Zoover
Hotel Parkhotel Rugen

Hotel Parkhotel Rugen

Aangenaam hotel, modern en ruim

scholpro
23-6-2013

Een zeer royaal hotel met grote kamers, voorzien van alle gemakken, maar we hebben in de kamers geen airco gezien (wel gevoeld in het restaurant). Goede bedden, mooie badkamer met ligbad waarin je ook kunt douchen. Maar onpraktisch douchegordijn en geen douchewand, dus je maakt wel snel alles nat. Ontbijt en diner dagelijks in buffetvorm, en erg goed. Je schijntb ook a la carte te kunnen eten, maar wij boekten dit hotel via kleine touroperator met halfpensioen en dat is altijd met dinerbuffet. Aangenaam verblijf.

Prima als je van grote hotels houdt!

Bert
10-6-2012

Goede kamer, goed bed, goede badkamer. Ontbijt uitstekend, diner ook goed. Nadeel: veel bussen, daardoor kan het druk zijn in het restaurant. Bergen ligt centraal om het eiland te verkennen, het stadje zelf is slaapverwekkend, wel paar restaurantjes in het stadje. Heerlijk gegeten in het Tuffelhus.

Gereisd Met partner in juni 2012

Centraal gelegen

Hugo
25-8-2010

Het hotel ligt op 15 minuten lopen van het centrum met een paar restaurantjes. Het is een vrij nieuw hotel met behoorlijk grote lobby waar de receptie zich bevindt en aansluitend is het restaurant en de bar. Onze kamer is redelijk groot 4 x 3.5 mtr. excl. de inloop. Op de kamer staat een groot 2 persoonsbed, een bureautje met koelkastje en KTV. Verder is er in de inloop een dubbele klerenkast met kofferplek. De badkamer is behoorlijk van afmetingen met een hoekwastafel, bad en toilet en deze is schoon.

Onze tweede kamer was fiks groter dan de eerste, 4 x 8 mtr. met een schuine punt. Er staat een groot 2-persoons kingsize bed op een tafeltje met 2 stoeltjes, een bureautje met stoel, koelkastje en KTV, een tweezits slaapbankje.

Voldoende verlichting, gratis internet, gratis parkeren, geen kluisje en geen airco, schone vloerbedekking, warm water voorziening is OK.

Ontbijt: Uitstekend.

Voor een bezoek aan Rugen een aanrader

Bertus B te W
30-6-2009

Van 20tot27 juni hebben we met 8 familieleden gelogeerd in het Parkhotel in Bergen. Vanuit dit hotel hebben we prachtige fietstochten gemaakt over het eiland. Bij het 5-daagse arrangement, half pension werden door het hotel tevens 8 uitstekende dikke bandenfietsen beschikbaar gesteld. Het Parkhotel is zeer coulant. We hoefden vooraf geen aanbetaling te doen, konden tot een week voor aankomst nog kosteloos annuleren en betalen hoefde pas bij vertrek. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Het ontbijt en het diner, beide in buffetvorm, zijn uitgebreid, van goede kwaliteit en tevens voldoende. De kamers en bedden zijn goed en er is in het hotel voldoende gelegenheid om ’s avonds bv rustig ergens te zitten. Internet is aanwezig. De verhouding van de prijs met de kwaliteit die wordt geleverd is voor Nederlandse begrippen uitstekend. De bezettingsgraad van dit hotel is dan ook erg hoog. Een bezoek aan Rügen en met name het Parkhotel is echt aan aanrader.

Veel waar voor je geld

Rein
13-5-2009

We waren hier in april 2009 voor de 2e keer. Het restaurant en de bar van het hotel waren gemoderniseerd tov. vorig jaar. Helaas is de kwaliteit van het avondeten er niet op vooruit gegaan, jammer. Het personeel is nog even vriendelijk als vorig jaar en de kamer was ook prima. En laten we eerlijk zijn, dit hotel is voor een koopje te boeken.

Bergen is een aardig plaatsje, centraal gelegen op het eiland Rügen. Op het eiland zijn prachtige fietstochten te maken, dit jaar hebben we om. een tochtje rond Kap Ankona gemaakt.

Rügen is een heerlijk vakantie-eiland, heel bekend bij de Duitsers zelf, maar relatief onbekend bij Nederlanders. Wat ons betreft een ideale plek voor heerlijk en ontspannen weekje vakantie.

2008

Dit hotel behoorde vroeger tot de Ramada keten, maar heet

Rein
6-5-2008

Dit hotel behoorde vroeger tot de Ramada keten, maar heet nu Parkhotel. Wie wel eens in een Ramada hotel is geweest kent de formule. Het personeel is superaardig, het ontbijt en avondeten voldoende. De kamer was schoon, maar de bedden matig. Voldoende parkeerplaatsen bij het hotel. De plaats Bergen is niet heel bijzonder, maar ligt wel centraal voor allerlei uitstapjes. Ruegen is perfect om te wandelen (Jasmund) en te fietsen (langs de kust). Er zijn prachtige fietsroutes die soms gedeeltelijk over onverharde paden gaan. Een stevige fiets (met versnellingen) is te adviseren.