Zoover

8,7

Slechts eenmalig

CenT
20-6-2012

Ruime (slaap) kamer en badkamer. De keukeninrichting sober. De bedbank in de kamer is amper op te zitten, laat staan te slapen. De schoonmaak van de kamer is prima (dagelijks) De receptie is voldoende. Animatie hebben we niet gezien. Omdat er op slechts 150 meter van het hotel een uitgebreid winkelcentrum is, is het een aanrader om van het saaie en slechte ontbijt af te zien. De kwaliteit en prijs in het winkelcentrum is vele malen beter. De schoonmaak van het zwembad zelf hebben we niet gezien. Het terras wordt om 's morgens om 08.00 uur schoon gemaakt. Wij hebben geen enkel goed ligbed kunnen vinden. Zijn allemaal stuk en meestal vies. De parasols zijn matig in hoeveelheid en kwaliteit. Van de elf dagen hebben we twee keer drie dagen behoorlijk last gehad van Engelstalige gasten. De drank wordt met kratten vol vanuit het (goede) winkelcentrum aangesleept. Daarna gaat het los. Dit hotel in vergelijk met anderen in de omgeving GEEN drie sterren. Touroperator is wel goed te noemen.

prima

Mandy
30-5-2012

Van 14/5 tm 21/5 verbleven in solaqua. De kamer was super. mooi ruim en groot balkon. Ook erg netjes. Ook handig was een aparte (ruime) slaapkamer. Jammer dat in de keuken erg weinig aanwezig was qua keukengerei. En geen afwas materiaal oid aanwezig.

Het onbijt was zeer slecht. Weinig keus qua beleg. We hebben ons er 1x aan gewaagd. Ook erg laat, 8.30 (plaatselijke tijd) wat met een baby niet handig is, De dagen erna hebben we bij de LIDL verse broodjes en croissants gekocht, een aanrader!!!!

op vrijdag waren daar dan de engelsen.. ik had er al wel over gelezen, en ze hebben hun reputatie waar gemaakt. Erg luidruchtig en rommelig. Via de receptie krijg je geen respons. Zij deden niets met de klachten die er kwamen.

Verder nog een nadeel; WIFI tegen betaling (4 euro per uur!!!!)

Desalniettemin hebben wij er zelf wel een mooie vakantie van gemaakt. De prijs/kwaliteit verhouding klopt wel. Niet 4 sterren waarig.

nooit meer

corry
12-5-2012

het appartement wordt elk weekend overspoelt door engelse groepen die bezit nemen van alles,voornamelijk vrijgezellen feesten. wij zijn er 12 dagen geweest het zwembad en de omgeving van het zwembad worden niet schoongemaakt,het is smerig vol achtergelaten troep van de drinkende en feestende engelsen. met het personeel is geen contact te krijgen.het ontbijt is afgezaagd hetzelfde, engels dus. het avond eten smerig, 1 keer gegeten voor 20 euro p.p. en weg gegaan bah. parasols aan het zwembad zijn er niet die moet je volgens de reisleiding ter plekke zelf kopen. appartement zelf is ruim, en wordt wel goed schoongemaakt. bedden worden als je het vraagt verschoont, wij 1 keer in 12 dagen. nee nooit meer naar solaqua.

Super

Nellie Schuering
19-3-2012

Topper, vriendelijk personeel achter de receptie, supermarkt Continent op 200 meter afstand. Volgend jaar gaan we zeker terug.

Rob en Nellie Schuering

Gereisd Met partner in februari 2012

Prima hotel voor een zeer goede prijs

A. Huesken
18-11-2011

prima hotel (nog niet zo heel oud) met alle voorzieningen. enig minpunt was het eten, ontbijt was voldoende, diner is na een paar dagen teleurstellend, weinig variatie en smaak, helaas. tip: in het oude centrum in de hoek van t grote plein zit een klein gezellig restaurantje 'verstopt': Casanova. royaal gegeten met 2 personen voor totaal 40 euro. misschien lag het eraan dat wij eind oktober er waren, maar ik raad aan om alleen ontbijt en geen diner te boeken. wij zijn over het algemeen redelijk snel tevreden, dit is de 1e keer dat het tegenviel.

Goed appartement

Thijs
30-10-2011

Ruim appartement met modere inrichting. Mooi zwembad met voldoende ligbedden. Ideaal: winkelcentrum inclusief grote supermarkt op 150 meter afstand. mbt boekingen zonder diner: In de omgeving zijn er veel en goede gelegenheden om goed te eten (vaak ook afhaal mogelijk).

Kwaliteit van het diner vonden wij wat tegenvallen. Weinig variatie en niet bijzonder creatief en smaakvol. Drank was overigens, ook bij diner, inbegrepen. Strand op loopafstand. Ook te doen met kinderen. en evt buggy.

Enkele nadelen die wij ondervonden specifiek met onze jonge kinderen:

-Wij hadden halfpension geboekt en kwamen er ter plekke achter dat het ontbijt vanaf 08:30 werd geserveerd en het diner pas vanaf 19:00 uur. De tegels rond het zwembad zijn, indien nat, verschrikkelijk glad, ook bij het kinderbadje!

Voordeel mbt jonge kinderen: goede kinderbedjes aanwezig en ook kinderstoelen in het restaurant. Geen kinderstoelen aanwezig in appartement (wel ter plekke naar gevraagd, maar bleek niet mogelijk)

Heerlijk

Jolanda
21-10-2011

Wederom geweest in september en weer prima bevallen. Alleen blijft het vervelend dat er in het weekend hele groepen luidruchtige Engelsen met een all inclusive arrangement komen. Zo'n goed appartemenentencomplex zou deze 'gasten' niet moeten willen hebben.

Verder niets dan uitstekende ervaringen!!

Gereisd Met partner in september 2011

Gezellig en goed verzorgd hotel

Magnificent 7
23-9-2011

Hotel ligt mooi tussen oud Albufeira en de Strip in.Het is beide gemakkelijk te voet te doen.Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam.Alleen jammer dat er s'avonds niets te doen was.De kamers waren netjes,alleen keuken was zeer spaarzaam ingericht.Het onbijt was voldoende keus,alleen spek en eieren kon wel wat warmer.Iedere dag schone handdoeken.Excursies tegen zeer redelijke prijzen.Al met al vonden deze 7 vriendinnen uit Limburg het best nog wel een keer voor herhaling vatbaar.

goed gelegen tussen oud en nieuw albufeira in.

mieke van der heijden
30-8-2011

Shoppingcentrum met grote supermarkt op 2 minuten lopen die ook nog tot 23.00 elke avond geopend zijn.Ligging tussen The strip(uitgaan) en oud Albufeira in.Fijn zwembad .Alles is op loopafstand zoals de stranden in Albufeira met roltrap.

Taxi vanaf de Strip en oud centrum naar Solaqua slechts 3,90 euro.Je moet wel altijd bij een taxistandplaats staan.Aanrader Praia Coelja en Arrifs en strand in Caveiro.Olhos de Qaua strand vond ik minder omdat het daar heel druk was en niet zo bijzonder als beschreven staat

prima ligging, ruime kamers

fam S
28-8-2011

solaqua heeft ruime schone kamers met goed werkende airco.

Bij het zwembad werd slecht schoongemaakt maar na een klacht(van ons) ging dit stukken beter.

Solaqua ligt midden tussen Albufeira en Praia de Oura in dus keuze genoeg uit winkels en eetgelegenheden.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2011