Zoover

Chalet Les Cottages de Valjoly

Chalet
4,5

Matig

Niet Valjoly maar HELjoly wat ons betreft!

S. de Rooij
10-2-2014

Wij vonden het er vreselijk om diverse redenen.

* je mag niet zwemmen in het meer!!

* je moet een pasje met geld opwaarderen om iets te kunnen doen. Indien geld over, geen refund

* het gras van de helling waar de huisjes op staan is niet gemaaid! maar onkruid staat een halve meter hoog

* je kunt niet naast het huisje parkeren, ook niet voor even bij aankomst en vertrek, alles via 3 trappen 200 meter verwijderd vd parkeerplaats

* er is een soort centrum met winkels! allemaal nieuw en zielloos, bijv in kleine coffeeshop zeer ongeïnteresseerd personeel en smerige toiletten

* gigantisch zwembad met doolhof aan hokjes! shorts verboden en ook hier weer heel onvriendelijk personeel

* geen werkende WiFi

* deur slaapkamer kinderen kon niet dicht doordat er een groot stapelbed in de weg stond

* heel onhandige keuken met weinig opbergruimte

* klein balkon, met een mooi uitzicht dat dan weer wel

* in de omgeving is NIETS te doen

* toch nog wat positiefs: het huisje was schoon en de bedden prima

Fijne vakantie voor weinig geld!

jiskabrand
5-1-2014

Het park is mooi en goed onderhouden, geen chalets maar houten huisjes. De inrichting van de huisjes is basis, en inderdaad niet ingericht voor de hoeveelheid mensen die je meeneemt. Voor 4 personen hadden wij een 6-persoonshuisje besteld (zodat de kinderen op een eigen kamer konden) maar dat was nog niet het geval: de bank was een slaapbank!. Gelukkig hebben de kinderen goed geslapen.

Veel trappen, goed voor de conditie en een uitdaging voor onze peuter om alle treden te tellen. Speeltuin en zwembad zijn heel leuk. Eten in restaurants is oké, jammer dat restaurant pas na 19.00 uur open is.

Prachtige omgeving

Thea
22-9-2013

We zaten in een prachtige omgeving in een huisje dat uitkijkt over het meer en het dal.

Er zijn diverse activiteiten op het park welke zeker de moeite waard zijn. In de directe omgeving van het park is verder niet veel te doen. Het zwembad is ook zeker goed. Het eten is prima alleen bijzonder jammer dat de gelegenheden zeer beperkt geopend zijn. Tussen de middag en s avonds na 19 u. dit is erg laat als je met een klein kindje bent.

Niet alle huisje hebben het mooie uitzicht en wij zaten in een 6 of 8 persoonshuisje met 2 volwassenen en 1 kind. Met 6 personen zou het erg krap zijn.

Aardig maar niet voor herhaling vatbaar

Angelique Joosten
28-7-2013

De eerste ochtend zijn we gelijk terug gegaan naar de receptie voor een ander huisje, helaas was alles vol. Gelijk voor het balkon stonden hoge bomen, dus bijna geen licht in je huisje, erg donker. Tip. Essentieboeking met meerzicht. Verder is het park best goed verzorgd en tijdens ons verblijf in het hoogseizoen alles voldoende open. Zwembad en faciliteiten zijn prima, alleen het huisje is wat inrichting betreft erg sober en inderdaad.... Niet schoon. Het meer mag helaas niet in gezwommen worden. Maar het meest jammer was toch wel de matige ligging. De omgeving is mooi voor wandeken en zo, qua bezichtigingen een paar dorpjes en stadjes in de buurt. Wij waren er 1 week en dat is voldoende, heel veel langer zou ik niet aanraden

Nooit weer !!

Johan
20-7-2013

Huisjes staan op geaccidenteerd terrein. Ong. éénderde heeft meer-zicht(hadden wij), de rest staat tussen bomen. Via trappen (ong.85 treden) is het wandelpad langs het meer bereikbaar en via dit pad kan men naar zwembad c.q. winkeltjes/restaurants(niet altijd open) lopen (ook bereikbaar door met de auto om te rijden).

Het personeel, van deze amateuristische organisatie, spreekt Frans en Engels en is onbeschoft tot vriendelijk.

We hadden een huisjes met 2 slaapkamers(6-pers.)geboekt maar kregen een 7-pers. toegewezen. Het huisje dat eenvoudig was ingericht is geschikt voor max. 5 pers. De schoonm.kosten zijn erg hoog.

De bedden zijn goed maar kort(190 cm) met dekens en de slaapbank is slecht.

