Zoover

Vakantiepark
6,5

• Onderkomen8,0
  • Activiteiten5,2

Prachtige omgeving, prima huisje, geen animatie

Lisann
10-6-2018
  • Activiteiten2

Wij (mijn partner en onze hond) zitten in een huisje voor 6 personen, het huisje is schoon. Er is slaap plek voor 6 personen, 1 tweepersoons bed, 2 eenpersoonsbedden en een slaapbank. Voor 2 personen goed te doen, maar met 6 zou ik hier niet willen zitten. Er is een koelkast met vriezer, oven, gasstel, koffiezetapparaat, magnetron, vaatwasser en airco. We hebben een prachtig uitzicht over het stuwmeer, maar er zijn ook veel huisjes die dit niet hebben. Buiten het huisje en een mooi zwembad is er niets, alles is vervallen en/of aan vervanging toe. Momenteel zijn ze nieuwe huisjes aan het bouwen/opknappen. Het restaurant is op dit moment dicht net zoals de bar/club. Er is tv maar dit is alleen Franstalig. Dit is een mooi plekje aan een prachtig meer, als je buiten de camping veel wil ondernemen een aanrader, maar ik zou hier niet heen gaan alleen voor de camping zelf. Ik raad aan zelf wat kookgerei, borden enz mee te nemen. Doei.

Gereisd Met partner in juni 2018
Alexandre, gestionnaire, 12-7-2018
Geachte, bedankt voor uw commentaar. Wij zouden er graag op reageren. Het restaurant, de bar en de snack zijn inderdaad gesloten tijdens de maanden mei en juni. De animatie begint ook in het begin van juli. Het spijt ons dat U niet op de hoogte door uw reisagent werd gebracht. Alle chalets hebben zicht op het meer. Sommige hebben een mooier uitzicht maar iedereen kan ervan genieten. De chalets beschikken over kookgerei, borden enz... Als er iets mist kunt U altijd naar de receptie gaan om het nodige te krijgen. Met vriendelijke groeten.

Mooie omgeving, met nog wat verbeterpunten

Familie
9-8-2017
  • Activiteiten4

In juli/augustus 2017 hebben wij 2 weken in een 4/6-persoons stacaravan op dit park verbleven.

De aankomst verliep niet geheel vlekkeloos. De dame van de receptie sprak gebrekkig Engels en de bewegwijzering op het park is niet heel duidelijk. Tevens hadden wij de verkeerde sleutel van het huisje gekregen. Dit werd door de technische dienst die toevallig ter plaatse was redelijk snel opgelost met behulp van onze hulpvaardige (Franstalige) buren.

De ligging van het park is schitterend aan het mooie meer van Poncon. Om het park te bereiken moet je wel 2 uur door de bergen over kleinere wegen rijden.

De ligging van de stacaravan en dan met name het uitzicht was voor ons een grote teleurstelling. De stacaravan was kleiner en ook de veranda was kleiner dan de stacaravans op de site van touroperator. Wij hadden een stacaravan die tweederangs stond opgesteld op een soort parkeerterrein met grind. De stacaravans stonden in de lengte opgesteld met een kleine veranda aan de kopse kant. Hierdoor hadden wij geen enkele privacy op de veranda en keken wij uit op geparkeerde auto's en grind (zie bijgevoegde foto's). Eigenlijk zouden deze stacaravans tegen een lager tarief in verband met het ontbreken van meerzicht verhuurd moeten worden (CC05 tot en met CC10).

De inrichting van de stacaravan was modern, schoon en netjes. Alleen de bedden zijn erg klein.

Het mooie zwembad lag enkele meters bij onze stacaravan vandaan en lekker groot. Vaak viel de drukte wel mee. Er waren altijd voldoende ligbedjes aanwezig.

Een speeltuin voor de kids ontbreekt helaas. Er is alleen een springkussen aanwezig, waarvan de hygiëne wel wat beter kan.

