Zoover
Camping La Sainte Baume

Camping La Sainte Baume

7,7

Helaas op en top Frans(talig), nooit meer

Jolanda
8-9-2017

Super netjes, niet te groot, voldoende privacy, leuk zwembad. Geen borg betaald, zelf gezorgd voor de eindschoonmaak maar daar deden ze ook heel gemakkelijk over, we mochten vertrekken wanneer we wilden zonder een controle. Helaas 98% Franse gasten en personeel. Geen activiteiten voor anders-taligen. Onze pubers spreken geen woord frans, alleen engels maar dat kunnen ze daar niet. Zelfs aan de receptie en in de campingwinkel snappen ze niks van engels laat staan nederlands. Zeer jammer omdat we hadden gekozen voor deze camping vanwege de activiteiten voor tieners. Dorpje op loopafstand met een hele kleine supermarkt, cafe en leuk marktje op zondag. Afstand naar de kust bijna uurtje met de auto, mooie uitstap gemaakt naar Gorges du Verdon, vergeet dan de waterschoenen niet!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

Prima camping, maar wel erg Frans.

Familie Nooijens
11-8-2015

Prima niet al te grote camping. Wel zéér Frans met weinig Nederlanders gasten. Alleen 1 Nederlands sprekende vrouw bij de receptie. Personeel in restaurant en winkel erg vriendelijk, maar spreken haast geen Engels. Animatie 's avonds volledig Frans, dus onze dochters van 13 en 17 verveelden zich 's avonds wel. Mooie zwembaden, zuivere camping, prima redelijk restaurant. Winkel erg klein. Er was zelfs geen wc-papier. Paardrijden 's avonds was leuk.

Voor leuke uitstapjes in de omgeving moet je wel minimaal 1 uur rijden.

Mooi camping maar niet gezellig!

Margriet
30-7-2013

De stacaravan en de camping zijn prachtig! Hier hebben wij ook niets op aan te merken maar de camping is erg op de Franstalige gericht. Er is 1 receptioniste die Nederlands spreekt en één iemand die Engels spreekt maar verder niemand. Animatie ook niet, zij organiseren wel erg veel maar gaan het liefst met een grote boog om de Nederlandse kinderen heen. De eigenaresse is niet vriendelijk. De schoonmaakinstructie zijn om bang van te worden en neem ook zeker je eigen lakens mee: anders slaap je tussen papier (wegwerplakens) Nans Les Pins is een erg leuk frans dorpje! De camping is een goede basis om de gehele Provence te ontdekken! (alles wel op minimaal 40 minuten afstand)

Nooit meer, Rumoerig!!!!

fam.Lodewijkx
11-8-2011

Erg rumoerig, overdag, s'avonds en s'nachts. Niet alleen kan je het animatieteam over de hele camping horen, met hetzelfde repertoire, het wordt ook constant herhaald. Laatste 5 nachten niet geslapen, dronken groepjes maakten constant kabaal, en werden niet aangesproken door de aanwezige bewaking en/of campleiding.

Gezien de faciliteiten maximaal een 3 sterren camping. Erg duur, ongeveer €48,- per nacht voor 2 volwassenen en 1 kind, in tegenstelling tot 4 sterren campings aan het gardameer waar we gemiddeld € 36,- per nacht kwijtraakten, en waar het een stuk rustiger was.Kortom dat scheelt een €250,- op een vakantie.

We hebben veel campings gezien, van 1 tot en met 5 sterren, maar nog nooit zo rumoerig en verkeerde kwaliteit/prijsverhouding.

Tip, bedenk voor je een WIFI toegangspas koopt, dat het internet vaak niet bereikbaar is!

koude douches, is allemaal zwaar tegen gevallen

Astrid van der Kellen
9-8-2011

3 weken op deze camping gestaan. Is ons zwaar tegengevallen. Weinig gewone kampeerplaatsen, voornamelijk stacaravans en tipitenten. Diverse meldingen over het sanitair (o.a. koud water met douchen en afwassen), is niets mee gedaan ondanks toezeggingen. Geen echte interesse in de kampeerder, eerst betalen en dan pas kun je zien of de plek die je toegewezen hebt gekregen, voldoet aan hetgeen je aangevraagd hebt en toegezegd is via de mail. De animatie is geheel in het (rap) frans. Voor de kinderen moeilijk te volgen, zodat zij ook niet konden weten wanneer zij zich ergens voor op moesten geven, zodat alleen franse kinderen hier aan deelnamen. Weet niet of dit dan ook de opzet was, want nederlands vriendelijk waren ze op de camping helemaal niet. De activiteiten in het engels meedelen zou fijn geweest zijn. Restaurant is ook aanfluiting. Inderdaad zoals voorgaande kampeerders melden een grote ongezellige bak. Al met al absoluut geen camping om naar terug te keren.

