Zoover
Camping Huttopia Oléron Les Chênes Verts

Camping Huttopia Oléron Les Chênes Verts

3,2

Onvoldoende

Als je een koude douche ok vindt dan is het top.

dennis hilgers
31-7-2015

Super plek vlakbij het strand. Je staat onder de bomen dus schaduw genoeg. Er zijn hele grote en (te) kleine plekken maar onze plek was ok maar wel direct naast het sanitair. Dat sanitair was ook ons uitzicht. Het stonk niet. Werd iedere ochtend heel vroeg met veel herrie schoon gemaakt en het water was bijna altijd heeeel koud. Ook met het afwassen. Één van de twee wasmachines was tijdens ons hele verblijf kapot en de ene droger was zo slecht dat de was er kleddernat uitkwam. Ander minpuntje, de spijkers staken een centimeter uit de planken vloeren rondom toiletten en douche. We hebben een leuk verblijf gehad. Hoogtepunten: kuilen graven voor de tent (was eigenlijk verboden), rotsstrand om de hoek met krabben vangen en een leuk restaurant en fantastische pizza's en leuk personeel.

Niet de natuurcamping die ik had verwacht!

Arwen
14-8-2014

Wij hadden een "Toile&Boile" tent gehuurd. In december had ik al geboekt om verzekerd te zijn van een goeie plek op deze "natuurcamping".

Bij aankomst bleek dat de camping stampvol stond. Onze tent stond omringd door andere tenten waardoor we nauwelijks privacy en rust hadden. Er was herrie tot 23.00 á 0.00 uur 's avonds.

We zijn eerder weg gegaan, zonde van onze vakantie, en op een email met mijn klacht wordt niet gereageerd. Belachelijk want zo'n tent kost in het hoogseizoen 97 euro per nacht!

Verder was het sanitair erg vies. Er werd een keer per dag oppervlakkig schoon gemaakt maar spetters op muren en vloeren bleven onopgemerkt.

Mooie groene maar zeer drukke camping...

isabel
17-8-2013

Groene camping nabij duinen en strand maar het is onmogelijk om in de zee te zwemmen voor de camping; het is zo'n 2,5km naar het nabij gelegen strand 'le bois vert'.

Wij verbleven in een 4 pers canvastent; inrichting en voorzieningen zijn goed enkel was de tent bij aankomst niet voldoende schoongemaakt (veel materiaal van vorige kampeerders in de tentzakken).

Dit was ons tweede verblijf op deze camping en eind juli-begin augustus was de camping overvol; veel zeer grote groepen op maar 1 of 2 kampeerplaatsen met veel lawaai 's avonds - ook vaak al vertrekkende mensen vanaf 7u 's morgens... Er is ook geen nachtwacht om dit te beperken. Tijdens ons vorig verblijf was de camping maar halfvol en was dit heel wat beter.

Het sanitair is nieuw maar door de grote drukte was dit ook niet steeds proper.

Restaurant en bar; vriendelijk behulpzaam personeel maar soms was de volledige voorraad om 21u al uitgeput...

Best een leuke camping maar voor ons te druk...

Mooi liggende camping voor strandliefhebbers

Liesbeth
11-9-2012

Het sanitair is nog in aanbouw. Je gaat naar Frankrijk, dus franse slag is wel te verwachten. de kinderen wasten wij in de grote wasbakken dit ging super. Het sanitair werd goed schoongemaakt, maar met het zachte zand was het al snel wat modderig. In het restaurant kun je simpel maar lekker eten. Alle problemen werden ook goed opgelost. De camping heeft nog opstart problemen ik denk dat het volgend jaar wel beter is. onze dochter van 5 heeft zich uitstekend vermaakt bij Sophie van het animatie team ze deed het erg goed. Wij hadden een touroperator kit en dit is ook zeker een aanrader alles is keurig voor mekaar! Wij komen hier als de kinderen wat groter zijn en zwemdiploma's hebben (de golven waren ontzettend hoog!) Mooi eiland overigens! Gewoon de fiets pakken is erg goed te doen en zie je veel meer! Deze camping is een aanrader van wie echt van kamperen houdt !

Een camping als vroeger, echte kampeer camping

Frank Reinink
2-9-2012

Wij zijn er ook geweest in augustus met twee tieners. De toiletgebouwen waren gloednieuw maar helaas nog niet af. Daardoor ook wat kinderziekten zoals het afwisselende koud/heet water in de douches. Daarnaast lekte de sceptic tanks zodat je af en toe in de poeplucht zat.

Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. De sfeer op de camping was erg fijn. Geen mobilhomes, alleen huurtenten en ruime tentplaatsen. Erg internationale gasten: frans, nederlands, duits en engels. 's Nachts worden op het strand kampvuren gemaakt en zitten de met name engelsen gezellig rond het vuur. Onze beide zoons van 16 en 17 hebben zich prima vermaakt. Het enige grote minpunt is het sanitair maar anders een hele fijne camping. En we gaan er vanuit dat volgend jaar het sanitair in orde zal zijn. En die muggenoverlast heb je op het hele eiland....

Gemengde gevoelens!

C Vidon
17-8-2012

Een prima strand camping maar... het is niet een 3 sterren zoals op de site aangekondigd maar 2 sterren.

zomer 2012 is de sanitair niet af dus geen familie douche. De normale douche is afwisselend steenkoude tot erg heet. Geen waterpunten dus moet je naar het sanitair voor water. Ga de eerste dag anti mug spray kopen!

Het restaurant op het terrein is heel handig maar erg duur (voor wat het is).

Camping ligt op een paar minuten lopen van het strand. Daar zijn veel stenen maar 5 minuten verder lopen, prima ligstrand.

Dynamisch, behulpzaam jonge team. Leuke activiteiten voor de kids in de ochtend (knutselen, boogschieten, treasure hunt...).

Veel schaduw (met 36 graag vonden we dat fijn!).

We hebben een fijn vakantie gehad maar zullen niet weer deze camping kiezen. Net niet aan het zwemstrand en een dagelijkse ergenis met de douches!