Zoover

Gewoon goed

Adri
12-1-2019
  • Ligging t.o.v. pistes7

Het hotel is gedeeltelijk gerenoveerd en een gedeelte is nieuwbouw. De kamers in het nieuwe gedeelte zijn ongelooflijk mooi en in rustieke stijl gebouwd. De bus naar de piste stopt voor de deur, nadeel is dat in de morgens 2 bussen rijden om 9 en 10 uur en in de middag ook twee om half 4 en half 5. Verder wil ik complimenten geven aan Johan en zijn team van medewerkers die er alles aan doen om je een geweldige vakantie te geven. Probeer eens de sauna of het zwembad, geniet van de zon op het terras en laat het eten en de drankjes smaken. En als het wat kouder is geniet van de sfeer rond de open haard.

Gereisd Met partner in december 2018

Gezellig

Adri Schrijver
2-9-2017
  • Ligging t.o.v. pistes5

Het eten is goed, bediening super. Maar wat er echt uitspringt is de typische Tiroolse bouwstijl en inrichting.

Een drankje aan de bar bij Hubert de barkeeper, met een brandende open haard op de achtergrond maakt de sfeer compleet.

Gereisd Met partner in mei 2017

Heel fijn hotel!

Sabine
15-1-2017
  • Ligging t.o.v. pistes7

De kamers zijn netjes, comfortabel met heerlijke bedden. Het extra bed voor de derde persoon (bedbank) was wel een beetje aan de harde kant. Wij hadden een -kostenloze- upgrade naar een grotere kamer met ligbad, deze had zelfs een zithoek en maar liefst twee t.v.'s! De nieuwe kamers zijn wat kleiner maar hebben een grote, moderne badkamer met inloop (regen)douche. En een zeer groot balkon met zitje.

De bar is gezellig, met een open haard, leuk om een spelletje te doen 'savonds. Dat er in het achterste deel mag worden gerookt vonden wij niet storend. Het eten is prima. 's Ochtends tot 10.00 uur een uitgebreid ontbijtbuffet, tussen 15.00 en 17.00 ' mittagsjause' (= verschillende taarten, fruitsla en soep) en 's avonds vier gangen diner. Allemaal lekker met hele aardige bediening. De skibus stopt voor de deur, wel even zorgen dat je die niet mist (de laatste vertrekt 'sochtends om 9.55) want de volgende bushalte is met ski-uitrusting nog een hele toer om te bereiken, vooral als er sneeuw ligt. Datzelfde geldt voor de bus terug 'smiddags. Het skigebied is leuk, veel rode pistes, met de gondel vanuit Inneralpbach (mooie afdaling!) bereik je gemakkelijk het andere deel van het skigebied. De eerste dag dat wij er waren lag er (nog) geen echte sneeuw maar door de vele sneeuwkanonnen konden we toch behoorlijk meters maken. Uiteraard werd dat nog veel beter toen het begon te sneeuwen. Qua après-ski is er weinig te beleven. Maar voor wie een gezellig, typisch Oostenrijks hotel zoekt met veel comfort is hotel Alpbach zeker een aanrader.

Heerlijke vakantie

Adri en Leny
16-10-2016

Karakteristieke Tiroolse bouwstijl, vermengd met vriendelijkheid en optimale service.

Gereisd Met partner in oktober 2016

Prima, niets mis mee.

stefan
2-4-2016
  • Ligging t.o.v. pistes8

Pluspunten

+ Ruime kamer

+ sauna

+ Skibus aan de deur

+ droogruimte Ski's

+ Eten (keuze, hoeveelheid)

+ Personeel

Minpunten

- roken in de bar

- verouderde badkamer

Gereisd Met vrienden in maart 2016

Voor herhaling vatbaar!

Nel
17-3-2016
  • Ligging t.o.v. pistes4

We hebben genoten van een prachtige nieuwe hotel kamer (aug 2015 in gebruik genomen). De sauna faciliteiten waren goed. Personeel was vriendelijk. Het buffet was voldoende. Het diner was elke avond heerlijk. Kortom voor herhaling vatbaar.

Om bij de pistes te komen kan je gebruik maken van een bus die voor het hotel stopt op vaste tijden in de ochtend en einde van de middag. Wij gingen met eigen vervoer. Pistes zijn voornamelijk rood en zwart dus voor de geoefende skiër.

Geen 4 sterren waard,

Cor
8-3-2016
  • Ligging t.o.v. pistes6

De kamer op zich is ruim genoeg. Weliswaar zijn de badkamers echt aan vernieuwing toe. Oostenrijkse vriendelijkheid is toch wel ver te zoeken met uitzondering van 2 kelners. Het eten is ondermaats en beperkt. Men heeft een snacktime van 15u tot 17u. De meeste skiërs komen pas aan tegen 16.20u. Men is van het principe op=op. Er wordt dus niets bijgevuld. Bij het saladebuffet 's avonds moet je niet te laat komen (lees 20u) want ook daar zijn alle kommen leeg en als je dan vraagt om aan te vullen durven ze nog zeggen dat dit maar tot 19u30 is. Veel van de ingrediënten komen ook steeds iedere dag terug. Er is een kinderbuffet, helaas iedere dag hetzelfde. Kortom, de keuken is echt een budgetkeuken en dit hoort niet in een 4 sterren hotel. Kan dus veel beter!!

Heerlijk hotel, vriendelijke personeel.

Adri Schrijver
4-11-2015
  • Ligging t.o.v. pistes6

Voor ons de zoveelste keer in Alphof, de afgelopen jaren is de capaciteit van het hotel verdubbeld wat de kwaliteit van het eten niet altijd ten goede kwam. De laatste drie keer dat we het afgelopen jaar in Alphof zijn geweest was het eten heerlijk. Dit is een compliment voor alle medewerkers van Alphof. Mag je ooit in Alpbach komen ga dan langs bij Alphof om de sfeer en de vriendelijkheid van het hotel te proeven.

evaluatie van hotel

haest-lambrechts
29-7-2015

in vroegere tijden lag dit hotel waarschijnlijk eenzaam te pronken met een prachtig uitzicht ,maar omdat de straat nu bijna is vol gebouwd,schiet er van dit panorama nog weinig over.De kamers zijn in orde en proper.Het personeel is,zoals we gewend zijn in oostenrijk,vriendelijk en behulpzaam.Van een 4 sterren hotel hadden we meer verwacht i.v.m. de maaltijden die ,af en toe;deden denken aan een gaarkeuken.Ook het terras buiten was niet verzorgd en stond vol met aftandse meubelen.Het dorpje zelf is zeker de moeite waard om eens langs te gaan maar voor de minder sportieve mensen is het een hele opdracht om daar heen te wandelen (hoogteverschil)Eindconclusie:::de gloriedagen van dit hotel zijn al een tijdje voorbij en is,volgens onze bescheiden mening,geen 4 sterren meer waard.

Mooi hotel, ronduit slecht eten !

Kris & consoorten
4-12-2010
  • Ligging t.o.v. pistes6

Voor de 3de maal bezocht. Mooi hotel met mooie kamers, doch eten is slechter dan slecht.

Alles gedrenkt in de azijn,...een echte budget kok die hier aan het werk is in opdracht van de zaakvoerder, dat is duidelijk.

Voor ons zeker de laatste keer !

Gereisd Met vrienden in november 2010