Zoover
Hotel Pyramos

Hotel Pyramos

Hotelstersterster
7,6

Heerlijke vakantie gehad !!

Robert Arts
16-8-2017

Wij waren hier 2 weken met 2 volwassen personen en een tienerdochter in Augustus 2017.

Kamers zijn niet erg groot , wij lagen met 3 personen , en dus met 1 tweepersoonsbed en 1 eenpersoonsbed op 1 kamer,

dat was toch wel krap maar voor 2 personen zijn ze groot genoeg ,

uiteindelijk waren we daar toch alleen maar om te slapen en om ons om te kleden ;)

De badkamer was klein , met douchegordijn en waterballet als je had gedouched, maar was niet zo erg.

Er zijn kamers die al gerenoveerd zijn en dus gewoon een douchebak met wand hebben.

Douchekop was krachtig en goed in te regelen qua temperatuur en kracht van de straal.

We hadden om een rustige kamer gevraagd en gekregen , gelegen aan de achterkant van het hotel met een klein balkonnetje waar je met 2 personen goed kunt zitten.

Totaal geen last gehad van de omliggende bars en clubs wat muziek betreft.

Als je een auto huurt kun je deze gratis parkeren op de privé parking van het hotel.

Elke dag schone handdoeken gekregen en het bed werd ook regelmatig verschoond. Zeer behulpzaam en vriendelijk personeel en in de bar kun je heerlijke cocktails krijgen voor nog geen 5 euro , erg goedkoop dus.

Ontbijt was goed, niet zo luxe , maar genoeg keus om de dag mee te beginnen !!

Er is geen lift aanwezig maar er is dan ook maar 1 verdieping dus dat was ook niet erg, die koffer sleep je maar 2x mee.

We hadden een koelkast gehuurd ( incl. vriesvakje voor 3 koelelementen) voor op de kamer ( €2 / dag ) en er was een zeer goede airco aanwezig. ( was gratis ) Ook koffie/thee faciliteiten kunnen op de kamer gebruikt worden als je dit wilt.

Haardroger was bij de receptie gratis verkrijgbaar , wel een wereldstekker meenemen, stopcontacten zijn Engels !!

Er was 1 kledingkast aanwezig met kluisje. Kluisje moet je wel extra voor betalen. ( €1,50 / dag )

Bedden waren goed net als de kussens ( 2 kussens p.p. )

Het wc papier mocht hier gelukkig gewoon in het toilet gegooid worden , dit in tegenstelling tot veel andere horecagelegenheden waar je dit in een emmertje moet deponeren !!

Hotel ligt op loopafstand ( 5 minuutjes) van het gezellige haventje, met veel horeca gelegenheden ,

ook het busstation en een grote supermarkt liggen op loopafstand van het hotel.

Je kunt gebruik maken van het zwembad bij Crystallo Appartments en als je een wasje wilt doen voor bijv de badlakens , kun je dit bij Daphne Appartments doen. ( wasmachine €3 , droger €2 ) ; deze liggen allebei op 5 minuten loopafstand van Pyramos hotel.

Alykes beach was onze favoriete plek aan het strand, 10 minuutjes lopen, je kunt er bedjes en parasols huren voor €2,50 per stuk voor een hele dag en dan heb je er ook een kluisje bij voor je mobiel, portemonnee etc. !!

Hier zijn ook koude blikjes drinken te koop voor €1,50.

Waterschoenen zijn hier niet echt nodig, de bodem is van zand en het water is mooi, helder en blauw.

Openbare toiletten zijn er ook in de buurt als je nodig moet al laten deze qua hygiëne veel te wensen over ,

hier vind je ook een paar douches.

Aanbevolen horecagelegenheden in de buurt zijn : The Windmill, Bacchus, The Harbour , Alea en Tea for Two

Coral bay is leuk voor een dagje maar erg druk , het strand bij See you at the Beach bar is mooi en rustig en

Pissouri beach is een echte aanrader als je een auto ter beschikking hebt,

dit ligt op 25 km vanaf Paphos richting Limassol. Limassol zelf is ook leuk voor een dagje.

De hop-on hop-off city tour is ook leuk om te doen, je gaat door de hele stad en kunt op verschillende punten op- en afstappen voor €13 pp.

Al met al hebben we een heerlijke vakantie gehad in Paphos op Cyprus in het Pyramos hotel !!!

TOP!

Jozephs
26-6-2013

4 dagen geweest en dat waren 4 top dagen mede door net geweldige personeel achter de bar en receptie. Ze helpen overal mee en willen het beste voor iedereen. Kamer klein maar prima, schoon en elke dag nieuwe handdoeken. Ontbijt is niet veel speciaal maar prima te doen. Zeker een aanrader!!

Gereisd Met partner in juni 2013

Geweldig

Jenny
13-8-2012

Zeer vriendelijk hotel, goede ligging, lekker centraal. Personeel is erg vriendelijk en de sfeer is goed. kamers zijn eenvoudig maar netjes

Gereisd Alleenreizend in december 2011

Perfecte uitvalsbasis in het laagseizoen!

