Zoover

2008

Redelijk enthousiast

Renate
2-9-2008

Gelet op het budget kozen wij voor Val Joly . Nieuw park, alles was erg netjes. Het is niet af:het buitenzwembad ligt er waterloos bij, evenals een paar winkels die nog leeg staan. In de omgeving is weing te doen, op het park wel: waterfietsen, midgetgolf, survival (onze favoriet) en alles wordt uitgebreidt. Het park wordt druk bezocht door fransen; wij zijn slechts 2 nederlandse gezinnen tegen gekomen. Gezien de prijs/kwaliteit denken wij dat er volgend jaar, na meer bekendheid, veel meer nederlanders op af zullen komen: het is goedkoop, dichtbij en heeft leuke voorzieningen. Op het park is een kleine supermarkt: een grotere ligt al snel op een half uur rijden. Ook restaurants buiten het park moet je vinden met geluk. Wij dachten eerst dat alles dicht was, maar de meeste restaurants gaan pas open vanaf 19.00u. Met een gzin is het dus makkelijker om op het park te dineren in 1 van de nu 2 restaurants. De ene is een creperie,de ander een restaurant. Een geslaagde vakanti

Tegenvaller!

Sander
4-8-2008

Mooi park, met mooie gloednieuwe huisjes, maar daar is dan ook alles mee gezegd! Hartstikke onhandig met een kinderwagen: je moet een hele lange trap af om bij het meer en dus ook bij het zwembad en de winkeltjes en restaurantjes te komen. Wij hebben vaak gewoon de auto gepakt en zijn 'omgereden', maar ik had gehoopt lekker wat wandelingetjes te kunnen maken. Maar als je met 30 graden hitte ook nog een kinderwagen van de trap af moet krijgen gaat de zin snel over. Ook buiten zwemmen is nergens in de omgeving mogelijk. In he meer mag je niet zwemmen, het schijnt te vies te zijn.

Verder wilden wij een keertje rond 6 uur eten bij het restaurant, maar daar serveerden ze pas vanaf 7 uur 's avonds. Erg handig, met een kindje. Dus op naar de boulangerie, misschien konden we daar nog wat scoren: helaas, te laat?! Dan maar naar de friettent...

In de omgeving is weinig te beleven.

Al met al, wij waren blij na een week naar huis te kunnen, een weekend was lang zat geweest!

Je moet niet ver om op een mooie plek te zijn

Luc
27-7-2008

juist terug van twee weken, er is inderdaad reeds water in het binnenbad, buiten liggen ze er nog droog bij - komt wel (net als de sauna: komt wel). De cottages zijn gloednieuw (de verpakking van de micro heb ik er al afgehaald, moeten jullie niet meer doen) en voorzien van alle comfort. Alle hebben ze een prachtig groot terras. Mijn cottage was in het bos met zijdelings zicht op het meer,lekker koel bij zon. Als je zicht op het meer wil moet je dit bij de reservatie zeker vermelden. De trap is een ietsje vreemd : het is me raadsel hoe je beneden geraakt met een rolstoel (en dat voor een nieuw resort). Zelf was ik met de kindjes in de weer om hun fietsen weer boven te krijgen, gelukkig dat ik geen buggy meer te torsen heb. Maar de waterfietsen en het echte fietsen in en langs het meer is buitengewoon. Het zwembad (wat een golven), het openbaar zwembad van de streek, trekt vooral 's middags de nodige testosteronpubers aan, zelf ging ik met de kinderen (6 en 8) vanaf 17 uur het bad in ..

Heerlijke vakantieplek!

Gwenda
27-7-2008

Wij zaten met twee gezinnen vlak naast elkaar in de appartementen en onze kinderen (var. 2 tot 7 jaar) hebben een geweldige vakantie gehad door lekker op de paadjes te rennen, met water te spelen en op de heuvels te klimmen. Ik kan me voorstellen dat je als gezin alleen weinig vertier hebt maar als je niet van mega parken houdt is dit toch een ideale vakantiebestemming.

Het enige minpuntje was het kleine 2 persoonsbed (140x190). Een hor om mee te nemen is wel een advies want je zit aan het meer!. De receptie sprak engels en waren zeer beleefd en behulpzaam. Inmiddels zijn de winkels voorzien van goederen en de bakker had heerlijk vers brood! Het zwembad is ook geopend en is alleen wel erg druk in de middag maar 's morgens (vlak voor middagsluiting) heerlijk rustig! Je kan er verder nog zeilen, waterfietsen, trampolinespringen, paardrijden en midgetgolfen.

Het was juist heerlijk een stuk te lopen naar de voorzieningen, was goed te doen en je bent er meteen even uit! Een aanrader!

Dit liever niet meer

Marco
27-7-2008

Vanaf het huisje naar het zwembad en de rest van het centrumpje diende wij welgeteld 130 treden af te lopen en qua afstand ongeveer een kilometer af te leggen.

Het park is gelegen in een agrarisch gebied waar in de omgeving niet veel te doen valt.

Het gevolg hiervan is dat het park een attractie op zich is geworden voor de lokale bevolking wat als gevolg heeft dat er regelmatig tientallen mensen voor het raam staan te kijken en in het weekend zoveel mensen als er voor het raam passen.

In het zwambad mag alleen gezwommen worden met een korte zwembroek wat weer tot gevolg had dat er vele maar noodgedwongen in hun onderbroek gingen zwemmen.

Ook mag men onder de 18 niet in het bubbelbad, niet op de rand zitten en nog enkele andere belachelijke restricties.

Veelvuldig komen er busladingen vol met scholieren en andere dagjesmensen die ook gebruik mogen maken van

Goed Parkje !

Jesse Burer
26-7-2008

Van 18 juli 08 tot 25 juli 08 in de ruime nieuwe 6 persoons cottages gezeten. Daarom was alles nog in uitmuntende staat. Ruime woonkamer (slaapbank), kleine keuken met 4 elektr. pitten, 2 slaapkamers (1.40 bed + 2 losse 0.70 bedden), badkamer met bad, aparte wc. De kwalitieit van de aanwezige meubelen e.d. was niet al te hoog zodat ik denk dat het over een paar jaar volledig uitgewoond is. Maar goed, op het park voor een weekje met twee kleine kids (4 en 7 jaar) genoeg te doen , groot meer waarin je niet mag zwemmen :( voor de deur, waterfietsen, zeilschool, midgetgolfen. Een overdekt zwembad wat ook als regionaal zwembad wordt gebruikt dus wel wat druk. Al met al voor de prijs een goed plekje op maar 3 uur van Utrecht maar wel in Frankrijk !!

Geen aanrader, park is nog niet klaar!

P. Brunekreef
7-7-2008

Het park bleek niet klaar te zijn. Het zwembad gesloten en de restaurants hadden nog geen eten. De bakker geen brood.

Het park ligt ver van het zwembad en er is 1 klein speeltuintje waar je via een lange trap langs het meer naar toe moet wandelen. Geen speelruimte voor kinderen in de buurt van het huisje.

Lekkage in het huisje waar niks aan gedaan werd.