Zoover
Appartement Solaqua

Appartement Solaqua

Appartement
8,7

Leuk complex en ideaal qua ligging

Claire
15-9-2018

2 kamer app met kindje van 1 jaar geweest. Mooie en ruime appartementen. Groot balkon en uit uitzicht op het zwembad! Het app complex ligt in een doodlopende straat, hierdoor heb je nauwelijks tot geen last van verkeer. Apart kinderbadje aanwezig bij het zwembad, wat ideaal is. Einde van de straaf (300 meter)is een groot winkelcentra waar je van alles kunt eten, grote supermarkt is en diverse kleding winkels zich bevinden. Strand is op loopafstand (wel heuveltjes op en af) oude centrum van Albufeira is ook op loopafstand en erg gezellig! Je kunt ook het treintje nemen die rijdt rond van het oude centrum, strand en de strip. De strip is voor jongeren, allemaal uitgaansgelegenheden. Een leuk complex en ideaal qua ligging

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2017

Super plek

Sharona pothmann
25-8-2017

Goede ligging je bent zo in het nieuwe en oude gedeelte van albufeira. Loop je richting de strip zit een heel lekker chinees restaurand echt een aanrader!

Gereisd Anders in juli 2017

Heerlijke vakantie gehad

Eloise
4-11-2016

Ruim appartement met twee balkons. Ideaal voor het wasrek en 1 om gezellig te zitten

Schoonmaak prima. Iedere dag keurig netjes.

Inventaris is mager maar prima voor ontbijt

Zwembad is leuk...vloer vonden wij alleen wel erg vies. Regelmatig te weinig parasollen en sommige ligbedjes waren ook aan vervanging toe.

Stranben oude centrum ongeveer 15 minuten lopen. Prima te doen, s avonds terug naar app sukkelde ons zoontje lekker in slaap in de buggy op al die keitjes haha

Albufeira is Leuk!

Solaqua is ook Goed

Wij zeggen Doen!!!

prima

Mandy
30-5-2012

Van 14/5 tm 21/5 verbleven in solaqua. De kamer was super. mooi ruim en groot balkon. Ook erg netjes. Ook handig was een aparte (ruime) slaapkamer. Jammer dat in de keuken erg weinig aanwezig was qua keukengerei. En geen afwas materiaal oid aanwezig.

Het onbijt was zeer slecht. Weinig keus qua beleg. We hebben ons er 1x aan gewaagd. Ook erg laat, 8.30 (plaatselijke tijd) wat met een baby niet handig is, De dagen erna hebben we bij de LIDL verse broodjes en croissants gekocht, een aanrader!!!!

op vrijdag waren daar dan de engelsen.. ik had er al wel over gelezen, en ze hebben hun reputatie waar gemaakt. Erg luidruchtig en rommelig. Via de receptie krijg je geen respons. Zij deden niets met de klachten die er kwamen.

Verder nog een nadeel; WIFI tegen betaling (4 euro per uur!!!!)

Desalniettemin hebben wij er zelf wel een mooie vakantie van gemaakt. De prijs/kwaliteit verhouding klopt wel. Niet 4 sterren waarig.

Goed appartement

Thijs
30-10-2011

Ruim appartement met modere inrichting. Mooi zwembad met voldoende ligbedden. Ideaal: winkelcentrum inclusief grote supermarkt op 150 meter afstand. mbt boekingen zonder diner: In de omgeving zijn er veel en goede gelegenheden om goed te eten (vaak ook afhaal mogelijk).

Kwaliteit van het diner vonden wij wat tegenvallen. Weinig variatie en niet bijzonder creatief en smaakvol. Drank was overigens, ook bij diner, inbegrepen. Strand op loopafstand. Ook te doen met kinderen. en evt buggy.

Enkele nadelen die wij ondervonden specifiek met onze jonge kinderen:

-Wij hadden halfpension geboekt en kwamen er ter plekke achter dat het ontbijt vanaf 08:30 werd geserveerd en het diner pas vanaf 19:00 uur. De tegels rond het zwembad zijn, indien nat, verschrikkelijk glad, ook bij het kinderbadje!

