Zoover

6,9

Wij waren de enige Nederlanders

Sietskep
12-9-2017

Wij vonden dit niet echt een camping omdat het helemaal vol staat met stacaravans.

Wij waren er in het naseizoen (laatste dagen augustus/ begin september) en misschien is het er in het hoogseizoen anders, maar: wij waren de enige Nederlanders. Onze peuter had geen aansluiting met andere kindjes hierdoor. Sowieso is dat lastig als je in een stacaravan zit.

We kwamen nog even om van de kust te genieten naar deze camping, vanaf een camping waar we met onze eigen tent stonden en er veel contact met andere mensen was. Het was hierdoor nogal anders!

De zee bij Cassis en La Ciotat was ongelooflijk koud! Bijna niet te doen om erin te gaan. Gave omgeving, rotsachtig.

Prima camping

De Ruijter
17-7-2016

Een prima camping. Wij waren er in het voor seizoen dus het was redelijk rustig op de camping. De sta caravan die we hadden was wel wat aan de vieze kant, dit komt ws doordat je geen schoonmaakkosten betaald en een ieder op 'zijn' eigen manier schoonmaakt. Het personeel was vriendelijk en netjes, Nederlands en Engels gesproken erg prettig. Een fijn zwembad ook voor de echte kleintjes. Het eten bij het restaurant was prima! Wij vinden het niet erg een eindje te rijden, gemiddeld zo 45 min. Na een wat grotere plaats, prima te doen! Al met al een fijne vakantie gehad, weinig op aan te merken!

Niks te doen in de omgeving

Janine
21-7-2012

Wij zijn net terug van een kampeervakantie met onze eigen vouwwagen van deze camping. We hebben op zich wel een aardige vakantie gehad, maar het was echt helemaal niks bijzonders. Wij komen er niet meer terug.

Positief:

Zwembad was mooi, vooral het kindergedeelte

Receptioniste spreekt Nederlands

Supergoed weer gehad

Rustige camping, geen jongeren die geluidsoverlast veroorzaken

Genoeg bedjes bij zwembad als je bereid bent te zoeken en te schuiven met de bedjes.

Negatief:

Geen enkele afscheiding tussen de staanplaatsen, alleen een lijn van stenen

Ondergrond staanplaats van stenen / kiezel

Sanitair was niet echt oud maar wel vies. Werd nauwelijks gepoetst. Schimmel op kitranden bij sanitair

Camping totaal niet gericht op kampeerders maar alleen op stacaravans

Sanitairblokken lagen behoorlijk ver van de kampeerplaatsen af

Douchewater en afwaswater was koud van18 à 20 uur

Zwembad was aan onderhoud toe, maar viel nog mee. Ik had nav de reviews erger verwacht

Geen aanrader

erikdanielle
13-11-2011

Afgelopen zomer zijn wij twee weken op deze camping geweest. De camping op zich was prima. Mooie nieuwe stacaravan. Zwembad was groot, maar soms was het zo druk dat je geen twee zwemslagen kon maken. Het restaurant is vreselijk, plastic stoelen erg ongezellig en naast de manege waardoor er veel vliegen zijn. Kinder animatie alleen maar in het Frans, niet leuk voor kleine kinderen. Manege is wel erg leuk, voor 7,50 kun je je kinderen op een pony laten rijden! Erg leuk.. En de omgeving is mooi, maar alles is ver rijden. In het kleine dorpje een supermarkt, bakker enz. dat is prima. Maar na 6en moet je er niet meer komen, stikt van de vreemde figuren en grote groepen plaatselijke hangjeugd. Voor ons niet nog een keer richting Nans les pins!

Slecht onderhouden camping

E.
4-9-2011

Camping is vooral gericht op mensen die in stacaravans hun vakantie willen doorbrengen. Voor Kampeerders is het beneden peil. Niet alle plekken zijn goed bereikbaar voor een caravan, je staat op kiezelstenen. Sanitair wordt wel schoongehouden, maar ziet er slecht onderhouden uit (kitranden met schimmel).

Zeer vaak geen warm water voor douchen en afwas.

Zwembad slecht onderhouden en niet kindvriendelijk. Zoontje van 2 heeft diverse verwondingen opgelopen door de slechte staat van het zwembad. Gevaarlijke situaties door losliggende tegels en scherpe randen.

De omgeving is mooi en dat heeft wel wat goed gemaakt, maar de keus zal nimmer meer op deze camping vallen.

heeft groot onderhoud nodig

dunja
1-9-2011

wij zijn hier in juli geweest en hadden een sta caravan via t.o.

caravan was zeer goed schoon en alles was keurig.

het zwembad is groot genoeg maar heeft wel een zeer groot onderhoud nodig maar wij hebben ons er prima kunnen vermaken.

de speeltuin vond onze dochter ook geweldig!

het restaurant op de camping is niet veel bijzonders.

een groot nadeel vonden wij dat je echt alles met de auto moest doen je ligt echt in de middle off nowhere!!!!!

maar al met al een leuke vakantie gehad.

