Zoover

Hotel Royal Horizon Boa Vista

7,9

Wendy
28-3-2018

Mooi resort kleinschalig met zeer vriendelijke medewerkers. Apartement was zeer schoon. Resort ook zeer schoon, tegels rond het zwembad werden iedere dag gedweild!! Geen last van verkopers op het strand. Top vakantie gehad!

Gereisd Met partner in maart 2018

Ideaal als je van lange stranwandleingen houdt

Hansvink
26-2-2018

Als je van lange strandwandelingen langs een hagelwit strand houdt, dan is dit een ideale locatie. Het hotel ligt aan de Praia d’Chaves aan de westelijke kant van het eiland Boa Vista. Een eiland dat nog niet door massa toerisme wordt overspoeld. Het hotel ziet er netjes en schoon uit. De kamers zijn een soort kleine appartementen. Het hotel is aangelegd als een soort dorp met smalle straatjes waar alle kamers aan liggen. Het merendeel met zicht op zee. Het hotel heeft (naast het strand uiteraard) een zeer groot en een wat kleiner zwembad. De ligstoelen (die overigens qua leeftijd aan vervanging toe zijn) zijn ook hier ‘s ochtends helaas snel bezet. Het hotel heeft ook een animatie team. Helaas niet altijd erg professioneel. Het personeel is allemaal supervriendelijk en behulpzaam. Wij verbleven all inclusive. Het eten was uitstekend en gevarieerd; het drinken van een middelmatige kwaliteit. De koffie is dan weer van een betere kwaliteit. Op de kamer staat een fles water; voor extra water op de kamer moet worden bijbetaald. Ook voor het gebruik van het kluisje op de kamer moet extra worden betaald.

Bij aankomst moesten we extra 14€ pp betalen voor een soort toeristenbelasting. Taxi ritten en uitstapjes op het eiland zijn relatief duur. Sal de (kleine) hoofdstad is de moeite waard voor een bezoek van een paar uurtjes. Kosten voor een korte taxirit naar het hoofdstadje; 10€ enkele reis.

Kaap Verdië heeft eigenlijk maar een nadeel; in de periode dat wij er waren (februari/maart) stond er voortdurend een koude noordenwind. Een trui voor ’s ochtends en ’s avonds is absoluut geen overbodige luxe.

Gereisd Met partner in februari 2018

Zon, zee, rust

Anneriet
30-1-2018

Goed georganiseerd en fijne contacten met de organisatie

Gereisd Met vrienden in november 2017

Geweldige locatie

Mark Akster
22-5-2017

Wij zijn hier in augustus 2016 geweest en hadden een last minute geboekt, als wij op vakantie gaan verwachten wij niet dezelfde luxe van een 4 sterren hotel als in Nederland. bij aankomst werden wij goed ontvangen en werden direct naar ons huisje gebracht. (ze hebben hier niet de standaard hotel kamers)

Met geluk hadden wij een huisje in de voorste rij met uitzicht op zee, echter hebben de meeste huisjes wel zeezicht aangezien alle huisjes op een oplopende heuvel staan.

het strand en de zee zijn prachtig en er zijn meestal wel bedjes vrij op het strand. het zwembad is vaak al vroeg bezet door handdoeken. de gehele all inclusive was goed, zowel de drankjes als het eten van s'ochtends tot in de avond.

wij hebben 2 excursies geboekt via de reisleiding, zowel de noord als de zuid tour op een quad, je rijdt met een groepje achter iemand aan die je de mooiste stranden, grotten en zandwegen laat zien om over heen te jagen.

de locatie is ook geschikt aangezien het strand in een soort kom ligt waardoor de zee rustiger is dan op de andere zijden van het strand.

personeel vriendelijk en hulpzaam.

Tip: ga een keer in de ochtend op blote voeten hardlopen langs het strand en neem vervolgens een douche in de zee.

Een zeer fijne ervaring met dit hotel!

Vanessa
22-5-2017

Zeer vriendelijk personeel, en lekkere keuken.

Het hotel heeft een zeer mooie ligging met zeezicht van bijna op ieder punt van het hotel! De kamers zijn prima, simpel maar alles is aanwezig voor een aangenaam verblijf.

Gereisd Alleenreizend in mei 2017

Veel plezier, zon, zwembad, animatie

MartineVanBaeten
13-2-2017

Kamers niet erg luxueus, doch aangenaam. Bediening in restaurant zeer vriendelijk, animatieteam houdt je de ganse dag bezig met sportieve activiteiten en zij spreken iedereen aan met dans en avondspektakel. Het eten was gevarieerd in stoofschotels met diverse groenten, doch kon voor mij nog iets verfijnder en toetjes waren zeer lekker. Wifi slechts in de lobby aan de receptie (7 Euro per uur). Minibar niet gevuld (spijtig). Een volledige daguitstap bij touroperator is absoluut aan te raden: het eiland leren kennen met zijn landschappen. Hartelijke bevolking, die houden van contacten en je met muziek ontvangen (goede muzikanten!). Zwemmen in de zee kan alleen in het Zuiden van Cabo Verde. Prachtige stranden met duinen. Wel enige wind, maar niet storend. Prijzen zijn hoger dan bij ons, men tracht te leven van wat het toerisme inbrengt. Men neemt het leven zoals het komt in Boa Vista en haast zich niet en vooral: er is aandacht voor elkaar.

fantastisch !!