Het grindstrand is enigszins lastig te bereiken en de omgeving kan wel een beetje gepimpt worden, want eigenlijk is het een heel mooi plekje. Je kunt hier goed zwemmen of bootje varen.

Van de animatie hebben wij geen gebruik gemaakt, omdat dit alleen gericht is op Franstaligen. Het animatieteam is erg luidruchtig. In een golfkarretje komen ze 's avonds laat nog langs scheuren om het entertainment aan te kondigen. De muziek van het entertainment staat ook best hard.

Conclusie is dat de omgeving prachtig is en als je geluk hebt (dat hadden wij niet) heb je vanaf je veranda ook mooi uitzicht. Het park zelf mist nog een ziel. Tip voor eigenaar: Sloop oude toiletgebouwen en zet hier een speeltuin neer. En een cursus Engels voor het personeel zou wel aan te bevelen zijn.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Heerlijk! Goed verzorgd en rustig!

Ronald
9-9-2016
  • Onderkomen9
  • Activiteiten7

Wij waren hier in het naseizoen en hebben een heerlijke vakantie gehad. Stacaravan was goed verzorgd en schoon. Ook voldoende privacy, maar niet volledig afgezonderd. Precies goed. Goed verzorgd park en prachtig meer om in te zwemmen of een bootje te huren. Genoten van de omgeving.

Gereisd Met partner in september 2016

Prachtig appartement met mega mooi uitzicht!

Mischa
20-8-2016
  • Activiteiten8

Het appartement was zeer ruim met 2 badkamers en een grote keuken, washok met wasmachine en een ruim balkon. De voornamelijk Frans sprekende Belgische buren zijn idd vrij luidruchtig. Maar volgens mij hadden ze een avondklok want om 22 uur precies ging iedereen naar binnen om te slapen! Het park ligt echt prachtig! Veel te doen in de omgeving: er was een Nederlands sprekende receptioniste die voor ons de activiteiten geboekt heeft. Heel prettig. Het restaurant wat bij het park ligt is helaas wel erg slecht. Slecht eten, slechte bediening, geen aankleding. Jammer want als het beter was geweest hadden we hier graag vaker gegeten. Het meer is niet zo toeristisch waardoor je een heerlijke natuur vakantie kunt hebben aan een meer zonder de files of op te gaan in de massa. Het dorp Chorges is klein maar verder prima. Wij komen hier graag nog eens terug om te genieten van alle activiteiten die je hier kunt doen. Top!

toch een flink aantal tegenvallers....

Nederland - Belgie
28-7-2015
  • Activiteiten8

Het appartement was prima; ruim, schoon, nieuw en compleet. Het meer en de ligging van het park is echt goed. Prijs prestatie is echter wel een tegenvaller omdat; 1. Er direct al discussie was over het parkeren van mijn auto tijdens uitladen na een lange reis...2. Degene die de opmerking maakt is waarschijnlijk eigenaar van een van de (Bat E)appartementen ; hij geeft aanwijzingen, belt aan en bemoeid zich met alles...vreselijk. 80% van de eigenaren zijn van origine Belgisch. Niets mis mee maar ze maken zelf de meeste herrie en voelen zich hier koning te rijk..Alles is vrij nieuw en rommelig..Personeel erg onervaren maar wel vriendelijk. Afstand naar zwembad behoorlijk stuk klauteren..ik geef een 6.1

Fantastische vakantie
27-7-2015
  • Onderkomen10
  • Activiteiten8

De accommodatie was gewoonweg heel goed en netjes. Het personeel heel vriendelijk. Je kan er naartoe voor de rust, om te fietsen, om te watersporten enz.....Heel geschikt voor mensen met jonge kinderen alsook met tieners. Er is ook heel veel te doen in de dorpjes in de buurt . Je kan ook lekker vers brood kopen op het domein wat zeker een pluspunt is!

Leuke vakantie gehad.........

