Zoover
Camping Aluna Vacances (Glamping)

Camping Aluna Vacances (Glamping)

Campingstersterstersterster
7,7

2019

Mooie, complete camping met prachtige omgeving!

Nicolien Eising
20-8-2019

Prachtige camping vooral gericht op stacaravans. Weinig kampeerplekken. Wij hadden een prima plek vlakbij het zwembad en het 'centrum'. De stacaravan via touroperator was ook prima, inclusief loungebank wat wij echt een meerwaarde vonden. De camping biedt in principe alles, mooi zwembad, vriendelijke bediening, prima afhaalmenu en leuke animatie in de avond. Van de kinderanimatie hebben onze kinderen geen gebruik gemaakt, maar zag er ook goed uit. De omgeving is echt prachtig! Ruoms, Balazuc, Kanoen en de watervallen van Sadautet zijn echt een aanrader. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2019

Leuke camping

Erik
14-8-2019

Mooie camping met prachtig zwembad. Animatie ‘s avonds was wel leuk, verder beetje matig.

Cocktails (met alcohol) niet te drinken, jammer, maar het restaurant is daarentegen prima.

Supermarkt veel te klein voor deze camping, weinig variatie in brood. Maar iets verderop meerdere grote supermarkten, dus geen probleem.

Veel mobile homes waardoor wij geen camping gevoel hadden, geen idee wie er naast ons stond.

Verder een leuke week gehad.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2019

Hele mooie camping

Lisa
8-8-2019

Wij stonden op een staanplaats met een vouwwagen en verbleven hier 2 weken. De plaats zelf had veel steen waardoor je er met gewone haringen niet in kwam. Dus een aanrader is om rotsharingen te gebruiken i.p.v. gewone haringen. Verder geen last gehad van de harde ondergrond. De medewerkers zijn heel vriendelijk en kunnen goed Engels. Het animatieteam is een leuk team waarvan er 3 Nederlanders waren wat wel fijn is als je nog jonge kinderen hebt. De shows s’avonds zitten goed in elkaar en zijn zowel voor jong als oud. Supermooi en netjes zwembad, niks over te klagen. Het sanitair is erg netjes en wordt 5x per dag schoongemaakt. Supermarkt is op 5 min afstand (S’ochtends heel druk dus aanrader is om rond 15-16 uur te gaan)

Aanrader!

S
3-8-2019

Zeer nette camping, met goede animatie en vriendelijk personeel. Centraal gelegen in de Ardeche, dus leuke uitstapjes (kanoe, dorpjes, markten) allemaal binnen max. 30 min. te bereiken. Mooi, groot zwembad met speels binnenbad en voldoende ligbedden (ook in de schaduw).

Goed campingrestaurant, afhaal en supermarkt voor brood (Super U op 5 min). Zeer netjes en schoon; restaurant, terras, bar alles schoon en de vriendelijkheid van al het personeel vonden wij opvallend positief. De Nederlanders van de animatie deden hun best om ook de NL overal bij te betrekken. Geen cash geld nodig, je betaalt met contactloos pin of met een bandje waarop je geld kunt zetten. Voor kinderen erg handig. Onze meiden van 12 en 16 hebben zich prima vermaakt. Mooie ligging van de stacaravans van touroperator aan de rand van de camping.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2019

Door omstandigheden nooit meer.

Sabrina
3-8-2019

Op zich een hele mooie camping, mooie ligging en leuke animatie. Alles is goed onderhouden en schoon. Er is veel te doen op de camping en omgeving. Zeker voor tieners is dit een geweldige plek door de tiener hand-out en club voor alle leeftijden.

Tijdens onze vakantie is er een Nederlandse jongen van 12 knock out geslagen door een Franse man van 30+ omdat hij in het water sprong en een klein kind wat spetters op haar kreeg. Het antwoord van management was dat hij maar niet had moeten springen en de politie heeft de man gewoon laten lopen na aangifte. De jongen is zelfs voor behandeling naar het ziekenhuis gegaan. Erg teleurstellend en belachelijk hoe deze mensen voor hun ‘eigen’ volk opkomen. Door deze reden daarom ook, voor mij nooit meer.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2019

Weinig sfeervol en zaken niet op orde

JS

Slechte en dure Wi-Fi verbinding

Droog vlees en pizza’s die grotendeels bestaan uit kaas

mobile home niet schoon genoeg.

