Zoover

Eens maar nooit weer

Peter
18-9-2016
  • Ligging t.o.v. pistes1

De hoteleigenaar vindt zichzelf heel wat en is daardoor ontoegankelijk en wuift alles weg bij iedereen. Het begon al toen we aankwamen, ik vroeg waar ik kon parkeren, kreeg ik een stomme reactie terug: ja kijk maar ergens. Toen op de kamer zagen we dat de badkamer niet (goed) gepoetst was, er lagen haren en vuil in. Het bed en de matrassen leken er al vele jaren te liggen en hadden veruit hun beste tijd gehad. De kussens waren ook zo, en daarnaast super smerig met zweetvlekken en bloed erop. Ook moest ik eerst zon 5 vliegen zien weg te krijgen voor we konden slapen. Het eten was ok, maar ook hier waren veel vliegen en was alles niet schoonzoals borden e.d. Na het eten was koffie en thee niet gratis en 's ochtends moest je voor een eitje betalen. Na een klacht kreeg ik een nog slechter kussen, wat iets schoner was (dat wil zeggen geen bloed maar nog steeds zweetvlekken) en was er veel chloor in de badkamer gebruikt maar waar was ons een raadsel.

Aanduiding hotel is erg hoog gegrepen

Fam. van Dam
21-5-2016
  • Ligging t.o.v. pistes8

Ten eerste een niet al te negatief punt, de kamer. Ruime kamer met balkon en een nette badkamer. Tijdens het pakken van onze bagage vraagt mijn vrouw of ze een föhn mee moet nemen. "Op elke hotelkamer hangt toch een föhn", was mijn antwoord. Nou in "Hotel" Almerwirt dus niet. Het bed en de inrichting van de kamer is zeer gedateerd, ondanks dat hebben wij er goed geslapen.

Dan de mindere onderdelen.

De ontvangst. De kamersleutel werd overhandigd.

De verzorging. De gebruikte term All-in slaat echt nergens op. Mensen, niet wij, eerder in Turkije in een All-in hotel verbleven, rennen hier gillend weg. Wil je het zeer eenvoudige ontbijt opwaarderen met een ei, dan moet er betaald worden. Hetzelfde geld voor koffie 's avonds na het eten. De rode wijn laat iedereen na het eerste glas links liggen. Ik ben geen wijn drinker, en al helemaal geen bier, dus vraag ik water bij het eten. De kraan wordt spontaan opengedraaid. Om 21.00 uur wordt je verzocht de eetzaal te verlaten. De bar is ondanks de flinke bezetting niet open.

Het eten. Ooit in een reisverslag de woorden "mijn vrouw is niet echt een keukenprinses" gebruikt. Krijg ik nog wel eens te horen. Vergeleken bij het "voer" dat in Almerwirt wordt voorgezet wordt ik thuis niet als een prins, maar als koning van eten voorzien. Voor receptenverzamelaars, Schnitzel Almerwirt. Koop een ons schouderham. Smeer de plakken in met een plakmiddel, mijn keukenprinses gebruikt daar eieren voor, maar in Almerwirt kennen ze ongetwijfeld een goedkoper alternatief. Haal de plakjes door de paneermeel en gooi ze in de frituur. Voor € 1,50 eet het hele gezin schnitzel.

Tot slot. Wij hadden een week geboekt. Hebben het vijf dagen volgehouden. Ik heb het niet onderzocht maar volgens mij is die vijf dagen een record.

Vriendelijke service, mooie locatie!

Roos
23-9-2015
  • Ligging t.o.v. pistes10

Ondanks dat we per ongeluk een dagje te vroeg kwamen werden we heel vriendelijk ontvangen door Ivana. We waren erg blij met onze kamer met balkon! Het eten was een beetje eentonig, de koek & koffie 's middags was niet de moeite waard. Maar de kamer was erg ruim en netjes, de omgeving was heel gezellig en mooi en er zijn vele uitstapjes mogelijk in de omgeving. Het zwembad was klein en zag er niet zo fris uit, dus die hebben we overgeslagen. We hebben veel gewandeld en o.a. de ijsgrotten en kasteel hohenwefen bekeken, we hebben een hele fijne vakantie gehad!

