Zoover

8,3

Een waar paradijsje!

Cynthia
13-7-2012

Als twee meiden van 21 jaar verbleven wij vier nachten in Riad Barokko. Bij aankomst in Marrakech ondervonden wij een cultuurschock, echter bij binnenkomst in Riad Barokko was het thuiskomen. Wat een fijne sfeer, rustgevend, net een sprookje! Je waant in een Marokkaans sprookje, in de patio, het dakterras en de kamer. Het kleine zwembad is heerlijk om even af te koelen of pootje in te baden. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Als je een vraag hebt, om een tip vraagt, de weg vraagt, de manager van de Riad helpt je uitstekend! Ook zijn er bij het Riad mooie excursies te boeken. Een echte aanrader is de excursie naar de Ourika Vallei. De excursie leidt eerst naar een Berber stam, een medicijnentuin en vervolgens bij de Ourika Vallei waar je lopende een tocht maakt naar de watervallen. Erg mooi en een adembenemend uitzicht.

Het is handig als je een woordje Frans kunt spreken!

Het Riad ligt midden in het oude centrum van de stad, maar

M. Bartels
6-5-2008

Het Riad ligt midden in het oude centrum van de stad, maar als je eenmaal door de toegangsdeur bent is het superrustig. De medewerk(st)ers zijn erg vriendelijk. Het dakterras is heel leuk, je hoort de geluiden van de stad, je ruikt het gegrilde vlees en kan rondom van het uitzicht genieten. We hadden een ruime tweepersoonskamer en een iets kleinere, maar zowel op het dakterras, de galerij en beneden naast het zwembad(je) zijn zitjes met zachte kussens. Het is niet ver lopen naar het Plein Djemaa El Fna (kwartiertje) en met een stadsplattegrond in de hand kun je bijna alles te voet doen. De meeste straatjes hebben geen naambord, maar je komt altijd weer op de wat bredere straten uit. Alleen het verkeer is chaotisch; auto's brommers, fietsers, voetgangers en ezelwagentjes krioelen door elkaar heen op straat. Al met al hebben we een geweldige week in Marrakech gehad.

Toen wij er waren hadden ze 7 kamers

Piet
15-10-2007

Toen wij er waren hadden ze 7 kamers. Ligging is wat achteraf maar leuk hotelletje. Ontbijt was niet veel bijzonders maar de service maakte dat goed.

Gereisd Met vrienden in oktober 2007

Zeer rustige en kleine riad op loopafstand van de oude en

O.V Overkamp
5-10-2007

Zeer rustige en kleine riad op loopafstand van de oude medina.

Nette, orientaalse kamers (met ac), verzorgde inrichting.

Persoonlijke ontvangst en goede service.

Zwembad niet bruikbaar (zeer koud), leuke zitjes in de binnentuin. Frisdranken en bier zelf pakken in de centrale keuken.

Standaard ontbijt werd iedere ochtend klaargezet op tafel op de binnenplaats.

Wij kwamen er aan en onze eerste reactie was wat een hol.

ita
28-3-2007

Wij kwamen er aan en onze eerste reactie was wat een donker hol. Maar toen we eenmaal binnen waren werden we getroffen door de pracht van de bloemen, de vriendelijke mensen waar we direct nog een lekker ontbijtje van kregen. Ze waren bijzonder vriendelijk en we voelden ons daar zeer goed. De kamers zijn niet bijzonder, en onze badkamer was slecht, maar dat vergeet je door de pracht en de stilte die je daar ervaart. Als je boven op het dak ligt zie je de besneeuwde toppen van het Atlas gebergte en in zo'n drukke stad als Marakech is, ervaar je de rust in Riad Barroko als een warme deken. Wij hebben daar zeer genoten en dit Riad is beslist een aanrader.