Wij gaan niet meer terug.

Andy
25-7-2011

Camping la sainte baume is helemaal geen 4 sterren camping.

Animatie en kinderclub zijn volledig op de Fransen gericht. Geen letter Nederlands of Engels... - Weinig tot geen controle in zwembad - Zwembad is verouderd - Niet genoeg ligstoelen - Staanplaatsen zijn maximum 60 m² groot, zeker geen 100 zoals vermeld op de site ! Sanitair, douches, toiletten, lavabo's en punt om camping toiletten te legen, zijn alle naast elkaar, wat niet echt aangenaam is... In de bar hebben ze amper ijsjes voor de kinderen op voorraad,...

Positief zijn de mogelijkheden tot paardrijden naast de camping en de rust 's avonds en 's morgens.

Alle Belgen en Nederlanders waar wij tijdens onze vakantie mee gepraat hebben, komen hier niet meer terug. De camping is volgens hen de laatste jaren enorm achteruit gegaan en is zeker geen 4 sterren waard !

GEWELDIG

José
3-9-2010

Samen met onze 2 kinderen zijn wij hier 2 weken geweest in juli. We wisten niet wat we konden verwachten maar dit hadden we zeker niet verwacht.

We werden erg vriendelijk ontvangen en alles werd keurig (wel in het frans) uitgelegd. We kregen een prachtige plek toegewezen en alles wat prima in orde.

Het zwembad was erg schoon en het zag er netjes en verzorgd uit, prima dus.

Ook elke avond was er wat te doen. Om de avond een geweldige show van het animatieteam, echt top werk (vooral Benjamin). Ook voor kleine kinderen was er vanaf 8 uur elke avond een mini-disco wat erg gezellig was als je eens uit eten wilde met het gezin. Onze kinderen van 14 en 17 hebben zich ook uitstekend vermaakt bij de manege en bij alle spellen overdag.

Wij hebben ons deze twee weken echt prima vermaakt en dit hebben we nog nooit eerder meegemaakt. Alles was top.

Wij komen zeker weer terug!

Mooi !

Carine
15-8-2010

Mooie camping gelegen in bos, microklimaat (warm overdag, koel 's avonds), mooie zwembaden, voldoende ligstoelen waar je je handdoeken niet mag laten liggen, alle voorzieningen opgesomd door onze Nederlandse buur zijn ok. Hoofdzakelijk fransen, bijna geen belgen of ndlers. Eigen caravan, mooie plaats onder de bomen. Let wel, het sportveld is in keien waardoor dit wel stoffig en pijnlijk kan zijn. Tennisveld top én gratis (zonder verlichting). Animatie is tof en in ht frans. Shows, karaoke, vrij podium,... Om 23u alles gedaan, dan kan de jeugd naar gesloten disco,normaal tot 1u30 maar vaak slechts tot 1u... met nodige protest door de jeugd. Disco stelt niet echt veel voor, eerder ontmoetingsplaats voor jongeren. De overstresste bazin kon daar niet goed mee om... overdreven gedoe enz. Goede bewaking, niemand van buiten de camping komt erin. Camping is verkocht dus afwachten wat het volgend jaar wordt ! Het is alvast een aandrader.

Mooie camping

Ank
8-5-2010

We stonden hier een weekje in mei. Helaas heeft het de hele week geregend. Er was een groot zwembad met jaccuzi, een voetbalplein, basketbal, volleybal, tennisbaan en jeux-de-boules-veld. Er was een klein winkeltje, ook erg handig. Afstand naar oa Marseille en Cassis is wel te doen, maar elke dag naar het strand gaan zit er niet in.

Gereisd Met oudere kinderen in mei 2010

Ge-wel-dig

P. Mast
19-8-2009

We zijn hier in het hoogseizoen 3 weken geweest en het was Ge-Wel-Dig!

We werden vriendelijk ontvangen, het zwembad was super en de shows fantastisch!

Hier, op deze camping, moet je echt zijn geweest! Super gewoon.

Als ik 1 klein nadeel moet noemen is dat misschien dat ze hier alleen maar frans spreken.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2009