Nooit meer

Hellemans
15-9-2015
  • Ligging t.o.v. pistes8

Geen 3 sterren waard!kamer zonder wc,low budget eten,s middags enkel soep (zonder broodje!!), het avondeten bestond uit 1 menu, het dessert was fruit uit blik of pudding, nooit vers fruit gekregen!!zwembad zonder water, uitbater die liever lui dan moe is, om 21u wordt je gevraagd de zaal te verlaten. Op maandag werd geen onderhoud/poetsbeurt in de kamers gedaan, handdoekwissel 1 x per 2 dagen, wou je een ei bij het ontbijt dan dien je hiervoor extra te betalen, internet verbinding kon enkel in de gang. Het is de enige vakantie waar we onze valies niet hebben uitgepakt.

prima hotel voor wat je ervoor betaalt

fam.hausmann
17-8-2015
  • Ligging t.o.v. pistes8

mooie schone ruime kamer,personeel spreekt slecht duits;;zwembad minder;gratis drinken van 18.00 tot 20.30 uur daarna was het hotel gesloten en was er niets meer te doen.

Gereisd Met partner in augustus 2015

het was een mooie omgeving

w klasens
17-6-2015
  • Ligging t.o.v. pistes6

Het is geen hotel om door toegeven .geen zwembad .Eten was onder maat.Vriendelijkheid was ver bevinden. We hebben mooi weer gehad en de omgeving was mooi dat heeft onze vakantie gered .

Gereisd Met partner in juni 2015

Dit nooit meer

J. Meijers
13-6-2015

Omgeving fantastisch. Ligging hotel idem dito. We hebben ons alleen nog nooit zo onwelkom gevoeld. Geen ontvangst, geen uitleg. Onvriendelijke eigenaar. Personeel spraak weinig duits. Eten was ronduit onder de maat. Varkens hebben het soms bij ons nog beter. Geen variatie in ontbijt. Vraag om schone.handdoeken werd niet gehonnoreerd. Donderdag tot zondag met.een handdoek. Geen welness. Geen zwembad. Om van de culinaire hoogstandjes maar te zwijgen. All inclusief light is echt een lachertje. Wij zijn bijna elke avond uit eten geweest. Daar het eten hier er niet uit zag of smaakte. Absoluut gaan aanrader. Geboekt bij touroperator. Ga hen echt adviseren om dit hotel van.de site te halen

we hebben beter meegemaakt

J.T.B. Ruesen
11-6-2015

geen wellness

bij ontbijt vaak lang wachten voor beleg werd aangevuld

geen variatie in aanbod van beleg

Bij diner was ook vlees vaak op en dus wachten

Gereisd Met partner in mei 2015

Prijs/kwaliteit zeer goed

Sjaak
20-3-2015
  • Ligging t.o.v. pistes9

We hadden geboekt bij een touroperator, 8 dagen all incl. Almenwirt is een typisch Oostenrijks Gasthof met een latere aanbouw en aanzienlijk meer kamers. De inrichting was iets gedateerd maar dat is bij veel van deze Oostenrijkse Gasthoven. Het ontbijt en diner waren eenvoudig maar goed. We hebben deze 8 dagen geen honger geleden. De tussendoortjes waren lekker tot zeer lekker. GV an de gratis alcohol vrije dranken en tussen 18 en 21 gratis alcoholhoudende dranken werd niet overmatig veel gebruik van gemaakt. De kamers werden regelmatig schoon gehouden. De handdoeken als je ze op de grond liet liggen of in het bad liet liggen werden verschoond. De bedden werden dagelijks opgemaakt.

Een prachtige omgeving en een goed hotel.

J.A.Oenema
10-3-2015
  • Ligging t.o.v. pistes8

Wij zijn een week in dit hotel geweest. keurige kamers, goede service en aangenaam personeel.

De kamers waren schoon en netjes.

Het eten werd in buffetvorm gepresenteerd en was afwisselend.

Goed voor elkaar.

Wat wij als prettig hebben ervaren is dat er een variatie was in bezoekers van jong tot ouder.

Dit gaf een gezellige sfeer.

Kortom voor ons: voor herhaling vatbaar!