Zoover
Appartement Solaqua

Appartement Solaqua

Appartement
8,7

Leuk complex en ideaal qua ligging

Claire
15-9-2018

2 kamer app met kindje van 1 jaar geweest. Mooie en ruime appartementen. Groot balkon en uit uitzicht op het zwembad! Het app complex ligt in een doodlopende straat, hierdoor heb je nauwelijks tot geen last van verkeer. Apart kinderbadje aanwezig bij het zwembad, wat ideaal is. Einde van de straaf (300 meter)is een groot winkelcentra waar je van alles kunt eten, grote supermarkt is en diverse kleding winkels zich bevinden. Strand is op loopafstand (wel heuveltjes op en af) oude centrum van Albufeira is ook op loopafstand en erg gezellig! Je kunt ook het treintje nemen die rijdt rond van het oude centrum, strand en de strip. De strip is voor jongeren, allemaal uitgaansgelegenheden. Een leuk complex en ideaal qua ligging

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2017

Heerlijke vakantie gehad

Eloise
4-11-2016

Ruim appartement met twee balkons. Ideaal voor het wasrek en 1 om gezellig te zitten

Schoonmaak prima. Iedere dag keurig netjes.

Inventaris is mager maar prima voor ontbijt

Zwembad is leuk...vloer vonden wij alleen wel erg vies. Regelmatig te weinig parasollen en sommige ligbedjes waren ook aan vervanging toe.

Stranben oude centrum ongeveer 15 minuten lopen. Prima te doen, s avonds terug naar app sukkelde ons zoontje lekker in slaap in de buggy op al die keitjes haha

Albufeira is Leuk!

Solaqua is ook Goed

Wij zeggen Doen!!!

Goed!

Femke
10-5-2013

Leuk hotel met vriendelijk personeel. Kamers waren ruim, schoon en mooi ingericht. Het eten viel tegen, wij hadden halfpension en hadden verwacht dat het niet zo slecht zou zijn als dat op Zoover stond. Het hotel is nu overgenomen door een andere hotelketen/eigenaar en hierbij bestaat halfpension dus ook niet meer. Zwembad bij en in het hotel waren prima en netjes. Wel veel luidruchtige Engelsen die de hele dag door bier dronken, maar uit recente reacties heb ik vernomen dat ze All In Engelsen niet meer toestaan. Het oude centrum en de strip liggen op loopafstand van het hotel. Groot winkelcentrum (met supermarkt, winkels en eetgelegenheden) ligt om de hoek. Ook ben je binnen een paar minuten bij de stranden.

prima

Mandy
30-5-2012

Van 14/5 tm 21/5 verbleven in solaqua. De kamer was super. mooi ruim en groot balkon. Ook erg netjes. Ook handig was een aparte (ruime) slaapkamer. Jammer dat in de keuken erg weinig aanwezig was qua keukengerei. En geen afwas materiaal oid aanwezig.

Het onbijt was zeer slecht. Weinig keus qua beleg. We hebben ons er 1x aan gewaagd. Ook erg laat, 8.30 (plaatselijke tijd) wat met een baby niet handig is, De dagen erna hebben we bij de LIDL verse broodjes en croissants gekocht, een aanrader!!!!

op vrijdag waren daar dan de engelsen.. ik had er al wel over gelezen, en ze hebben hun reputatie waar gemaakt. Erg luidruchtig en rommelig. Via de receptie krijg je geen respons. Zij deden niets met de klachten die er kwamen.

Verder nog een nadeel; WIFI tegen betaling (4 euro per uur!!!!)

Desalniettemin hebben wij er zelf wel een mooie vakantie van gemaakt. De prijs/kwaliteit verhouding klopt wel. Niet 4 sterren waarig.

Goed appartement

Thijs
30-10-2011

Ruim appartement met modere inrichting. Mooi zwembad met voldoende ligbedden. Ideaal: winkelcentrum inclusief grote supermarkt op 150 meter afstand. mbt boekingen zonder diner: In de omgeving zijn er veel en goede gelegenheden om goed te eten (vaak ook afhaal mogelijk).

Kwaliteit van het diner vonden wij wat tegenvallen. Weinig variatie en niet bijzonder creatief en smaakvol. Drank was overigens, ook bij diner, inbegrepen. Strand op loopafstand. Ook te doen met kinderen. en evt buggy.