Richard-Greet
11-11-2014
  • Onderkomen10
  • Activiteiten8

Eerst en vooral om te beginnen waren we aangenaam verrast van het uitzicht toen we binnen kwamen. De avonden met animatie hebben ons ook goed bezig gehouden. Het appartement is tip top, alles is dus aanwezig en in orde. De activiteiten rond het meer zijn heel plezant, zoals water-ski, wakeboard, raften, paraglijden.....

We vertrekken nu, we vonden het een leuke een leerrijke vakantie.

Geweldige plek,prachtig luxe en ruim appartement

J Goeijenbier
25-8-2014
  • Onderkomen9
  • Activiteiten8

Wij waren van 9 t/m16 augustus in het park Ecrin du Lac aan Lac Serre de Poncon. We huurden een 4kamerapp via Traveltroef. Appartementen zijn zeer ruim,luxe en gloednieuw. Er is een ruim balkon met waanzinnig uitzicht op het azuurblauwe meer en de bergen.appartement was boven verwachting. Ontvangst receptie en later contact receptie verliep correct.Animatieteam bestaat uit jonge enthousiaste mensen die voor elk wat wils organiseren,maar niet opdringerig zijn.Er is een zwembad met ligstoelen,daarnaast is er een klein strandje aan het meer.Jammer dat het mooi gelegen restaurant wordt gerund door lieve mensen,maar deze lijken niet capabel dit te runnen.Wel regelen zij een goede broodjes service.Er zijn veel activiteiten te doen in en rondom meer en bergen in een lekker klimaat. Handig zou zijn als de receptie wat meer info(plattegrondje) zou hebben en er een klein winkeltje zou zijn met basisboodschappen.Een infomap met belangrijke telefoonnummers is er (nog)niett

heel fijn chalet, opletten bij inchecken/betalen!

fvan
19-7-2014
  • Onderkomen8

Bij een Ned. touroperator een chalet (=stacaravan) geboekt én betaald. Bij het inchecken plaatste men ons in de nieuwe appartementen. We hadden dat door aan de hand van het kruisje dat de (geen Nederlands sprekende) medewerker op de plattegrond zette om ons de weg te wijzen. Onmiddellijk zeiden we dat we niet akkoord waren hiermee. Na wat hectiek kregen we gelukkig toch een chalet. Met de nota voor eindschoonmaak maakten ze ook een fout. Ze waren m.i. niet zo ervaren, maar wel vriendelijk. Het chalet had een geweldig uitzicht en was zéér groot. Comfortabel (groot 2pers.bed) en luxe. Ook zeer grote veranda, inderdaad wel splinterig. Het terrein is een voormalige camping,er staan nog 2 toiletgebouwen in verval, waarom niet gesloopt? Er zijn ook zaken nieuw. Goed brood (bestel voor volgende dag). Heerlijk stil s' nachts. Deze kant van het meer is minder toeristisch dan in de buurt van de brug. Prima vakantieplek voor wandelaars/fietsers/watersporters. Géén wasmachines! Waardeloze WIFI.

Oud, vies en aan een grondige renovatie toe!

Rik en Natasja
6-7-2014
  • Onderkomen2
  • Activiteiten7

De houten vloer van de veranda was oneffen en de kwaliteit was slecht. Voor een kind dat kruipt vormt dit een groot gevaar voor splinters. De ligbedden vielen bijna uit elkaar. Tijdens de vakantie zijn we er zelfs een drietal keren door heen gezakt. Hoewel een andere beloofd, hebben we deze niet gekregen. De parasol bleef niet staan en dit werd provisorisch opgelost door een gele Ice Tea-parasol (vermoedelijk gratis gekregen

bij een sixpack Ice Tea) te bevestigen op ons witte parasolstandaard die dan weer los in de voet stond. Het droogrek had veel roestplekken. Onze chalet was erg smerig. De tegels rondom het zwembad liggen er scheef waardoor er gevaarlijke gleuven ontstaan. Het wordt neergezet als verwarmd; hier hebben we grote vraagtekens bij (misschien door de zon?). Een mooi uitzicht vanaf de veranda, maar daar buiten oud en vies en aan een grondige renovatie toe.