Zoover
Appartement Porto Antigo I

Appartement Porto Antigo I

Appartement
8,6

Top! Bij een terugkeer kiezen we weer voor deze pl

Sanne
20-8-2019

Ideale, rustige ligging! Zwembad is proper en goed onderhouden. Enkel op zondag is het wat drukker op het strandje. Ons apartement was net, er werd dagelijks gepoetst en afgewassen, handdoek op de grond = schone krijgen.

Er is dag en nacht toezicht door bewakers. Vriendelijke receptionisten. Prijs/kwaliteit is dit een dikke aanrader!!!

Gereisd Met partner in augustus 2019

Altijd goed weer, voor niet te veel geld

Fam Reef
17-4-2019

Last minute 4 dg v vertrek..reis geboek v 8 dg bij touroperator. 300 euro pp. Een heerlijke vakantie gehad..de aangeboden kamer vonden we niet fijn was in een smalle gang. Met bij betaling v 50 euro pp kregen we een kamer op de bgg met uitzicht op zee..10 meter lopen en we hadden ons eigen strandje..30 meter lopen het zwembad...appartementen zijn allemaal anders v zeer sober tot heel luxe. Wij hadden een luxe appartement. Net een keuken met vaatwasser..schoonmaakster waste zelfs af als er afwas stond...gewoon geld laten liggen...niks gepikt..op het eiland zelf is niet veel te zien vinden wij...maar het weer is er geweldig...leuke goede eet tentjes...( verzorgen de straat beesten) de lokale bevolking heeft het niet breed...met een taxi die we voor 50 euro een dag besproken hebben zijn we het eiland rond geweest. Hebben een geweldige dag gehad.. voor rust en zon..een top plek

Gereisd Met partner in juni 2017

Heerlijke plek!

Corry Zwaan
5-11-2018

Goede ligging, in 't centrum van Santa Maria en aan 't strand. Fijne appartementen in een prachtige tuin.

Gereisd Met partner in oktober 2018

Alweer heimwee

Fam vis
26-10-2018

Dat het bezig is met heel veel plus punten, sainitair is vernieuwd de receptie is verbetert WiFi is nu gratis,de ligbed kussen betaal je € 20 borg

Het ontbijt is erg goed geworden. Tot ook het diner wat deze week open ging

Dankzij de nieuwe eigenaar

Echt super goed

Gaan zeker weer terug voor de 3 e keer

Het restaurant wat je op de foto ziet dit zal waarschijnlijk geen restaurant meer worden,hadden ook geen idee wat er wel in kwam

Wij hebben weer een top vakantie gehad

Gereisd Met partner in oktober 2018

fantastiese

Ron Souren
6-3-2018

perfecte locatie en wonderschoon weer

Gereisd Met partner in januari 2017

Prima vakantie met minpunten

Renee
13-1-2018

Het appartement wat wij aangewezen kregen was top, redelijk ruim met een groot terras. Over het algemeen hebben wij een fijne vakantie gehad, maar toch een dubbel gevoel hierbij.

Op het moment dat wij er waren, waren er verschillende Nederlanders waarbij wat spulletjes, voornamelijk geld, werd gestolen. Ik heb geen bewijs maar bijna zeker was dat het de schoonmaaksters waren. Die lopen steeds rond en gaan met zijn 2en je kamer schoonmaken. Wij zijn er maar gewoon bij gebleven toen ze kwamen.

Wij gingen met touroperator en hoorden dat de zomer van 2017 ook het laatste seizoen was dat zij nog samenwerkten met Porto Antigo. Onder andere dus door zoveel klachten over diefstal.

Verder is het niet echt een prive strand te noemen, rond een uur of 5/6 komen alle locals richting het strand met hun kinderen. Ook gaan sommige het zwembad in. Wij hadden daar geen last van, maar prive is het niet. Iedereen kan het verblijf op lopen. Dus ook richting de appartementen.

Tot slot nog even: wij zijn goed ziek geweest op vakantie. Waarschijnlijk enorme buikgriep. Schijnt daar te heersen, en aangezien de locals ook in het zwembad zwemmen.. Hadden wij het idee dat het kwam door het zwembad! Er zat niks van chloor in het water (ook dit hadden de andere Nederlandse vakantiegangers, scheelde ons weer een ritje naar de apotheek voor pillen ;-)).