Enkele nadelen die wij ondervonden specifiek met onze jonge kinderen:

-Wij hadden halfpension geboekt en kwamen er ter plekke achter dat het ontbijt vanaf 08:30 werd geserveerd en het diner pas vanaf 19:00 uur. De tegels rond het zwembad zijn, indien nat, verschrikkelijk glad, ook bij het kinderbadje!

Voordeel mbt jonge kinderen: goede kinderbedjes aanwezig en ook kinderstoelen in het restaurant. Geen kinderstoelen aanwezig in appartement (wel ter plekke naar gevraagd, maar bleek niet mogelijk)

goed gelegen tussen oud en nieuw albufeira in.

mieke van der heijden
30-8-2011

Shoppingcentrum met grote supermarkt op 2 minuten lopen die ook nog tot 23.00 elke avond geopend zijn.Ligging tussen The strip(uitgaan) en oud Albufeira in.Fijn zwembad .Alles is op loopafstand zoals de stranden in Albufeira met roltrap.

Taxi vanaf de Strip en oud centrum naar Solaqua slechts 3,90 euro.Je moet wel altijd bij een taxistandplaats staan.Aanrader Praia Coelja en Arrifs en strand in Caveiro.Olhos de Qaua strand vond ik minder omdat het daar heel druk was en niet zo bijzonder als beschreven staat

prima ligging, ruime kamers

fam S
28-8-2011

solaqua heeft ruime schone kamers met goed werkende airco.

Bij het zwembad werd slecht schoongemaakt maar na een klacht(van ons) ging dit stukken beter.

Solaqua ligt midden tussen Albufeira en Praia de Oura in dus keuze genoeg uit winkels en eetgelegenheden.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2011

volgend jaar weer!!

j de jager
4-8-2010

We waren zeer tevreden over Sol Aqua. Prima ligging. Grote supermarkt om de hoek van het appartement. (dit is gelijk een winkelcentrum). Fijne mensen bij de receptie. Bewaking iedere nacht aanwezig. Geeft toch een fijn gevoel. Leuk zwembad niet te groot en niet te klein. Probleem met bedden hebben we zelf ook ondervonden,dus toch maar een handdoek neerleggen. Appartement zelf mooi, ruim en alles aanwezig. Koffiezetapparaat, magnetron, wasrekje buiten en heel veel kastruimte. Enige min puntje de papagaaienshow. Stelde niet veel voor, maar werden wel foto's gemaakt van 10 euro per stuk. (persoonlijk ga ik daar volgend jaar niet meer naar toe. Het complex is heel rustig.

Ruim en schoon appartement

Peter Hoogenberg
13-7-2010

Solaqua is een prima complex met ruime en nette appartementen. Wij waren met onze 2 boys van anderhalf en drie en het was ruim genoeg. Appartement werd elke dag schoongemaakt. Ook de algemene ruimtes en het zwembad zagen er elke dag keurig uit. Wij zaten op de 2e verdieping wel wat in de hoek weg gedrukt. Voorkeur aangeven voor begane grond (is eigenlijk 1e verdieping) zwembadzijde is wat ons betreft een aanrader om te doen bij boeking.

Veel engelse gasten maar niet de types luidruchtig, meer gezinnen of oudere echtparen.

Ligging tov winkels uitstekend. Grote supermarkten op steenworpafstand waar echt alles te koop was. Naar het oude centrum en de strip nog wel een wandelingtje evenals naar het strand maar dat vonden wij geen probleem.

Zeker aan te bevelen!

Leo en Marijke van Pelt
30-5-2010

Wij zijn in juni 2010 voor 2 weken naar dit hotel geweest. De eerste week samen met onze zoon en z'n vriendin. Vriendelijk baliepersoneel. We keken onze ogen uit toen we het appartement binnen gingen, wij op de 2e en zij (m'n zoon en vriendin) op de 1e verdieping. Wat een ruimte, ieder zelfs met 2 balcons. De schoonmaak was prima, het keukengerei wat minder, maar mis je iets dan kopen we dat meestal zelf b.v. bij de handige Modelo-super op 2 min. afstand lopen. De bedden hard maar prima geslapen. Airco aanwezig, maar niet nodig in het voorjaar. Naar het strand was een gezellige wandeling van circa 10 min. lopen. Het zwembad was prima, genoeg ligbedden maar dat zal in het hoogseizoen wel anders zijn. De "strip" vonden wij niets. Maar, wat een leuke en gezellige restaurans in het oude Albufeira en allemaal goed betaalbaar met een vriendelijke bevolking. Wij gaan snel weer naar Portugal!