Het huisje was 2-onderéénkap en was heel erg gehorig: de slaapkamers liggen tegen elkaar (houten tussenwand).

Je kon het geloop en gespring van de buren horen(lijsten bewogen aan de wand) en het was heel erg verevelend dat dat 's nachts doorging waardoor je uit de slaap werd gehouden.

Nooit weer !!

Geweldig Park voor Rust en Ontspanning

Ruud
8-7-2013

Dit park heeft een geweldige relaxte sfeer. De omgeving is rustig en je zit midden in de natuur. Mooie uitgestrekte bosgebieden en authentieke noord-franse dorpjes. De huisjes zijn te krap voor het aantal personen waarvoor ze bedoeld zijn. Dus altijd een groter huisje nemen dan het aantal personen dat mee gaat (tip). Verder is het aan te raden te kiezen voor een huisjes met zicht op het meer. Die zijn geweldig. Als je meer van bos houdt kun je ook kiezen voor een huisje in het bos. Ze hebben niet allemaal uitzicht op het meer. Het centrum is uitgebreid met zwembad, winkeltjes en horeca. Deze zijn buiten het seizoen niet altijd open. Het park is goed voor je conditie omdat het een heuvelachtig terrein is met steile paden en trappen. Voor kinderwagens goed te doen mits je een beetje conditie hebt. Leuk meer waar je overigens niet in kan zwemmen maar wel kan varen. Dicht bij de Belgische grens dus dichtbij Nederland. Een aanrader om eens lekker tot rust te komen.

dit nooit meer

J.Stobbe
23-8-2012

viel tegen om dat alles apart betaald moest worden,stond niet op die manier in de gids vermeld.

Bad & Douche was geschikt voor hele kleine mensen(minder dan 1.60m)was je groter dan moest je gebogen staan.

En dat wordt verhuurd aan volwassene maar het kan beter gebruikt worden voor lagere schoolreisjes.

Gereisd Met partner in juni 2012

Valt tegen!

Oda Kok
18-8-2012

Ons huisje had niet het beloofde uitzicht!

Het gedoe met het pasje en punten levert doordat wij weinig frans spreken een hoop ergernis en heen en weer geloop op. Waarom dat pasje van 1,50 niet gewoon gratis bij de huurt van een huisje??

In het zwembad GEEN boxershorts voor de jongens, wel voor 10 euro in een automaat verkrijgbaar :-)

Internet bij de receptie deed het niet of zeer traag. De receptie is daarnaast ook in het hoogseizoen dicht tussen 12 en 16 en na 19 uur. De mensen verontschuldigen zich wel maar gaan niet met je op zoek naar oplossingen voor je vragen.

Een huisje voor 8 personen is met 6 volwassenen echt vol en ook op het terras kan je met max 6 aan de tafel zitten.

Een prijs van 500 euro had beter gepast dan de 1000 die we betaald hebben.

Prachtig uitzicht, maar té druk

M Willemsen
18-8-2012

Fenomenaal uitzicht vanaf de huisjes die uitkijken op het meer. De andere huisjes zitten midden in diep en donker bos, komt geen zon. Het park is ongelooflijk druk met plaatselijk volk, want iedereen komt daarheen omdat er verder in de omgeving niets te doen is. In het zwembad is het heel erg druk, chinese toestanden, en voor de andere activiteiten staan enorme rijen. Zelfs de plaatselijke kinderopvang komt daar met 50 kinderen dagelijks in één keer binnenstappen om te zwemmen. Heel jammer. Maar het leuke huisje en locale marktjes maken veel goed.

Leuke plek voor gezinnen met kinderen t/m 14 jr

Marieke van den Berg
28-7-2012

Accomodatie is ruim opgezet inrichting komt niet geheel overeen met wat er aangeboden wordt, zo worden er in de 2pers. app. een bed met uitschuif bed aangeboden maar je krijg een slaapbank voor 2 personen , dat kan prima voor een stelletje maar als je met moeder en dochter er verblijf is dat niet wat je verwacht.. overdag kun je genoeg ondernemen al worden er onverantwoordelijk veel mensen toegelaten in het zwembad.

S.avonds is er niets te beleven en wordt er ook niets ondernomen.

Personeel zwembad is erg onbeschoft en vertikken het om engels te praten.

Maar zoals fransen zijn denken alleen aan hun zelf en dan aan hun gasten.

Ik zou het park anders opzetten als ik daar manager zou zijn.

Er komen ook veel mensen van buitenaf het park op.