Voordeel mbt jonge kinderen: goede kinderbedjes aanwezig en ook kinderstoelen in het restaurant. Geen kinderstoelen aanwezig in appartement (wel ter plekke naar gevraagd, maar bleek niet mogelijk)

prima ligging, ruime kamers

fam S
28-8-2011

solaqua heeft ruime schone kamers met goed werkende airco.

Bij het zwembad werd slecht schoongemaakt maar na een klacht(van ons) ging dit stukken beter.

Solaqua ligt midden tussen Albufeira en Praia de Oura in dus keuze genoeg uit winkels en eetgelegenheden.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2011

Ik wil terug!

Gertie
30-7-2010

Net terug van dit heerlijke complex.Hoewel ook wat opmerkingen (we blijven wel Nederlanders he??!)Het aantal bedjes bij het zwembad bleek idd niet genoeg voor het aantal gasten,om over de parasols maar te zwijgen.Ondanks dat er overal briefjes hingen geen handdoeken neer te leggen en ondanks afzetlint,stierden mensen toch vroeg,terwijl er nog gespoten werd,door.Wat strenger optreden zou geen kwaad kunnen.Dan de schoonmaak.Niet zo heel tevereden over.Af en toe hing een week dezelfde handdoek.Het leek een schone,maar deze werd gewoon elke dag weer keurig op het rek gehangen.Werden ook niet allemaal tegelijk verschoond.Beddengoed was ook niet schoon.Ook ruime week onder hetzelfde met rode (jam??)vlek gelegen.Verder was het er heerlijk.Uitzicht op zee gehad, wat minder op het zwembad,maar heerlijk.Erg vriendelijke mensen.Het terug komen waard.

Ruim en schoon appartement

Peter Hoogenberg
13-7-2010

Solaqua is een prima complex met ruime en nette appartementen. Wij waren met onze 2 boys van anderhalf en drie en het was ruim genoeg. Appartement werd elke dag schoongemaakt. Ook de algemene ruimtes en het zwembad zagen er elke dag keurig uit. Wij zaten op de 2e verdieping wel wat in de hoek weg gedrukt. Voorkeur aangeven voor begane grond (is eigenlijk 1e verdieping) zwembadzijde is wat ons betreft een aanrader om te doen bij boeking.

Veel engelse gasten maar niet de types luidruchtig, meer gezinnen of oudere echtparen.

Ligging tov winkels uitstekend. Grote supermarkten op steenworpafstand waar echt alles te koop was. Naar het oude centrum en de strip nog wel een wandelingtje evenals naar het strand maar dat vonden wij geen probleem.

Aanrader

Freek & Eliza
19-4-2009

April 2009

Wij hadden een 2 kamer appartement, wat heel groot en netjes was, mooie keuken met magnetron, toaster en citruspers.

Eethoek, groot bankstel en LCD tv met 1 nederlandse zender (BVN).

Gratis parkeren voor de deur.

Buitenzwembad met ligbedden en parasols, er is ook een mooi binnenzwembad.

Het is 15 minuten lopen naar oude centrum van Albufeira, en 25 minuten naar "the strip" van praia da Oura.

Het app. uit naar links na 100m zit een winkelcentrum, met de supermarkt MODELO, waar je verse broodjes kan halen.

een aanrader met goede service

G.van Meeuwen
4-4-2009

Mooi en rustig gelegen appartement op loopafstand van het oude centrum, goede busverbindingen.In de zomer zal het wel wat rumoeriger zijn. Het wegennet vertoont hier en daar wel eens een gaatje en verloopt glooiend, dus de snelheid aanpassen, denk om de hartslag.

De grote Modelo-super is op de hoek van de straat en daar is bijna alles te koop en zo niet dan oversteken naar Pingo Doce. Een fijne tijd toegewenst!!