Zoover
Hotel Almerwirt

Hotel Almerwirt

9,1

• Ligging t.o.v. pistes9,3

Een prima hotel een echte aanrader .

Fam van der Veen
15-12-2017
  • Ligging t.o.v. pistes9

De ligging van het hotel is perfect .De skibus stopt op ongeveer 100 meter van het hotel . Het eten is goed .Vriendelijk personeel die zeer behulpzaam zijn. Wij gaan hier zeker vaker heen .

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2017

Geweldig

Ddlr
7-8-2017
  • Ligging t.o.v. pistes10

De locatie is geweldig, er is genoeg te zien en te beleven, de kamers is ook niets over te klagen evenals het eten,dit was erg lekker.

Het personeel is ook erg vriendelijk ondanks misschien de stuurse gezichtsuitdrukking van de eigenaar. En ook over de hygiëne valt niet te klagen.

Het enige wat van die alles eisers hier klopt is het geen er buiten de vaste eet en drinkmomenten niet snel iemand aan de bar verschijnt om drinken te kunnen bestellen, maar daar hebben wij zelf geen hinder van ondervonden gezien we veelal de tijd buiten het hotel doorbrachten om te genieten van de omgeving.

Tijdens de vaste momenten waren er zeker geen tekortkomingen dus prijs kwaliteit is perfect.

Het zwembad was ivm onderhoud gesloten, maar dit hebben we niet gemist gezien er genoeg te doen is.

Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Eens maar nooit weer

Peter
18-9-2016
  • Ligging t.o.v. pistes1

De hoteleigenaar vindt zichzelf heel wat en is daardoor ontoegankelijk en wuift alles weg bij iedereen. Het begon al toen we aankwamen, ik vroeg waar ik kon parkeren, kreeg ik een stomme reactie terug: ja kijk maar ergens. Toen op de kamer zagen we dat de badkamer niet (goed) gepoetst was, er lagen haren en vuil in. Het bed en de matrassen leken er al vele jaren te liggen en hadden veruit hun beste tijd gehad. De kussens waren ook zo, en daarnaast super smerig met zweetvlekken en bloed erop. Ook moest ik eerst zon 5 vliegen zien weg te krijgen voor we konden slapen. Het eten was ok, maar ook hier waren veel vliegen en was alles niet schoonzoals borden e.d. Na het eten was koffie en thee niet gratis en 's ochtends moest je voor een eitje betalen. Na een klacht kreeg ik een nog slechter kussen, wat iets schoner was (dat wil zeggen geen bloed maar nog steeds zweetvlekken) en was er veel chloor in de badkamer gebruikt maar waar was ons een raadsel.

Vreselijk

Rene
30-8-2016
  • Ligging t.o.v. pistes8

Erg onvriendelijk personeel, koffie in de kannen bij het ontbijt was opgewarmd van de vorige dag. Na mate de week vorderde wet het steeds slechter. Het ontbijt was vrij beperkt, al vond de eigenaar dat niet, want hij had zelfs komkommer bij het ontbijt. 'S avonds was de koffie niet inclusief. Andere drankjes waren maar tot 20:30 te bestellen. Na 21:00 werd je ongeveer het restaurant uit getrapt en was er verder niks meer te beleven. De lampen werden uitgedaan, drinken kon je niet meer bestellen enz.

Het zwembad was in een ander gebouw, als je daar in wou moest je eerst de sleutel ophalen. Dan kom je daar zijn er allemaal kapotte tegeltjes met scherpe randjes, is het water groen en troebelig. Wil je douchen zit er geen douchkop aan de douche, of komt er geen water. Sauna is een klein hokje waar je net met 2 man in kan.

De kamers waren verschillend, we hadden er 2. De ene was aardig, al zaten er tralies voor de ramen, maar wel "gewone" bedden en een badkamer. De andere kamer was wel ruim maar een afstap om binnen te komen van een halve meter. De badkamer was een smalle gang van nog geen 80cm breed met aan de ene kant een douche en aan de andere kant een wc. Nu kwam er alleen geen water uit de douche. Nu had je voordat je de kamer binnenkwam ook nog een douche hok zitten, gewoon op de gang dus, maar daar kon de deur niet op slot. Ook werden zoals eerder verteld de handdoeken maar eens in de paar dagen verschoond en werd het bed vaak niet opgemaakt. Als je dat al een bed kon noemen, een lattenbodem zat er niet in. Het waren gewoon 2 kisten met daarop 2 matrassen. Rugpijn verzekerd dus.

Aanduiding hotel is erg hoog gegrepen

Fam. van Dam
21-5-2016
  • Ligging t.o.v. pistes8

Ten eerste een niet al te negatief punt, de kamer. Ruime kamer met balkon en een nette badkamer. Tijdens het pakken van onze bagage vraagt mijn vrouw of ze een föhn mee moet nemen. "Op elke hotelkamer hangt toch een föhn", was mijn antwoord. Nou in "Hotel" Almerwirt dus niet. Het bed en de inrichting van de kamer is zeer gedateerd, ondanks dat hebben wij er goed geslapen.

