Zoover
Appartement Acorsonho

Appartement Acorsonho

Appartementstersterster
7,6

Een klein en schoon appartement

Mieke
14-8-2017

We hadden een 2- kamerappartement met 4 personen. Dat zou ik niet meer opnieuw boeken. De bedbank was namelijk niet erg comfortabel en onhandig in de ruimte. Het balkonnetje is echt niet voor 4 personen geschikt. Er staat een wasrekje en een airco, waardoor er nauwelijks plek overblijft. Groot nadeel was de geur van de riolering, waardoor er bij open ramen een vieze lucht naar binnen kwam. Het ontbijt en diner in het restaurant zijn prima! Er wordt lekker gekookt. Zelf kun je een eenvoudige maaltijd koken in het appartement maar het is gezien het beperkte kookgerei een beetje behelpen. Sowieso is het appartement te omschrijven als eenvoudig/basic.

Er was een prima service, de bedden worden elke dag opgemaakt en als je wil kun je schone handdoeken krijgen, en alles was schoon. Het zwembadje is klein en voorzien van voldoende ligbedden. Een auto is onontbeerlijk en het is prettig dat er een grote parkeerplaats bij het hotel aanwezig is.

Een prima locatie om het eiland te verkennen.

Fam. A de Jong
29-4-2017

Het appartement was netjes schoon, en werd goed schoongehouden.

We hadden een 2- en een 3-kamer app. Wel opvallend dat de keukeninrichting verschilde: Koffiezetter was slechts in 1 app. aanwezig.

We hadden deze accommodatie uitgekozen omdat er een buffetrestaurant zou zijn. Dat bleek dus niet het geval te zijn. A la Carte met beperkte kaart (3x vlees en 3x visgerecht). We hoorden dus mensen klagen wegens de beperkte kaart. Je zal maar weekje halfpension geboekt hebben en niet van vis houden.... De kwaliteit van het restaurant was overigens wel goed, maar de prijzen liggen in vergelijking tot andere restaurants erg hoog. We hebben dus steeds elders gegeten.

Het ontbijtbuffet was overigens zeer goed en uitgebreid. Mooie combinatie van internationaal (o.a. scrambled eggs, bacon, worstjes) en lokaal (div. plaatselijke cake en broodsoorten).

Zwembad was klein, maar in onze periode voor de bezetting voldoende. Zwembad was toegankelijk van 07.00 tot 20.00 uur.

Er zijn kleedruimtes en douches. Ook is er een kleine infrarood-sauna en een turks stoombad. Er was ook een whirlpool, maar dat water was kouder dan het gewone zwembad.. Fitnessruimte was er ook, al werd daar nauwelijks gebruik van gemaakt.

Zoals anderen al aangaven: Auto huren voor de hele periode is aan te raden omdat er in de directe omgeving weinig te beleven is.

Nauwelijks kleine kinderen gezien, maar dat komt ws, omdat er ook niet echt iets voor ze te doen is. Behalve het zwembad was er een recreatieruimte met alleen een pooltafel en airhockeytafel. (nooit in gebruik gezien).

Kortom, afhankelijk van je eisen en wensen kan je hier een supervakantie beleven. Wij zouden hier gerust nog een keer naar teruggaan.

prima appartement/ hotel

danielle
4-8-2015

Prima appartement, netjes. Goede uitvalsbasis om het eiland rond te rijden. Ontbijt bij het hotel simpel,maar oké. Diner goed,maar duur in verhouding met de lokale restaurants.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

prima appartement

R.v.Ravenswaaij
11-9-2014

wij hadden een prima ruim appartement op een van de hoeken en hadden uitzicht op zee,alles was schoon, kamers worden dagelijks schoongemaakt inclusief schone handdoeken en keukengerei was ook in orde.

balkon is groot genoeg voor 2 personen, personeel van restaurant is niet klantgericht.

Gereisd Met partner in september 2014

Fantasties mooi appartement

Gert-Jan
13-8-2013

Wij begrijpen totaal niet de andere recensies. Wij verbleven in het appartement nr 103. Dit is aan de achterzijde met uitzicht op het achterland.

