Zoover

Chalet Les Cottages de Valjoly

Chalet
4,5

Matig

Prachtig uitzicht, maar té druk

M Willemsen
18-8-2012

Fenomenaal uitzicht vanaf de huisjes die uitkijken op het meer. De andere huisjes zitten midden in diep en donker bos, komt geen zon. Het park is ongelooflijk druk met plaatselijk volk, want iedereen komt daarheen omdat er verder in de omgeving niets te doen is. In het zwembad is het heel erg druk, chinese toestanden, en voor de andere activiteiten staan enorme rijen. Zelfs de plaatselijke kinderopvang komt daar met 50 kinderen dagelijks in één keer binnenstappen om te zwemmen. Heel jammer. Maar het leuke huisje en locale marktjes maken veel goed.

Leuke plek voor gezinnen met kinderen t/m 14 jr

Marieke van den Berg
28-7-2012

Accomodatie is ruim opgezet inrichting komt niet geheel overeen met wat er aangeboden wordt, zo worden er in de 2pers. app. een bed met uitschuif bed aangeboden maar je krijg een slaapbank voor 2 personen , dat kan prima voor een stelletje maar als je met moeder en dochter er verblijf is dat niet wat je verwacht.. overdag kun je genoeg ondernemen al worden er onverantwoordelijk veel mensen toegelaten in het zwembad.

S.avonds is er niets te beleven en wordt er ook niets ondernomen.

Personeel zwembad is erg onbeschoft en vertikken het om engels te praten.

Maar zoals fransen zijn denken alleen aan hun zelf en dan aan hun gasten.

Ik zou het park anders opzetten als ik daar manager zou zijn.

Er komen ook veel mensen van buitenaf het park op.

Fantastische plek

Caroline Kerlen
16-9-2011

Résidence Les Hauts de Valjoly*** in Eppe-Sauvage is een geweldige plek om naar toe te gaan. Zelfs alleen in een weekend zou je je er al heel goed vermaken. Gastvrij en heel vriendelijk.

Rust als je dat zoekt en/of sportieve activiteiten als je dat wilt en/of plezier maken in het aquabad. Aan iedereen is gedacht. Overal natuur om je heen.

Een aanrader!

Prachtige omgeving

Fam. Scholten
10-8-2011

Wij (ouders en 2 zonen 11 en 13 jaar) waren in PARC DEPARTEMENTAL DE VALJOLY van 30 juli tot 6 aug.2011.

Het park is mooi en groot. Wij zaten in een huisje boven op de berg dus ver van alles vandaan. Moesten ver lopen, veel trappen af.

Zwemmen in boxershort was verboden, voor een puberzoon is dit niet leuk!

Zwembad viel ook tegen, maar hebben ons wel vermaakt.

Jammer dat je in het meer niet mag zwemmen.

Kinderen hebben zich vermaakt met boogschieten, survivallen in bos (erg leuk), paardrijden, waterfietsen.

Wij waren met nog een gezin met 2 kinderen.

1 week was voor ons voldoende mede doordat de bedden erg slecht lagen!!

Te kort en te krap!

De nachten waren echt afzien.

Genoten van de vakantie hier !

familie de Wit
20-8-2010

We hebben een fijne vakantie gehad in onze cottage op dit park.

Wij hadden een 6-persoonshuisje wat lekker veel ruimte bied voor een gezin van vier. Er is op het park genoeg te doen, wat ons betreft een aanrader de nachtsurvival, tokkelen & klauteren met een lampje op je voorhoofd op soms meer dan 10 meter hoogte ! Verder is er een zwembad, kun je vissen op het meer.

Wij lagen met ons huisje vrij dicht bij het meer, maar dan nog is de trap minstens 80 treden. Ons huisje had een prachtig uitzicht op het meer, er zijn echter ook huisjes die alleen op bomen kijken.

Boodschappen doen kost wat meer tijd omdat de winkels op behoorlijke afstand liggen. Wij willen nog wel een keer terugkomen !

Wij zijn een gezin met 2 jongens van 12 & 10 jaar.