Dan de mindere onderdelen.

De ontvangst. De kamersleutel werd overhandigd.

De verzorging. De gebruikte term All-in slaat echt nergens op. Mensen, niet wij, eerder in Turkije in een All-in hotel verbleven, rennen hier gillend weg. Wil je het zeer eenvoudige ontbijt opwaarderen met een ei, dan moet er betaald worden. Hetzelfde geld voor koffie 's avonds na het eten. De rode wijn laat iedereen na het eerste glas links liggen. Ik ben geen wijn drinker, en al helemaal geen bier, dus vraag ik water bij het eten. De kraan wordt spontaan opengedraaid. Om 21.00 uur wordt je verzocht de eetzaal te verlaten. De bar is ondanks de flinke bezetting niet open.

Het eten. Ooit in een reisverslag de woorden "mijn vrouw is niet echt een keukenprinses" gebruikt. Krijg ik nog wel eens te horen. Vergeleken bij het "voer" dat in Almerwirt wordt voorgezet wordt ik thuis niet als een prins, maar als koning van eten voorzien. Voor receptenverzamelaars, Schnitzel Almerwirt. Koop een ons schouderham. Smeer de plakken in met een plakmiddel, mijn keukenprinses gebruikt daar eieren voor, maar in Almerwirt kennen ze ongetwijfeld een goedkoper alternatief. Haal de plakjes door de paneermeel en gooi ze in de frituur. Voor € 1,50 eet het hele gezin schnitzel.

Tot slot. Wij hadden een week geboekt. Hebben het vijf dagen volgehouden. Ik heb het niet onderzocht maar volgens mij is die vijf dagen een record.

super en klantvriendelijk hotel

Fam. Brouwers
3-1-2016
  • Ligging t.o.v. pistes10

wij zijn met een ander gezin een week met kerst / nieuwjaar in hotel almerwirt geweest. De negatieve beoordelingen kunnen we totaal niet bevestigen. We hebben het hotel als super ervaren. De eigenaar en vooral Ivana waren top! Ze waren erg behulpzaam. We hebben goed gegeten. Iedere avond totaal verschillende gerechten met een heerlijke toetje. Ook het ontbijt was goed. Voordeel is tevens dat tijdens eten drankjes inbegrepen zijn. Het hotel is mooi gerenoveerd en de eigenaren en medewerksters doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Zo werd de sauna zelfs eerder opgestookt zodat we hier lekker van konden genieten, samen met zwembad, na een vermoeiende skidag.

Dit hotel is zeker een aanrader en wij komen zeker weer terug.

Fam. Brouwers

Heerlijke vakantie

Familie de Wildt
24-10-2015
  • Ligging t.o.v. pistes8

Het hotel is eenvoudig. Het eten is goed. Elke avond wat anders, maar eten wat de pot schaft. Tijdens het eten is wijn, bier en fris inbegrepen. Het ontbijt is ook eenvoudig, maar lekker. Vriendelijk personeel. Prachtige ligging in elk seizoen. Goede uitvalsbasis voor uitstapjes en mooie wandelingen.

Het hotel heeft een heel klein zwembad, maar dat was leeg toen wij er waren.

Gratis WiFi, maar enkel bij het restaurant en de receptie.

Vriendelijke service, mooie locatie!

Roos
23-9-2015
  • Ligging t.o.v. pistes10

Ondanks dat we per ongeluk een dagje te vroeg kwamen werden we heel vriendelijk ontvangen door Ivana. We waren erg blij met onze kamer met balkon! Het eten was een beetje eentonig, de koek & koffie 's middags was niet de moeite waard. Maar de kamer was erg ruim en netjes, de omgeving was heel gezellig en mooi en er zijn vele uitstapjes mogelijk in de omgeving. Het zwembad was klein en zag er niet zo fris uit, dus die hebben we overgeslagen. We hebben veel gewandeld en o.a. de ijsgrotten en kasteel hohenwefen bekeken, we hebben een hele fijne vakantie gehad!

Nooit meer

Hellemans
15-9-2015
  • Ligging t.o.v. pistes8

Geen 3 sterren waard!kamer zonder wc,low budget eten,s middags enkel soep (zonder broodje!!), het avondeten bestond uit 1 menu, het dessert was fruit uit blik of pudding, nooit vers fruit gekregen!!zwembad zonder water, uitbater die liever lui dan moe is, om 21u wordt je gevraagd de zaal te verlaten. Op maandag werd geen onderhoud/poetsbeurt in de kamers gedaan, handdoekwissel 1 x per 2 dagen, wou je een ei bij het ontbijt dan dien je hiervoor extra te betalen, internet verbinding kon enkel in de gang. Het is de enige vakantie waar we onze valies niet hebben uitgepakt.

prima hotel voor wat je ervoor betaalt

fam.hausmann
17-8-2015
  • Ligging t.o.v. pistes8

mooie schone ruime kamer,personeel spreekt slecht duits;;zwembad minder;gratis drinken van 18.00 tot 20.30 uur daarna was het hotel gesloten en was er niets meer te doen.

Gereisd Met partner in augustus 2015