Airco koelde maar op 1 temperatuur

De douche pingelde van te koud naar te warm.

De doucheslang zat los, parasolvoet was defect en buitentafel was wankel. Alles is vervangen (piepstrategie)

Alleen hele kleine frisdrank- en wijnglazen, vieze oude pannen

Verplichte polsbandjes en alleen cashless betalen. Oplaadautomaat werkte niet. Alleen opladen bij de receptie. Refund van je cashless tegoed is omslachtig (onderdeel verdienmodel?)

Weggetjes op de camping zijn steil en hebben een slecht wegdek

Huisdieren toegestaan…

Animatie soms van een tenenkrommende kwaliteit, wat het dan ook nog wel weer leuk maakte ☺

Overall vonden wij de camping weinig sfeervol en rommelig overkomen (kwestie van smaak). Weinig planten en natuurlijke materialen, open sfeerloze ruimtes in bar gedeelte en op camping.

Leuke camping voor kinderen tot jaar of 14

R Smulders
2-8-2019

Leuke middelgrote camping.

Kinderen vermaken zich prima hier in en rondom het zwembad, ook een mooi voetbal en basketbal veld zijn aanwezig en s'avonds verlicht.

Ontvangst uitermate vriendelijk!

Bij de receptie en bij de winkeltjes, bar en restaurant zijn alle medewerkers erg gericht op gastvrij heid en doen alle moeite voor je.

Zwembad ruim en voldoende ligbedjes.

Omgeving leent zich uitstekend voor leuke uitsapjes zoals kanoën, mooie oude dorpjes etc.

2 nadelen kunnen vinden:

1. het zeer verplichte 'ballenknijper' verplichting in het zwembad waar irritant goed op gelet word.

2. De mobiele internetverbinding is hier ronduit slecht, plaatsen waar je wel bereik hebt en 10 cm verder heel je verbinding weg..

Je kan wifi 'kopen' maar ook dat is niet van wat je hier gewend bent ( of we zijn gewoonweg te verwend in Nederland) en ronduit duur ( circa 8 euro p.d)

Maar zeker voor kinderen die zwemdima's hebben een aanrader!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2019

Leuke camping met mooie zwembaden. Mooie streek.

Fam. Van Tichelen
26-7-2019

Leuke camping met mooie zwembaden. Mooie streek. Rustig gelegen stacaravan met de nodige privacy.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2019

Middelgrote zeer goed verzorgde camping.

Wendy
18-7-2019

Leuke camping met een prachtig zwembad in een erg mooie omgeving. We waren er vanaf 7 juli en de camping was nog niet helemaal vol. Wel vrij veel Nederlanders en Belgen. Elke dag voldoende plaatsen bij het zwembad. Wel een heel geklauter met allemaal rotsen en hoogteverschillen bij het zwembad. In tegenstelling tot andere reacties vonden bij dat er voldoende schaduwplekken waren bij het zwembad. We hebben tijdens ons verblijf helemaal geen muggen gezien wat heerlijk is. Er is op 2,5 km afstand een grote Super U voor de boodschappen. De locatie vonden wij top omdat er heel veel mooie dorpjes binnen 10 km afstand te vinden zijn.

Prachtige camping

Baukje
26-6-2019

Wij hebben hier een heerlijke vakantie gehad. Mooie en nette camping. Prachtig aangelegd zwembad. Wij waren in het voorseizoen dus was nog lekker rustig. Vond wel weinig schaduwplekken. Waren geen parasols bij het zwembad. Lijkt me in het hoogseizoen lastig om een schaduwplek te krijgen. Kleine supermarkt met elke ochtend vers brood. Wij hebben niet in het restaurant op de camping gegeten maar gebruik gemaakt van de afhaalmaaltijden. Die waren prima. Vlakbij een grote supermarkt. Mooie omgeving, Ruoms is een gezellig plaatsje. Kortom een heerlijke vakantie gehad.

Tip: huur een mobile home van touroperator. Mooie plekken op de camping en mensen van touroperator te plaatse op de camping.

Gereisd Met partner in juni 2019