Leuk park ideaal voor met de met de hond

A.S
16-8-2010

Leuk park,maar in de omgeving weinig te doen.Ligging van de woningen is mooi en groen met groot balkon.Onze hond had het er erg naar zijn zin. Voor oudere kinderen is er weinig vermaak. Aktiviteiten op het park erg commercieel.o.a.(waterfietsen 4-pers.is 15 euro per uur.midgetgolven 4 euro p.p. per 0.45 min.) een t.v kon gehuurd worden met 7 franse zenders voor 35 euro per week.Verder zijn er veel regels.o.a. geen boxershorts in het

zwembad.Verder moet je goed ter been zijn i.v.m. trap naar boven met vele treden.

Ook is het jammer dat de warmwatertemparatuur voor de douche niet zelf te regelen is.Wat wij ook mistsen in de huisjes was een stofzuiger.

Kortom best leuke vakantie gehad,maar voor ons volgende keer ergens anders.

Ideaal voor sportieve natuurliefhebbers

Rinus Anema
1-11-2009

Met 4 personen, waarvan 2 tieners waren we hier in de herfstvakantie. We hebben een heerlijke week gehad, vriendelijke receptie, nieuw huisje en uitzicht op het meer.De ligging van het park is ronduit fantastisch! Rond het meer kun je prachtige wandelingen maken, waterfietsen huren, het zwembad is oké ondanks de vele regeltjes, en het survivalparcours hoog in de bomen is super! Ons inziens is het park niet geschikt voor de allerkleinsten (veel trapjes) en voor de minder sportieve gasten. Jammer dat de herfstvakantie als buiten seizoen wordt gezien, waardoor een aantal activiteiten geschrapt zijn zoals boogschieten en kanovaren. De gratis internetverbinding is erg handig, toevallig lag ons huisje dicht bij de receptie en konden we in het huisje internetten, normaal kan dat alleen bij de receptie. De broodjesservice werkt prima!

Voor ons is dit park een uitstekende keuze geweest.

Rinus, Anja, Kasper en Mart.

Heerlijke vakantie, komen zeker nog eens terug.

mirjam
29-8-2009

Prachtig park, luxe bungalow, mooi zwembad, aardig personeel, heerlijk gezeild, mountinbike, gewandeld, gegeten, geslapen etc. kortom echt genoten.

Met onze zoon en dochter van 11 en 10 jaar was het een top vakantie.

Kan me voorstellen dat je met jongere kinderen hier iets anders over denkt aangezien er dan veel minder mogelijkheden zijn om te doen.

Maar voor een sportieve familie met tieners is het een leuke plek van waar je veel kan ondernemen.

prima park (maar let op: boek niet verkeerd!)

Fam. Gijzen
19-8-2009

wij hadden geboekt via de eigen site. Eén advies: doe dit niet! Dan kom je namelijk op de bijbehorende camping terecht in een klein oud hutje. Als je via internet wilt boeken kan dat via aanbieders of touroperator.

De huisjes zijn prima, schoon en voldoende toegerust. Prachtig uitzicht en voldoende op het park te doen. In de omgeving is vrij weinig te beleven. Dan moet je al snel anderhalf uur in de auto zitten. Maar voor een weekje is er voldoende activiteit op het park. Restaurants zijn inderdaad heel lastig te vinden. TIP: in Liesies (ong 5 km) is het goed eten bij het kleine restaurantje direct langs de doorgaande weg.

prachtige plek

j de vries
16-8-2009

De appartementen zijn mooi en ruim genoeg. Vooral het overdekte terras is handig, zeker als het regent. Verder was het schoon en de bedden prima. Ook de keuken is goed geoutilleerd met ruim voldoende servies en bestek.

Veel leuke dingen te doen: waterfietsen, boogschieten, spannend parcours in het bos waar je kunt klimmen, slingeren, balanceren etc. Superleuk voor klein en groot; paardrijden, zwemmen wanneer je maar wilt en veel wandelroutes.

Aardige mensen bij de receptie waar een aantal engels spreekt. Elke morgen (behalve maandag) verse broodjes bij de receptie die je de dag tevoren bestelt. Alles werd supersnel geregeld, ook bij vertrek. Wat ons betreft: zeker voor herhaling vatbaar. En dan gaan de meiden de avonturenroute in het bos doen!