Rudi Wouters
30-12-2016

Tja,

Voor sommige mensen zal het nooit goed zijn.

Wij hebben in ieder geval over niets klachten.Plaats genoeg aan het zwembad en strand.

Het eten was voldoende en lekker.Aan te raden is een dagtrip met de quad.

Die is wel redelijk intensief en de wegen zijn niet zo goed.

Het personeel is vriendelijk. De taal is voornamelijk Frans of Portugees.

Ideaal voor een winterzon vakantie.

Goed toeven

E&K
24-11-2016

Het is goed toeven hier. Leuk hotel net een klein vakantiedorpje. Goed en gevarieerd eten. Mogelijkheid 'a la cart' te eten met beperkte keuze maar eel lekker.

Personeel en entertainment team is enthousiast Koop geen wifi in het hotel dat is schreeuwend duur maar schaf een simkaartje aan en laat hier internet tegoed opzetten n week = ca 7 euro. (Bijv in Sal Rei, hier ook goedkoop NL tours = in Sal Rei rechtsaf links van het kerkje, meteen weer links de straat in deze uit lopen tot "frikandel speciaal" De opbrengst gaat ook deels naar scholing van kinderen in de "Barracas". Schoolspulletjes en kleding nemen ze ook graag in ontvangst voor dit doel)

Vanuit het hotel is het 1,5 tot 2 uur lopen naar Sal Rei. Het strand is prima en super schoon de oceaan zo blauw dat je niet uit gekeken raakt. Met een beetje geluk zie je tegen de avond waterschildpadden voor de kust zwemmen. Tegen de tijd dat het donker wordt komen ze aan land. Wij hadden het geluk ze te zien!

Heerlijke relax locatie

Miranda Vd Lee-van Pelt
18-10-2016

Ietwat gedateerd resort maar waar ze wel bezig zijn om op te knappen op Afrikaanse wijze 😉

Het eten heeft een ruime sortering en is het grootste gedeelte van onze vakantie uitstekend van kwaliteit geweest maar de laatste dagen door toegenomen drukte kans op rauw vlees.

Gevaarlijk en heel jammer, want als dit meer aandacht krijgt komt alles beter tot zijn recht.

Minder geschikt voor minder valide personen door heuvels en keien.

Het handdoek leggen is hier jammergenoeg ook van toepassing op strand en zwembad, dit zou verboden moeten worden door het resort zodat iedereen gelijke kansen krijgt en het no stress vakantiegevoel ten goede komt.

Buiten het resort is er niets te beleven en excursies stellen amper iets voor dus dit moet je wel realiseren.

Een fantastisch hotel op een geweldige plek

Martijn
12-10-2016

Hotel Decameron is een all-in resort op ca. 8km van Sal Rei.

Het resort is gebouwd in de vorm van een dorpje, wat erg sfeervol is.

Het resort is iets gedateerd, maar wordt wel degelijk (in tegenstelling tot wat ik over dit hotel heb gelezen) goed onderhouden. Er zijn dagelijks (ook 's avonds) mensen bezig met het herstellen van losse tegels rond het zwembad en het ook het aan overige onderhoudt wordt de nodige aandacht besteed. Het is echter geen Griekenland of Turkije. Dit is Afrika en voor Afrikaanse begrippen zeer goed.

Het eten is bijzonder uitgebreid en gevarieerd. Elke dag wel een special op het gebied van vlees of vis.

De all-in formule wordt in tot in Turkije nog wel gevoerd met echte alcohol. Houdt er wel rekening mee dat er daardoor af en toe ook iemand iets te diep in het glaasje heeft gekeken, maar last heb je er niet van. (en de cocktails zijn geweldig lekker!)

De bedden zijn goed en de badkamers eenvoudig maar schoon.

De kussens zijn wat zacht maar ook prima.

De 2 zwembaden bevatten zout water en worden door sommigen als koud ervaren (ik vond het een perfecte temperatuur).

De zee is ter plaatse van het resort vaak ruw, waardoor er een rode vlag hangt. Geoefende zwemmers die golven gewend zijn, kunnen echter gerust een verfrissende duik nemen.

Het annimatieteam bestaat uit 2 delen. Een internationaal deel en een Frans deel van reisorganisatie. Het internationale deel is prima, het Franse deel communiceert echt alleen met de Franse gasten en gunt de overige gasten geen blik waardig. Maar last heb je er ook niet van.