Leuke camping die wat onderhoud nodig heeft

Fam. H
21-8-2011

Via camping stacaravan Azur geboekt. Gezien de beoordelingen, benieuwd wat we aan zouden treffen. Helaas bleek caravan niet schoongemaakt. De mensen die voor ons in de caravan zaten zouden zelf schoonmaken, hebben dat niet gedaan. De camping controleert hier niet goed op. Na beklag bij de receptie, waar overigens Daniëlle Nederlands spreekt en de eigenaar Engels, werd caravan alsnog schoongemaakt. Helaas wel met de Franse slag. We hebben begrepen dat onze situatie een uitzondering was. Andere caravans die schoon zijn gemaakt door de camping zelf, waren wel goed schoon. Het zwembad is heel leuk maar is wat verouderd. Ook de minidisco voor de kinderen 's avonds van 20.30 tot 21.00 uur is helemaal top door een enthousiast team! Van de animatie later op de avond heb je wel wat overlast maar tja, waar is dat niet. Omgeving top: St. Tropez op 1 uur en 15 min. Mooi strand bij La Ciotat; Aix en Provence; fietsen op Velobike. Als camping groot onderhoud gaat doen wordt het weer een topcamping!

erg leuke camping

hansschulten
16-8-2011

Leuke camping en verdient niet de slechte beoordeling die hij op zoover krijgt. Klopt de camping heeft wat groot onderhoud nodig maar de sfeer is perfect. Het zwembad is voor de kids ruim voldoende en er is op het terras een lekkere pression verkrijgbaar en ijs voor de kids. De animatie is voor de kids top en je kunt naast de camping paard rijden. 's avonds kun de idd de animatie/voorstellingen horen over de camping maar als je stilte wilt moet je een andere camping zoeken die niets voor de gasten organiseerd. Het personeel doet erg zijn best en proberen engels en soms zelfs een woordje frans te spreken. Het dorpje Nans les Pins is klein maar gezellig met een super, bakker, en een leuk terras. Leuke markt in st Maxime en Aix en Provence. Het strand van Cassis op een half uurtje in een werkelijk prachtige omgeving. Al met al een leuke camping die erg zijn best doet en na verluid groot onderhoud deze winter volgend jaar vele campinggasten zal plezieren.

Ruime camping met heerlijke zwembaden

Margriet
15-8-2011

Leuke ruime camping met een klein zwemparadijs (twee grote zwembaden, een van ca 60 cm diep, een kikkerbad en een klein bad waar de glijbanen in uit kwamen. Rondom het zwembad voldoende ruimte om te liggen. Animatie bij het zwembad. Caravans zijn goed en staan op prima plekken. Leuke speeltuin, ook voor de grotere kinderen, met pingpong tafels. Er is een kleine campwinkel. Het restaurant, en ook de bar bij het zwembad, stelt helaas niet veel voor. Zwaar onderbezet met personeel. Bij het restaurant is tevens animatie, in een soort circustent. Door die circustent wordt geluid versterkt. Dus als je zit te eten en de kinderdisco begint (om 19:30 uur) is het een enorme herrie. Qua eten is het ook niet veel bijzonders. Jammer. Als het restaurant goed was geweest had deze camping zeker een 9 gekregen! Camping is vlakbij het centrum van het dorp (kleine 20 min. lopen). Paar restaurantjes in het dorp en kleine supermarkten. Hebben daar een slager ontdekt die heerlijke BBQ spiezen verkocht

Leuke Franse camping met een dorp dichtbij.

Liane Snippe
15-8-2011

Aan onze verwachting van een 'typisch Frans gebied en camping' is zeker voldaan. De camping was gevuld met 85% Fransen en 15% Nederlanders. De animatie was (100% Frans, maar) bijzonder enthousiast. De ligging van het in plastic meubilair gestoken restaurant van de camping was wel bijzonder ongelukkig, nl. gelijk naast de 'paardenbak' (kortom: een onaangename geur en vliegen).. het eten was best goed en het personeel zeker vriendelijk (toch verbaast het me nog steeds dat de generatie 20+ (nog steeds) geen Engels kan). Het dorp Nans-les-Pins' lag ditmaal echt op loopafstand (ongeveer 10 min. tot aan 't centrum) en daar waren een aantal terrasjes en eetgelegenheden (ook hier was/is het personeel vriendelijk). Nog meer pluspunten: niet 1 mug gezien/gevoeld !! en leuke dorpjes op rij-afstand. Iets minder: mede door de 'gasten' tot na 12-en lawaai, maar ook de camping werkt hier aan mee door tot dik 1 uur optredens te verzorgen. Maar over het algemeen we hebben hier n leuke vakantie gehad.