Zoover
Camping Huttopia Vallouise

Camping Huttopia Vallouise

8,4

Echt een aanrader voor bergliefhebbers!!

Rene
1-8-2018

Sanitair is modern en hygiënisch. De camping is niet vlak en op verschillende plekken heb je een heel ander uitzicht op het landschap, zelf hadden wij plek 86 en wij vonden het uitzicht adembenemend. Zwembad is zeer fijn en groot genoeg voor de capaciteit camping. Het is een rustige camping en door de indeling van plaatsen ervaar je echt de natuur!

We raden het boek 'met uitzicht op de Encrins' (Noes Lautier) aan; een enorme inspiratie voor wandelingen in de omgeving. Ook een bezoek berg La Meije met skilift naar 3200 meter hoogte is zeker een aanrader, volop sneeuw in hartje zomer!!

Gereisd Met partner in juli 2018

Volgend jaar weer een paar dagen!

Maurice
31-7-2018

We hebben intussen meerdere Huttopia campings bezocht en houden van de opzet ervan. Het voelt kleinschalig, er is voor ieder wat wils maar zonder schreeuwerige animatie en giga zwemparadijs. Huttopia Vallouise is onlangs vernieuwd en wordt keurig onderhouden.

De camping ligt aan een rivier, maar daarin kan niet worden gezwommen. Direct vanaf de camping loop je het dorpje in met een aantal handige faciliteiten en horeca. Vanuit Vallouise zijn er legio mogelijkheden voor een actieve vakantie. Vallouise ligt tegen het natuurpark Parc des Ecrins en rondom tussen mooie bergen.

Wij hebben de Glacier blanc (gratis) bezocht en een canyoning tocht (€48 pp) gemaakt. Allebei zeer aan te bevelen. Er is een handige gratis app van Parc des Ecrins beschikbaar met tal van mooie wandelingen voor allerlei niveaus. Houdt er wel rekening mee dat het niveau ‘medium’ al behoorlijk pittig is!

Wij komen hier zeker terug!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Heerlijke wintervakantie!

Tessa
18-2-2018

Super ervaring! Ontzettend veel sneeuw, en een prima ligging met onze accommodatie. we keken zo uit op het veld waar gelanglauft werd! wij kwamen niet om te skiën, maar voor een redelijk bedrag wel een poging gewaagd op de langlaufbaan. het huisje is prima vertoeven met 4 volwassenen. er staat op de website dat je er met 6 personen in kunt verblijven, dat is niet aan te raden. verder is het ook heerlijk dat je bij de receptie gratis hout kunt halen om de openhaard in het huisje aan te steken. hele fijne vakantie gehad!

Gereisd Met vrienden in februari 2018
The campsite manager, Responsable Réservation, 4-6-2018

Dear Guest,

We’re afraid we can’t speak Dutch so our answer will be in English.

Thank you for your detail commentary.

We are pleased that you loved our site and our Chalet Montana. Indeed, the wood is always free for our guets. We had a lot of snow this winter, it was perfect to do cross-country skiing, which is 10 meters from our chalets.

We hope we would have the pleasure to see you again in our chalets.

Best regards,

goed verzorgde gezinscamping in bergen

anneke
25-8-2017

een goed verzorgde camping in het karakteristieke Vallouise, uitgangspunt voor bergsport ( fietsen, bergwandelen, klimmen). Uitstekend sanitair. Ruime plekken, prachtig uitzicht op toppen Ecrin. Goede service bij receptie. Geschikt voor volwassenen of gezinnen met kinderen tot een jaar of tien ( klein zwembad en activiteiten voor de jongere jeugd).

Gereisd Met partner in augustus 2017
The campsite manager, Responsable Réservation, 4-6-2018

Dear Guest,

We’re afraid we can’t speak Dutch so our answer will be in English.

Thank you for your feedback.

We are pleased that you loved our site and its activities. Indeed, it’s ideal for the whole family since many sport activities are offered in the surroundings.

We would be pleased to welcome you again in our campsite.

Best regards,

Heerlijke camping in prachtige omgeving

Y.
17-9-2013

Fijne ruime camping. De huuraccomodatie (linnen op hout tent) was helemaal in orde. Prima bedden. Nachten wel heel koud, maar tent is uitgerust met voldoende dekens. Tent stond op een prachtige plek met veel ruimte en heel weids uitzicht. Sanitair was keurig en werd heel regelmatig schoongemaakt. Fijn dat er ook WIFI is in de omgeving van de receptie. Prachtige omgeving, dus nog lang niet uitgekeken op dit gebied.

Mooie plek om naar terug te gaan

SML&D
9-9-2013

Heerlijk gelegen camping tegen een leuk dorpje aan. Wisselende nationaliteiten. Mooi, schoon sanitair. Wij hadden hier een tent gereserveerd. Bleek een goed ingerichte safari tent te zijn met een zeer complete uitrusting. Bedden zouden wel beter mogen. De plekken zijn ruim. Nachten waren mede door de hoogte flink koud! De houtkachel in de tent was 's avonds zeer welkom ...

Voor de kids is er een klein zwembadje om na een dag ff af te koelen. Verder wat animatie etc zodat er voor hen voldoende te doen is.

In het dorpje Vallouise een paar leuke restaurantjes. Voor een wat grotere supermarkt moet je al gauw terug naar Briancon of l'Argentiere.

Prachtig, maar kies wel een grote plek met privacy

Huizinga
25-8-2013

Mooi gelegen voor pittige wandelingen in de ecrins. Sanitair nieuw en wordt goed schoongehouden. De sta plaatsen wisselen, langs de paden richting sanitairgebouw en receptie bieden geen privacy, maar je kunt ook kiezen voor een extra grote plek met pichnicktafel. De ingerichte safari tenten liggen mooi wat meer achterin bij rivier waar je in kunt spelen als water niet te hoog staat. Zwembad is om af te koelen prima, niet om echt te zwemmen. Twee keer per weekavondanimatie. Vonden wij niet echt passen bij natuurcamping, maar het stopte om 22 uur en dan is het muisstil. Er is een sfeervol zaaltje waar je kunt lezen, tafelvoetbal, tv kijken. Wel handig want als de zon onder is wordt het snel te fris voor je tent. Kindvriendelijk met zwembad en knutselactiviteiten. Speeltuintje stelt niks voor en ligt verstopt. Voor de omgeving komen we wellicht nog eens terug.

Prachtige camping

Cindy
10-8-2013

Mooi uitzicht, leuke plekken. Uitstekend gratis wifi. Allerlei activiteiten. Vooral de goochelaar was leuk.

Vallouise is een leuk dorpje

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2013