Zoover

8,3

Leuk hier!

JW42
3-7-2018

De camping is bezig met een renovatie en die pakt goed uit. De verhuuraccomodaties zijn al aangepakt zo te zien, en ook de voorzieningen voor kampeerders zijn vernieuwd. Het sanitair en zwembad zijn helemaal nieuw. Heel netjes geworden.

De kampeerplekken zijn verschillend van formaat en worden grotendeels gescheiden door haagjes met bloemen. Geeft een leuke sfeer. Het centrum van Lagos is dichtbij.

Gereisd Met partner in juli 2018

rustige camping

Marjolijn
17-8-2017

Het is een fijne, rustige camping zonder veel tierelantijnen. Wil je een goed restaurant, campingwinkel en veel animatie dan is dit niet de geschikte plek. Wil je een rustige camping met prachtige stranden in de omgeving en een leuke plaats (Lagos) op een paar kilometer afstand, dan zit je hier goed. Het zwembad is niet groot, maar je kunt er lekker even afkoelen overdag. In de avond koelt het meestal lekker af, dus geen zwetende nachten in de stacaravan. Wij hebben een fijne vakantie gehad met onze 3 pubers van 13, 15 en 16 jaar: overdag naar het strand en in de avond naar een plaatsje, bezienswaardigheid of uit eten.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

Teleurgesteld.....

Anita Schellekens
17-10-2016

Ik zie dat ik in 2013 ook een beoordeling heb gegeven. Ben er nog steeds mee eens! Maar sinds de overname naar Orbitur is hieronder onze mening....

Een hele mooie ruime camping, voor ieder wat wils! Wij komen er vanaf 1980 ieder jaar en vanaf 1999 2x per jaar.

Het was een camping in particuliere beheer... geweldig. Maar.....

Sinds de overname door Orbitur slechte onderhoud. Oogelijk alles prima, schoon, opgeschilderd, vriendelijk medewerkers (2 receptie dames werken al bijna net zo lang dan de camping bestaat!).

Min punten:

-winter tijd van September tot Mei zijn er 2 sanitaire blokken gesloten! Zo ook zwembad.

-TV/WIFI zaal in de winter periode behoorlijk koud/koel en kil.

-Achterstallig onderhoud aan zwembad (trapje)

-Achterstallig onderhoud aan sanitaire blokken

-Slechte onderhoud van het gras/bloembakken

-Terras bij restaurant/zwembad, vloer slechte conditie (3 a 4 verschillende tegels-ongelijk)

En het alle ergste van alles is de schoonmaak van de sanitaire blokken! Al word het dagelijks 2x schoon gemaakt (?)! Vooral de oudere 2 blokken die s'-winters gesloten zijn! Het sanitair is inmiddels net zo oud als de camping zelf is.

Camping prio ligt behoorlijk verkeerd bij Orbitur!

Voor sommige een pluspunt... dit jaar wc brillen geplaatst in 3 blokken en wc papier bij alle blokken. Wij vinden dit niet nodig, we lopen al 36 jaar met ons rolleke naar het toilet en... wc brillen? Wat is er onhygiënischer??? Niet alleen voor ons maar ook voor de schoonmaak.

Waarom wij blijven komen? We houden van de camping, het ligt op een mooie locatie, gezellig, rustig en hopen dat er ooit toch verandering in komt. Ik blijf bij het hoodkantoor klagen (schriftelijk/aangetekend)... wie weet!

Prima camping,

klaas_winters
22-9-2016

Laat je vooral niet afschrikken door de eerdere reviews, er is in de afgelopen jaren blijkbaar geïnvesteerd in opknappen van de camping. Sanitair was, zeker voor Portugese begrippen, prima. Ligging van de camping is prima, vlak bij Luzz ( mooi rustig strand) en vlak bij Lagos met zijn legendarische rotsformaties. Ga je kamperen, neem dan rotsharingen mee, de bodem is keihard!!

Sobere camping in voorseizoen

Piet
6-11-2013

Deze camping is lid van de Orbitur campings. Goedkoop in het voorseizoen (€ 9,00 P.dag) als je Orbitur vouchers koopt. Wij, een senioren stel, bezochten de camping eind mei 2013. Zwembad, winkel en restaurant waren niet open. Het sanitair is net zoals bij andere Orbitur camping aan vervanging toe. Douche koppen zitten bv dicht van de kalk en alle leidingen zijn grijs uitgeslagen.