Jim van Noort
21-1-2012

Wij waren in januari een week op Cyprus en verbleven in hotel Pyramos. Uitstekend hotel als uitvalsbasis voor alle bezienswaardigheden. In Paphos zelf is vrijwel alles op loopafstand, de leuke boulevard, de haven, het opgravingsterrein en (iets verder maar prima te lopen) de koningsgraven. Als je het hele eiland wil zien vanuit Paphos zul je niet moeten opzien tegen flinke autoritten, maar dan is het goed te doen. Wij reden bijvoorbeeld in het donker in 1,5 uur terug van Nicosia naar Paphos. Het uitgaansleven lag stil in januari, dus geen sprake van lawaai of overlast, maar wij kunnen ons goed voorstellen dat dit in de zomer wel tot overlast leidt, omdat Pyramos echt midden in het uitgaansgebied ligt. Elke dag werd de kamer schoongemaakt, eenvoudig maar prima ontbijtbuffet. Het hotel heeft geen kindervoorzieningen, ook geen zwembad oid, dus minder geschikt voor gezinnen met jongere kinderen. Prijs-kwaliteitverhouding was geweldig, wij sliepen voor 15 euro per nacht incl ontbijt!

Slechte locatie,kamer goed

Janine
3-8-2011

De 1e nacht bijna geen oog dicht gedaan door herrie van de omliggende bars.Dezelfde avond gevraagd voor een andere kamer,maar het hotel zat vol.De volgende ochtend was er wel een andere kamer beschikbaar,deze was ruimer en geen last meer gehad van de herrie. Locatie verder net buiten het centrum,maar alles wel goed op loopafstand.Ontbijt was redelijk,toast word bij je gebracht,beleg was voldoende.Internet gratis in het restaurant.

Prima stadshotel

Martin
30-6-2011

Keurig hotel met goede, schone kamers en ditto badkamer. Airco kost 5 euro per dag extra en heb je 's zomers wel nodig. Zeer vriendelijk personeel. De ligging t.o.v. de bruisende boulevard / haven is uitstekend: net ver genoeg om geen overlast te hebben en toch op loopafstand van alle leuke dingen. Van overlast was tijdens ons verblijf geen sprake. De straat waaraan het hotel is gelegen is helaas niet zo bijster aantrekkelijk, en recht tegenover het hotel ligt een stuk braakliggend terrein. Ook jammer dat er geen lift is en je met je zware koffers moet trappenlopen. Ontbijt standaard en simpel, brood wordt inderdaad zoveel je wilt geroosterd bij je gebracht. Prima service, zo voorkom je dat iedereen bij de broodrooster gaat staan wachten.

Nooit meer.

Jan
22-5-2011

Je doet er 's nachts geen oog dicht als gevolg van de vreselijk harde muziek van de omliggende bars. Dit houdt op om 3 uur in de nacht. Als je pech hebt, en dat hadden wij, dan heb je als buurman een barbezoeker en die zet de airco aan en dan slaap je niet als gevolg van de herrie daarvan.

Het brood wordt bij het ontbijt in aantallen sneetjes op je tafel gezet en dat zijn vier halve sneetjes per persoon. Je krijgt er wel meer, maar je moet er steeds om vragen. Beleg is er voldoende. Het lijkt alsof het brood op de bon is, raar??

Klein hotel midden in uitgaanscentrum

sillebil
8-8-2010

Dit hotel ligt midden in het uitgaanscentrum van Paphos. Leuk als je daar van houdt dus!

De kamers zijn klein, en niet zo schoon. Overal lagen haren!! De handdoeken worden niet iedere dag verwisselt.

De dame bij de receptie is erg aardig.

Het ontbijt ook hier zeer minimaal.

Verder ideale ligging voor het maken van uitstapjes. Centrum, restaurants liggen bij de deur!

AANRADER!

Adeline
22-3-2010

In juli 2009 Hotel Pyramos bezocht. Fantastisch! Eigenaar en personeel zijn supervriendelijk en behulpzaam. Als je op zoek bent naar bruisend is dit de beste locatie in Paphos. Kamer en douche waren simpel, maar brandschoon. Ontbijt was eenvoudig, maar altijd goed! Op dagen van excursies maken ze zelfs voordat het ontbijt begint iets voor je klaar. Alles kan!

Niet voor herhaling vatbaar

Livady
10-12-2009

Toen we aankwamen in het hotel kregen we eerst een mini kamer, je kon net om het bed heenlopen en op het balkon stond een tafel met 1 stoel. We waren toch echt met z'n tweeën en in de papieren stond zelfs dat we een 3 persoonskamer hadden.

We zijn direct naar de eigenaar gegaan om te vragen of dit wel klopte, en daar stonden ook de andere Nederlanders (hadden alwel een grotere kamer dan wij, maar nog steeds geen 3 persoons). Na heel wat gezeur kregen zij een 3 pers. kamer en wij konden de volgende dag naar een 2 pers. we hadden geen koelkast, wat wel in de brochure van Arke stond, na weer geklaagd te hebben kregen we na een week dan eindelijk de koelkast.

Nu t positieve: Personeel was heel aardig, altijd in voor een praatje.

Bij het ontbijt kon je drinken pakken en wachten op geroosterd brood, verder lag er bv: ham, kaas, komkommer, tomaat, jam. goed ontbijt dus elke dag!

Het strand ligt om de hoek, maar is behoorlijk klein en keien/rotsen in het water.