Gereisd Met partner in september 2017

Kampeer gevoel

Frank
18-9-2017

Allereerst wil ik de mensen erop attenderen dat de Nederlandse toeristen die een recensie schrijven normaal tevreden kunnen zijn in het plaatselijke dorpscafe met een avond klaverjassen.

Wij zaten in Porto Antiqa 1 in Santa Maria. Echt verbaasd over de vervallen huisjes die in Nederland niet door de keuring zouden komen. Airco bestrijkt alleen de woonkamer en de slaapkamer is een sauna waarin de strontvliegen en musqitos in harmonie samen leven. Er is wel een kookpit waarin je een camping maaltijd kunt samenstellen. Het zwembad bestaat uit zout water en word vrijwel niet schoongemaakt. Pas op met het boeken in een festival periode dan zal het gehele zwembad vol zitten met Afrikanen die al hun behoeftes doen in het zwembad. De bevolking bestaat grotendeels uit Afrikanen en kaapverdiers. De Afrikanen zijn grotendeels losgeslagen schreeuwende criminelen en zijn erg opdringerig. Overdreven? Loop dan eens rustig een paar straten verder dan langs het strand en oordeel zelf.

Keurig appartement, goede ligging

Noell
4-8-2017

Het appartement is eenvoudig maar een prima verblijf met een ideale ligging. Alles aan te lopen. Wij hadden een appartement aan het strand. Elke dag werd er schoongemaakt een nieuwe handdoeken. Veel beveiliging die er rondlopen maar let toch goed op je spullen. Porto Antigo kan wel wat doen aan de vernieuwing van het Sanitair. Santa Maria heb je allemaal lekkere restaurantjes waar je lekker kunt eten. Ontbijt bij Cape Fruit en Del Mare en bij de Beach Club aan het strand. Prachtige stranden. Ponta Preta en het strand bij Bikini Beach. Bezoek ook een keer het gezellige restaurantje Kazaa di Artista.

INBRAAK

Joke van Blokland
1-8-2017

Er lopen aan de binnenzijde veel 'guards' rond dus je waant je veilig. Helaas is er bij ons via de achterkant, door inferieure sloten op de ramen, ingebroken. Veel kostbare dingen gestolen w.o. iPads, camera, duur flesje parfum...

En de 'hotelmanager'? Die denkt: jullie zijn toch verzekerd? Voelt zich totaal niet aansprakelijk. Nu zijn de sloten wel vervangen, maar dat is natuurlijk het bekende verhaal van het kalf en de put. Mevrouw mag het verschil wat wij tekort zullen komen, volledig betalen. Maar... de touroperator gaat ook niet vrijuit. Die moeten de druk op dat hotel opvoeren. Zien wat er gebeurt......

En denk maar niet dat de politie een poot uitsteekt. Ze hebben videobeelden v.d. vermoedelijke dader, is zelfs bekend bij de politie, maar een huiszoeking? Ben je gek, hij is toch niet op heterdaad betrapt? Daar heb je dus NIETS aan.

Eenvoudig maar goed

Kay
19-7-2017

Eenvoudig, prima verblijf (kamer 2.0) aan het privé strand met volop zon. Personeel van het verblijf was zeer vriendelijk. Zwembad: helder en schoon. Op loopafstand van de restaurantjes en de winkeltjes, toch vaak de taxi gebruikt. Alle taxi's hanteren dezelfde prijs (2 euro) voor ritjes binnen de stad Santa Maria. Iets verder is 3-4. Op de winkelstraten zijn veel verkopers te vinden die beweren authentieke souvenirs te verkopen: alles komt uit Senegal, trap er niet in.

Lunchen hebben wij de hele vakantie gedaan bij Cape Fruit: 5 euro per persoon, snel, vriendelijke bediening, heerlijk fruit, pannenkoeken en goede koffie.

Middag eten is lastig, je betaalt al snel teveel voor simplistische gerechten her en der. Avond eten idem, goed van te voren kijken welke restaurants de beste beoordelingen hebben voorkomt teleurstelling.

Eilandtour geboekt bij prima Engelssprekende verkoper. Echter werden we opgehaald door een pickup zonder Engels sprekende 'tourguides'. Maar, wel de moeite waard.