Zoover

Chalet Les Cottages de Valjoly

Chalet
4,5

Matig

Het ligt erg aan welk huisje je hebt.

Jan Willem Veenhuis
23-7-2012

Er zijn huisjes op het park met vrij uitzicht over het meer maar bij de meeste huisjes staan de bomen pal voor je huis of zit je zelfs midden tussen de bomen en zie je dus helemaal niets. Had er zelf redelijk veel moeite mee omdat ik het vrij deprimerend vond omdat er op die manier weinig ligt in je huisje komt of zelfs op het terras.

De huisjes zijn erg klein en eenvoudig, zeer minimaal allemaal.

Je moet het echt van de omgeving hebben.

het was aardig... maar nooit meer !!!

saskia
23-7-2012

De eerste indruk was goed.

Uitzicht is perfect, omgeving leuk.

Deze accommodatie is in een omgeving gesetteld, waar je moet zoeken naar restaurants die open willen zijn. Verder is de omgeving groen genoeg.

Het personeel is op 1 persoon na compleet franstalig.

Prijs/kwaliteit is goed.

Er waren 5 restaurantjes, croissanterie en creperie waren altijd open.

1 alleen open na 18.00 uur, de andere was open, maar kon je niets eten voor 19.00 uur. En bij de brasserie hetzelfde verhaal.

Het zwembad viel tegen, de stahoogte is 1.30 m. Dus onze zoon kon alles slechts op zijn tenen doen. En je mag geen zwemshort aan je wordt er echt uitgezet als je niks anders bij je hebt.

Prachtig domein!

Veerle
17-7-2012

Wij genoten met drie kinderen van 3 en 10 jaar 7 dagen van dit park. Zelfs al regende het vrijwel dagelijks, toch hadden de kids en wij het erg naar onze zin. Er wordt gewerkt met "units". Eén unit kostte ons 0,90 euro. Wij kwamen de hele week toe met 50 units, maar bij goed weer heb je toch wel zo'n 75 à 100 units nodig. Het zwembad is gratis en heel plezant en verzorgd. Dat laatste geldt trouwens voor het hele park en de huisjes: allemaal zeer hygiënisch en goed onderhouden. Als je met 4 volwassenen en twee kinderen zou logeren in de bungalow van 6 met 2 slaapkamers, dan zit je wel wat krap, dan zou ik voor 3 kamers opteren. Ramen sluit je met luiken. Erg vriendelijk personeel ook! We deden een workshop glasbewerken, wat echt de moeite waard was! Wandelen rond het meer en door de bosjes of steppen of fietsen op de vele paadjes (er zijn trappen, maar parallel ook telkens paadjes) gaf ons mooie uitzichten! De buurt is inderdaad erg rustig, maar er was in het park zelf genoeg te doen.

Mooie locatie, maar wel erg rustig

Erica
5-4-2012

De bungalows en het park zijn erg mooi en modern ingericht. Een mooi groot terras waar je lekker op kunt zitten. Je hebt genoeg privacy in de bungalows.

Het enige nadeel is dat er in de omgeving weinig tot niets te beleven is. Het is lekker om in de zon op het terras te zitten, maar als je echt op zoek bent naar wat meer avontuur, is dit niet het goede park.

Het was de eerste maar ook de laatste keer.

Fam.Schuurbiers
5-10-2011

De omgeving is landelijk met mooie dorpjes. Voor grotere steden moet je weer wat verder weg.

Service vinden we wat minder. Voor alles, behalve internet en dat is dan positief, moet betaald worden. Zelfs voor 'n badmat in de badkamer. Pas op voor vallen want de vloer in de badkamer is glad en in het bad is geen badmat aanwezig.

Vriendelijkheid aan de receptie is zéér goed maar als de de Franse taal niet beheerst is het gebarentaal.

Het 2 persoons onderkomen is aan de krappe kant en de 2 persoons bedbank hield niet over.

We zijn slecht 1 x in het "vermaakcentrum" geweest en wel op de dag van aankomst. Meteen werden we al geflest voor € 10,00 bij de creperie door 'n vorm van wisseltruc. We zijn er niet meer terug geweest. Dus omzetverlies. Elders gaan eten.

Wij hadden geen zon op het ruime balkon vanwege de bomen, wel 'n uitzicht tussen de bomen door op het meer.

We hebben het daar nu gezien en dat zal zo wel blijven.

Fantastische plek

Caroline Kerlen
16-9-2011

Résidence Les Hauts de Valjoly*** in Eppe-Sauvage is een geweldige plek om naar toe te gaan. Zelfs alleen in een weekend zou je je er al heel goed vermaken. Gastvrij en heel vriendelijk.

Rust als je dat zoekt en/of sportieve activiteiten als je dat wilt en/of plezier maken in het aquabad. Aan iedereen is gedacht. Overal natuur om je heen.

Een aanrader!

goed

ThirzaJoy
20-8-2011

Ik ben daar een week geweest met mijn ouders en broer. Er was voor jonge kinderen veel te doen maar voor tieners zoals ik niet. Er was niks in de buurt en zelfs de dichtbijzijndste steden hadden niks te bieden behalve een grote carrefour waar je kon rondsnuffelen. Accomodatie mooi uitzicht op het meer, ze zijn daar heel milieu vriendelijk en schoon. S'ochtends lekker ontbijten op het ruime balkon. Het weer moet wel meezitten anders kun je daar eigenlijk niks dat is wel een minpuntje. Ga geen pannekoeken eten in het 'station' op het park want die zijn vreselijk. Verder alles okee.

Niet voor herhaling vatbaar

anoniem
14-8-2011

Maar 1 speeltuintje op het hele park, na 80 treden dan ben je er. Totaal niet kindvriendelijk dus.

Zwembad veel te vol, door lokale bevolking, gewoon vies zoveel mensen.

Huisje niet erg schoon, onder het bed enorm veel stof, harde matrassen, kussens met vlekker erin.

supermarkt op ongveer 7 km afstand, niks te doen in de omgeving, bijna geen restaurants in de buurt

Handdoeken kosten 4 euro per stuk p.p, dus reken maar uit, echt belachelijk!

Niet eens een stofzuiger te vinden, alleen bezem en een vieze dweil, daar moet je zelf het huisje mee schoonmaken.

Alles kost geld, ook de trampolines voor de kinderen

Veel te veel trappen lopen om bij het zwembad te komen, haast niet te doen met kleine kinderen, je sjouwt je een breuk!

Nee wij gaan nooit meer heen!

Prachtige omgeving

Fam. Scholten
10-8-2011

Wij (ouders en 2 zonen 11 en 13 jaar) waren in PARC DEPARTEMENTAL DE VALJOLY van 30 juli tot 6 aug.2011.

Het park is mooi en groot. Wij zaten in een huisje boven op de berg dus ver van alles vandaan. Moesten ver lopen, veel trappen af.

Zwemmen in boxershort was verboden, voor een puberzoon is dit niet leuk!

Zwembad viel ook tegen, maar hebben ons wel vermaakt.

Jammer dat je in het meer niet mag zwemmen.

Kinderen hebben zich vermaakt met boogschieten, survivallen in bos (erg leuk), paardrijden, waterfietsen.

Wij waren met nog een gezin met 2 kinderen.

1 week was voor ons voldoende mede doordat de bedden erg slecht lagen!!

Te kort en te krap!

De nachten waren echt afzien.

leuk park

Annie Gabriel
8-8-2011

mooi appartement met alle comfort, het park is zeer geschikt voor kinderen, in de buurt is er niet veel te doen, tenzij je met de auto er op uit trekt.

Gereisd Met partner in augustus 2011