Appartement is ruim en keurig verzorgd, elke dag wordt er schoongemaakt en je bed opgemaakt. Voor vuilniszakken en wc papier hoef je niet te regelen en dit voor een appartement, prima.

Wij hebben hier genoten en komen zeker terug, ook om dit fantastische eiland nogmaals te zien.

Goed voor een week.

Pvan
28-9-2012

Bij aankomst aangenaam verrast door de grootte van het appartement. Kookplaten duren erg lang om warm te worden en hebben geen aanduiding van wat warm/heet is (oven ook niet), kwestie van uitproberen. Koffiezetter werkte maar zo-zo. Wel magnetron, koel-vriescombi, oven en toaster. Wifi was maar sporadisch bereikbaar in het appartement, in lobby van het hotel wel. Wordt netjes dagelijks schoongemaakt, vriendelijk schoonmaakpersoneel, dagelijks nieuwe shampoo/badgel, fohn aanwezig. Klein balkon maar voldoende. In het restaurant miste ik een lach. Groot nadeel vond ik de privacy. Je kijkt zo in de kamers van het hotel en v.v. Je bent eigenlijk al gedwongen je gordijnen de hele dag dicht te houden. Appartementen aan achterzijde hebben geen mooi uitzicht, vraag een kamer aan de zwembadkant. In Capelas helemaal niets te doen, je moet daarvoor naar Ponta Delgada. Huur een auto of neem taxi (11,- enkele reis, 20 min. reistijd). Het hotel is verder netjes. Ik vind het maar een 3*** hotel.

Ruime appartementen,

jannieverm
17-8-2012

Mooi complex met de mogelijkheid om van de hotelfaciliteiten gebruik te maken. Wifi in de appartementen. Klein binnen en buiten zwembad.

Goed restaurant, zeker a la carte(wel iets duurder als gebruikelijk op het eiland). Vriendelijk personeel, problemen werden snel verholpen.

Mooi eiland om met een auto te verkennen. In het dorp is weinig, maar bij de bezinepomp wel een redelijke supermarkt. De meeste restaurants zijn in de hoofdstad te vinden.

Net appartementencomplex, goede uitvalbasis

arno_liane
5-7-2012

Nette appartementen, vriendelijk personeel, zwembad is klein, schoon, goed onderhouden. plaatsje capelas niet veel te doen. Huurauto is een must als je meer wil doen dan alleen in de zon liggen. in Capelas is nog geen fatsoenlijk restaurant te vinden, hiervoor moet je echt naar de hoofdstad (20 minuutjes rijden). eten in hotel (bij complex) is goed, maar niet bijzonder.

Goed hotel voor eventjes weg...

Astrid
25-10-2011

We hebben 6 nachten in dit hotel verblijft. Kamers zien netjes en verzorgd uit. Voldoende ruimte. Balkon beetje saai maar ook ruim genoeg. Geboekt met zeezicht. Helaas deel van het zicht werd weggenomen door bomen en de school aan de overkant van het hotel. Desalniettemin zeer tevreden met kamer!!! Schoonmaak prima!

Eten is prima. Uitgebreid ontbijtbuffet en lekker vers!!! 's Avonds is het, indien je LO hebt, noodzakelijk om te reserveren in het restaurant van het hotel. Buffet is zekers aan te raden!!! Vis is heerlijk!!!

Auto is voor dit hotel noodzakelijk. Ligging is in een klein plaatsje. Zeezicht heeft drukke straat voor zich, andere kant het zwembadje. Buitenbad is klein evenals binnenbad. Wel heerlijk van temp. Let wel op de mieren die bij de planten binnen rondlopen!!!

Winkel is ongeveer 20-30 min lopen op een doorgaande weg waar veel verkeer langs komt. Trottoirs nauwelijks aanwezig.

Personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam!!!

Het personeel kan wat vriendelijker

Leonard
20-8-2011

verder goed appartement, veel ruimte.

Soms wat mokkend personeel

Gereisd Met partner in januari 2011