Zoover

Appartement Le Pracondu

Appartementstersterster
7,4

• Ligging t.o.v. pistes8,0

fijn appartement, fantastiche plek, top ontvangst

Marc
6-8-2016
  • Ligging t.o.v. pistes8

Degelijke solide en schoon appartement, goed ingedeeld, voldoende inventaris. Wij zaten in een appartement voor 6 tot 8 personen, 2 slaapkamers en 2 badkamers, heerlijk ruim voor ons, maar misschien wat krap voor 8, anderzijds, je bent nauwelijks 'binnen'.

Bedden, stoelen en inventaris is degelijk en groot genoeg. Ik ben ruim 1.90m en stevig gebouwd, waardoor ik vaak krap lig en ik een bed vaak als slecht ervaar, hier was dit goed. Vriendelijke ontvangst door een fijne gastheer die ook de tijd neemt je wat te vertellen over de omgeving, in meerdere talen indien gewenst.

Het enige wat soms wat onhandig was, waren de beperkte openingstijden van de receptie, maar het is wel 'off-season', dus begrijpelijk.

Minder is ook de relatief hoge borg die je ter plekke moet voldoen met cash of creditcard, pinnen gat helaas niet.

In Haute Nendaz is ook in de zomer genoeg te doen, leuke faciliteiten / mogelijkheden, o.a. een plein met voetbalveld, volleybalveld, klimtorens en een zwembad.

Prachtig uitzicht

Mary
24-1-2015
  • Ligging t.o.v. pistes7

We hadden 6 kamerappartement met 10 personen in gebouw 1. Op de 5e verdieping. Pluspunten: mooi uitzicht, heel dicht bij de winkels. Nadelen: 2 Sl.k op de etage zijn laag, niet geschikt voor boven 1.75m. Geen radiatoren om iets te drogen. Ruimte woonkamer klein. Keuken krap uitgerust. Geen oven, alleen combi magnetron. De verbindingslift voor skigebied Quatre Vallee, Plan du Fou" was de hele week dicht, waardoor je dagelijks met een volle bus heen en weer moet naar Siviez. Receptie personeel erg vriendelijk, broodjesservice behoorlijk duur. Parkeren gratis voor de deur. Laatste nacht (gelukkig) was feest van de buren tot 4.30 u goed te horen. Neem koekenpannen van huis mee als je wil koken en er is maar 1 grote pan

Prima appartement alleen erg gehorig

PN
31-8-2014

Er zijn 2 Pracondu appartementencomplexen nr 1 en nr 2. We hadden een 2-4 persoons appartement met balkon. Balkon keek uit op het andere complex. Helaas geen zonnig terras. In het appartement was alles aanwezig en het beschikte over een aparte badkamer en toilet. Wel klein. Haakjes om een handdoek op te hangen hebben we gemist. Het appartement was erg gehorig. We waren blij dat we atijd oordopjes bij ons hebben. Je hoorde mensen op de trap, de douche van andere kamers boven de onze, dichtslaan van kasten en gepraat. In al onze vakanties hebben we dit nooit eerder mee gemaakt.

Verblijf

heer van den Broek
17-3-2014
  • Ligging t.o.v. pistes9

Prima ligging en zeer toegankelijk. Goede parkeergelegenheid.

Gereisd Met jonge kinderen in februari 2014

Mooie plek met uitzicht op het dal

Ed
1-7-2013

Rustig appartementen complex, doelmatig ingericht en een geweldig uitzicht in het dal. Prima uitvalsbasis voor wandelingen in een prachtige omgeving.

De bedrijvigheid in het dorpje en de liftcabines komen eind juni op gang.

Met het straatlifje schuin tegenover het complex ben je binnen 5 minuten bij de supermarkt.

Gereisd Met partner in juni 2013

Super verblijf! Vlakbij skilift.

heer den Haese
12-3-2013
  • Ligging t.o.v. pistes9

Zeer modern en proper appartement. Heel correcte ontvangst en in onze moedertaal. Parking aanwezig aan accommodatie. Skilift vertrek vlakbij. Skiën tot aan de achterdeur!

Gereisd Met vrienden in januari 2013

Prima appartement

heer Simons
10-3-2013
  • Ligging t.o.v. pistes9

De vloerverwarming was zo efficiënt dat we de vensters moesten openen om te kunnen slapen. Handig om de skispullen te drogen!

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2013

Mooie ruime appartementen aan de piste.

laure_noordzij
9-5-2012
  • Ligging t.o.v. pistes8

Ruime appartementen, op korte loopafstand van de lift en bij goed weer ski je zo de berging in. Alles is aanwezig in de appartementen, parkeren was wel wat krap maar tegen betaling kun je gebruik maken van de overdekte parkeergarage.

Gereisd Met vrienden in maart 2012

Inderdaad vrij nieuw appartement

A. van der Meer
18-3-2008
  • Ligging t.o.v. pistes9

Inderdaad vrij nieuw appartement. Keurig, doch eenvoudig ingericht. Keramische kookplaat.

Wij zaten in een 8p appartement met 4 kinderen en 4 volwassenen. Dat kan net. Voor 8 volwassenen is met name de woonkamer eigenlijk wat te klein. 2 keurige badkamers met wc en moderen mengkranen.

De ligging tov de gondel is prima. 1.5 minuut lopen.

Het is binnen niet gehorig, ook al zat het vol toen wij er zaten.

Vriendelijk en behulpzaam personeel

Ski gebied is goed voor beginners en gevorderden. De cracks waren bij ons aangewezen op de bus naar Siviez omdat door sneeuwgebrek de verbinding met het grote gebied gesloten was (Mont fort)

Mooie , net nieuwe appartementen

Peter de Lange
27-1-2008
  • Ligging t.o.v. pistes9

Mooie , net nieuwe appartementen. We waren voor 4 personen 300 Euro kwijt. Televisie aanwezig. Vriendelijk personeel. We konden een appartemenet aan de zuidkant krijgen. De zon verdween wel om 14.00 uur uur achter de bergrug. We zaten in Pracondu 2. Even omhooglopen (20 meter) en je bent op de piste en terugkskien tot aan de deur.

14 km vanaf de snelweg (Sion) en een makkelijke weg naar Haute Nendaz. In januari voldoende parkeergelegenheid bij het appartement.

Skigebied. Het gebied van Nendaz zelf is makkelijk te skien. De rode afdalingen zijn voor iedereen wel goed te doen.

Afdalen vanaf Plan du Fou terug naar Nendaz is wat pittiger. Geen officiele piste maar een zwarte piste route. Richting Verbier zijn de wat moelijker pistes. Hier zijn een aantal verschillende lange piste routes. De mooiste vond ik de afdaling via Col de Mines naar La Tzoumaz. Buckelpistes, diepe sneeuw, tussen ijmuren door, bospaadjes en tenslotte op een skipad langs de weg naar Tzoumaz