Zoover

7,6

Zeker geen 4 sterren

Tim
3-6-2014

Hotel is op zich niet slecht, maar zeker geen 4 sterren waard. Liggin is perfect, midden in het centrum op nog geen 5 minuten lopen van Puerta del Sol en recht tegenover de Plaza Mayor. Kamers zijn schoon en netjes, voldoende ingericht. Maar toch is de geluidsoverlast (je hoort de deuren slaan, de toiletten en douches van andere kamers lopen, de telefoon van de receptie beneden en het rollen van de trolleys over de tegelvloer bij de receptie wel heel erg duidelijk). Wij hadden een kamer op de tweede verdieping, uitzicht op een binnenplaatsje van een meter of 3 a 4.

De kwaliteit van de bedden was bedroevend. Een boxspring matras, alleen de onderste helft ontbrak, die lag op een (optisch mooie) houten bak, m.a.w. op een plank. Met andere woorden, het leek wel of je op een betonnen plaat lag, om over de kwaliteit van de kussens maar helemaal niet te spreken.

Kortom, een prima hotel, op het geluid en de bedden na, maar dit is wel heel belangrijk wil je comfort hebben.

Super locatie

Margot
10-9-2013

Perfect hotel voor een stedentrip. Het ligt hartje centrum tegen het Plaza Mayor aan. Kamer was voorzien van airco, gratis wifi, laptop en massagedouche. De kamer was ruim en we keken uit op de ingang naar het Plaza Mayor. Het enige wat tegenviel was het ontbijt, al was het voor Spaanse begrippen vrij uitgebreid. Handig is de supermarkt direct naast het hotel.

Centraal gelegen en goede uitvalsbasis

Jan
3-10-2011

Hotel Petit Mayor ligt op 5minuten lopen van Puerta del Sol en tegenover een uitgang van Plaza Mayor en tegenover Mercado San Miguel. Binnen een uur reis je met de metro vanaf Sol naar het vliegveld voor eur 2,50 (wel twee keer overstappen). In de laatste kan er goed worden gegeten en gedronken, maar de prijzen zijn fors. Op Plaza Mayor vond ik niet dat we waar voor ons geld kregen.

Handig in hotel is de laptop met internetconnectie, je kunt ook je eigen laptop meebrengen en inloggen op het wifi netwerk. Bed is aan de harde kant, zeker wanneer je iets zachter bent gewend. Onze kamer op de begane grond was niet groot, maar voldoende. Douche was goed, maar de vloer was daarna wel een waterballet. Ontbijt was niet inbegrepen en de prijs (eur 18 pp) was aan de stijve kant. Met wat onderhandelen konden we de prijs halveren. Overigens kun je een Spaanse desayuno ook tegenover het hotel gebruiken. Personeel was zeer behulpzaam en sprak goed engels.

Bij volgend bezoek zeker weer hier.

Goede uitvalsbasis

van Lieshout
6-8-2011

Hotelkamer was ruim voor een kamer in een grote stad. Bed vonden wij heerlijk stevig, maar niet te hard! Lapop op de kamer werkt, maar daar is alles mee gezegd. Airco was noodzakelijk, maar hield mij wel uit m'n slaap als ie weer aansloeg.

Ligging is super, want de weg oversteken en je loopt zo Plaza Mayor op. Metrostation Opera is op nog geen 5 min lopen en Sol op ong 5 min lopen.

Genoeg restaurantjes in de omgeving om heerlijk te eten. Echte aanrader is Viva Madrid in een klein straatje vlakbij Plaza de Santa Ana.

Ontbijt was prima, maar had dat graag wat uitgebreider gezien... Weinig keus voor het hartige gedeelte en niet elke ochtend echt smakelijk.

Personeel was vriendelijk en sprak de talen goed.

Is een 4 sterren hotel, maar vonden het zelf een 3+ hotel 4 sterren is het net niet waard.

Perfekt gelegen voor citytrips in hartje stad

Van keulen
19-12-2010

Hotel is modern ingericht, laptop met internet beschikbaar. Ruime douche met jetstreams. Groot balkon aan achtérzijde gelegen hotelkamers. bijna in achtertuin van het koningklijk paleis. rond de kersttijd was het extra druk en gezellig inde stad. bezoek de grote drie, Thyssen museum,Prado en Reina Sofia museum. Let op er zijn geen bar, restaurantfaciliteiten. die zijn ruimschoots omde hoek gelegen wel aanwezig. Rioollucht isinderdaad nog steeds aanwezig in de kamer, maar is niet onoverkomelijk. Gewoon goed luchten!

Heel goed

D&R
30-11-2010

Heel fijn hotel, vooral de ligging, vlakbij het Plaza Mayor nabij metro Sol.

Vanuit hier kun je te voet allerlei wijken bereiken maar ook heel makkelijk met de metro.

Het hotel is klein, alle kamers hebben een laptop met gratis internet, erg handig om nog dingen op te zoeken.

Tevens hebben ze een hydro massage douche, erg fijn na een dag struinen in deze geweldige stad.

Kortom super ligging en goed hotel.

Met de metro vanaf Barajas is het hotel te bereiken met de metro, uitstappen op station Sol en 2x overstappen op Colombia en Principe de Vergara.

Kaartje kost € 2

Goed hotel in het historisch centrum

M.F.
10-6-2009

Design hotel, strak en modern ingericht. Kamers ruim en verzorgd, ruime badkamer met massage douche. Ontbijtruimte is tevens modern ingericht en keuze uit broodjes, beleg, eieren, yoghurt, cereals, zoete broodjes, vers fruit, sap en koffie/thee. Hotel ligt tegenover de Plaza Mayor en Mercado San Miguel. Afgesloten bagagedepot bij receptie. Hotel is zeker aan te raden voor een verblijf in Madrid.