Zoover
Camping Les Ilates

Camping Les Ilates

8,2

Een eiland om even de tijd te vergeten!

Jan
28-4-2019

Het is een eiland dat zeer geschikt is om te fietsen. Het is vlak en de afstanden zijn beperkt. De flora en fauna zijn bijzonder en de zoutpannen en droogvallende stranden een lust voor het oog.

Het noorden van het eiland waar de vuurtoren staat is wat ruig maar in het zuiden is het strand comfortabel en royaal. Het eiland nodigt constant uit om de meest prachtige foto’s te maken.

Gereisd Met partner in mei 2018

Camping in orde maar niet meer dan dat

Davy vh
9-8-2016

Il de re is een prachtig eiland met vele leuke dorpjes en stranden, die gemakkelijk met de fiets te verkennen zijn. Wat betreft de camping ilates de stacaravan was netjes en proper op het terrasmeubilair na, goed verdeelde plaatsen over de camping. De campingmanager is niet echt een vriendelijke man, het zwembad is dan weer zalig zelfs met een baby van 5 maanden. Gratis WiFi is geen WiFi zo traag dat je het niet kan gebruiken. Loix is een klein en rustig dorpje met 2 restaurants waarvan één zeer goed is "LX17" deze is ook vermeldt in het boek "routard". Het camping restaurant is niet echt georganiseerd en weinig keuze. De laatste dag wilde we gaan eten op de camping. We hadden geluk er was nog een tafeltje vrij maar na een half uur zwaaien naar obers ben ik persoonlijk naar ėén toegestapt om onze bestelling door te geven en hij vertelde me dat er voorrang gegeven werd aan de gereserveerde. Wat op zich nog te verstaan is. Maar dit hadden ze ook direct aan tafel kunnen komen zeggen en eventueel iets brengen om te drinken. Geluk bij een ongeluk wij zijn dan maar in het dorp iets gaan eten en dat was picobello. Camping oké maar ik ga niet terug naar les ilates

Rustige camping

Ruud de Boer
28-6-2016

Op dit prachtige eiland is deze camping een oase van rust. Het dorp Loix is behoorlijk groot maar er is slechts een winkel en twee restaurants en er valt weinig te bezichtigen. De camping is goed en men heeft voldoende privacy. De mobil homes zijn prima maar de inrichting is v.w.b. eet en kookvoorziening miniem. Het is een goede uitvalsbasis voor prachtige fietstochten en in de omgeving zijn mooie plaatsjes.

Mooie huurcaravan

Kaatje
1-9-2015

De caravan van nieuw, fijn en van alle gemakken voorzien. De camping klein, Geen idee hoe de campingfaciliteiten zijn omdat we een huurcaravan hadden. Schoonmaak was slecht gedaan, het Ierse echtpaar dat het beheer verzorgde was heel vriendelijk. Maar beter kan er een schoonmaakbedrijfje worden ingezet ook al kost dat dan een paar centen meer.

Gereisd Met partner in augustus 2015

camping met veel lawaai

sofie geelen
16-8-2015

+ ruime kampeerplaatsen van 10 bij 10 meter

+prachtige ligging

+mooi zwembad

-overvolle camping met heel veel lawaai

-elke dag zeer luidruchtige animatie tot middernacht dat je zelfs geen woord gezegd krijgt aan je tent

-hadden maanden vooraf rustige plaats gevraagd en werden geplaatst naast de cafetaria waar de animatie was

-zeer onvriendelijke manager

Mooie camping op een prachtplek

Akz
5-7-2014

Wij hebben een geweldige vakantie gehad op camping Les Ilates.

We hadden erg goed weer, maar ook de accommodatie was top. De camping is gelegen op een rustig deel van het eiland, aan een doodlopende weg. Het dichtstbijzijnde strand is op loopafstand, maar de mooiere stranden liggen aan de oceaankant van het eiland, tien minuutjes rijden met de auto. Het zwembad op de camping was prima; wat fris maar bij warm weer is dit heerlijk. Ook is er een groot speelkasteel, een draaimolentje en een springkussen wat zeer in de smaak viel bij onze kinderen. We hadden een stacaravan gehuurd, daarom hebben we niet veel gebruik gemaakt van het sanitair. Het is in ieder geval nieuw, schoon en fris ogend.

Mochten we nog eens naar Il de Ré gaan, dan kiezen we zeker weer voor deze camping!

Mooi eiland, volgende keer andere camping!

ssn
16-6-2014

x er loopt geen pad naar het strand, je moet een groot stuk over de weg lopen ( in de berm is niet mogelijk) waar auto's een stuk harder rijden dan 50 km. Niet ideaal met een peuter. Daarnaast lijkt het strand een stuk verder weg dan de 800m, maar dit hebben we niet nagemeten.

x in juni zijn veel faciliteiten niet aanwezig, waaronder de bewaking. Aan het geluidsoverlast van een voetbalteam dat tot ver in de nacht bier dronken heel hard schreeuwde, zo meerdere stacaravans uit hun slaap hield, werd dan ook niks gedaan. ( meerdere nachten)

x Ile de re is een heel leuk eiland. Met mooie stranden ( met de auto te bereiken) en natuur. Er zijn veel gezellige dorpjes met leuke winkeltjes en restaurantjes. In het laagseizoen doet het eiland niet te toeristisch aan. We hebben dan wel niet van de camping maar wel van het eiland genoten en gaan zeker nog terug

Caravan touroperator viel tegen: niet schoon en medewerkers niet behulpzaam.