers zijn goed schoon

Gereisd Met partner in januari 2009

Goed en gezellig hotel

Anita en Wil
9-2-2009
  • Ligging t.o.v. pistes6

Terug in Nederland kijken we terug op een fijne week in Alpenkrone. Gezellig hotel met veel dingen te doen. Zwembad, sauna, snookertafel en tafeltennis. Tegen betaling kan je gemasseerd worden. Aardig personeel. Wie vriendelijk doet zal ook vriendelijk terug ontvangen.Het ontbijtbuffet is lekker uitgebreid. Het avondeten is voldoende en heel lekker. Een 4 gangen menu welke je 's morgens bij het ontbijt moet aankruizen. Alleen als je 's middags niet eet op de piste zal het niet genoeg zijn. Anders kan ik het mij niet voorstellen. Ikzelf ben toch een kleine 100kg en had er ruim voldoende aan. Het enige minpuntje is de douche/wc. Deze is wat aan de kleine kant. Maar je hoeft er niet in te bivakkeren.

We hebben het in Alpenkrone goed naar onze zin gehad. Filzmoos heeft aardige pistes zij het wat beperkt maar wij zijn toch al gewend om met de auto naar andere gebieden te rijden dus dat hebben we hier ook gedaan. Het Amadé gebied is groot genoeg om elke dag iets anders te kiezen.

Prima hotel.

marty
5-2-2009
  • Ligging t.o.v. pistes6

We hebben werkelijk genoten van ons verblijf in dit hotel. We zijn geholpen door zeer vriendelijk personeel vanaf begin tot eind. De cocktails zijn aan te raden, Sepp (Joseph) de barman maakt ze perfekt klaar.

4 gangen menu, lekker en ziet er iedere dag weer goed uit. Vertel er wel bij dat je tussen de gerechten door wilt pauzen, anders ben je binnen 30 min. klaar met eten.

Ontbijt, prima ==> als je iets te kort komt, ligt het aan jezelf.

Kortom reden genoeg om nogmaals dit hotel te boeken in maart.