Heerlijke camping

Anita
19-7-2013

Voor deze tijd van "all inclusief" en het verdwijnen van de "echte" campings, een heerlijke kamping die al meer als 32 jaar bestaat! Oke... sanitair verouderd, maar verouderd is niet slecht of vies, integendeel. Nieuwe sanitaire blokken zijn in de pen. Helaas duren vergunningen in Portugal eens zo lang...

Het ligt op loopafstand van het Luz strand. Ongeveer 2 km van het langste strand Meia Praia tevens van het centrum. Op rustig plek. Personeel is vriendelijk, ze proberen je in alle mogelijke talen aan te spreken. In hoogseizoen aan de prijs, maar is de mooiste en ruimste camping van de omgeving. Prijs/kwaliteit in balans. Een simpele restaurant waarvan het eten goed is. Voldoende restaurants in de omgeving, is niet chique maar voldoende, per slot zijn we aan het kamperen?! Er is voldoende speelruimte voor kinderen. verblijven, etc... zien er tip top uit, en worden goed onderhouden. Is er iets niet naar je zin? Je hoeft het maar te melden en er wordt aan gewerkt.

Eenvoudige camping

Rien van Hoof
23-4-2013

De camping word op dit moment flink opgeknapt alles word gemaaid en prima plaatsen aangelegd ook flinke schaduw plaatsen,boven op de berg word er flink gewerkt aan mooie mobil-home plaatsen zowel voor de huur en verkoop met een fabelachtig uitzicht over het rustieke dorpje Praia Da Luz en de oceaan ook de serene rust doet wonderen

Gereisd Met partner in januari 2013

Sanitair wordt niet goed schoongehouden

Cornel
18-10-2011

Er lopen hier 4 schoonmaaksters rond. Die zijn vooral bezig met elkaar te kletsen. Het sanitair is vettig en te vies om aan te raken. Ze moeten aftekenen op een lijst dat ze schoongemaakt hebben. Volgens mij zijn ze alleen bedreven in het aftekenen van de lijst.

Gereisd Met partner in september 2011

Zeer matig maar goede ligging tov zee en strand

Goos
12-8-2011

De camping heeft als voordeel dat het betrekkelijk rustig is. Zelfs in het hoofdseizoen was de bezetting circa 60%. Door de bomen stond onze camperr aardig in de schaduw en hadden we een aardige plek. Tevens is de ligging tov het strand in het gezellige plaatsje La Luz ideaal. Met onze fiets waren we binnen 5 minuten aan het strand. Naast het prettig zwembad zijn dat zo ongeveer de pluspunten.

Minpunten vonden wij de zeer onvriendelijke bediening in de bar/restaurant en de winkels (in tegenstelling tot personeel bij de receptie).

Tevens hebben wij 3 dagen voornamelijk koud water in de verouderde douches en bij de afwasruimte.

Een camping met potentie maar tijd om te investeren!

ouderwets charmant en centraal gelegen

sander
4-4-2010

Eerder schreef ik al lovend over deze vrij onopvallende camping op campingmening.nl. Zijn sterke punten zijn de RUST in vergelijking tot andere overvolle, overcommerciele Algarve campings, de RUIMTE en de centrale LIGGING. Het sanitair is gedateerd maar netjes, de kantine is sober met eenvoudige menu's, het personeel behulpzaam. Nu we een dochtertje hebben ben ik minder te spreken over het verouderde zwembad dat niets biedt voor de kleinsten. Verwacht geen animatieteam maar regelmatig is er een muziekavond voor alle leeftijden. De nieuwe eigenaar heeft zich niet zo geliefd gemaakt door het kappen van veel bomen (weg schaduw en het overweldigende oude eucaliptusbos..) maar spant zich in tal van zaken te verbeteren. Eenvoud karakeriseert de camping, waardoor het gezellig druk kan zijn in het hoofdseizoen maar nooit overvol. Geen eenheidsworst, maar nog ouderwets charmant. Kinderen kunnen hier nog lekker onbezorgd rondrennen. De speeltuin was tot onze vreugde vernieuwd.