Zoover

6,2

Prima voor even

Hade
31-8-2015

Het hotel ligt wat afgelegen. Je moet eerst met de bus naar metrostation Anagnina om van daaruit naar het centrum van Rome te komen. De bussen reden echter wel vaak.

De kamer was erg simpel, maar redelijk schoon. Alleen de airconditioning was erg vies, die hebben wij dus ook niet aan gedaan. Ook de douchekop was half kapot, maar we konden wel goed douchen.

Wij zijn 2 nachten geweest en dat was ook lang genoeg. Verder prima geslapen.

Het ontbijt bestaat uit croissantjes met suiker of droog brood. De croissantjes waren op zich wel te eten, dranken uit de automaat waren naar mijn mening echt niet lekker.

De receptionist(e) was wel erg behulpzaam.

Lift heeft ook wel zijn beste tijd gehad.

Al met al moet je dus absoluut geen luxe verwachten, maar heb je voor heel weinig geld toch een prima slaapplekje voor even.

Oud/somber, ver van centrum. Vriendelijk personeel

CB
4-1-2015

Het hotel ligt ca 40 km van het vliegveld Fiumicino af. De reguliere taxi's vroegen voor een enkele reis 90,-!!Een taxi gedeeld; koste 65,-

De kamer was erg sober en ongezellig. Zo hadden wij geen balkon en alleen een raam wat op kiepstand open kon.

De schoonmaak laat wat te wensen over, plukken stof, douche vol met schimmel, zelfs op plekken die toch vrij eenvoudig schoon te maken zijn. Straal vd douche wel erg prettig, constante temperatuur en voldoende druk. Wel elke dag schone handdoeken.

Afstand tot het centrum was bijna een uur, op zich met bus en metro redelijk goed te doen (metrostation anagnina)

Ontbijt was mierzoet en hebben wij ook alleen de eerste dag 'gebruik' van gemaakt. Er zit een supermarkt om de hoek die betere broodjes verkoopt.

Verder heeft het hotel geen bar of eigen terras waar je wat te drinken kan bestellen. Direct achter het hotel zit wel een klein barretje.

Personeel wel vriendelijk en spreekt goed Engels.

"Jeukende" Nachtmerrie!

Erik Goedhart
14-8-2014

Hotel Arcadia is ons zeer slecht bevallen. De douche was naar onze mening te smerig voor woorden. Zwarte kitranden en doorgeslagen schimmel. Na klacht een nauwelijks betere kamer gekegen.Dag erna een betere kamer gekregen met flesje wijn voor de vervelende ervaring. Hier hielt het echter niet op ,we kregen beide last van vlooienbeten (20/25 stuks) en dat deed ons besluiten een ander hotel te boeken. Verder werkte airconditioning niet. Werd er s'nachts buiten lawaai gemaakt. Alles sterk verouderd. Ontbijt extreem karig. Te ver van centrum.

De pluspunten die we ervaren hebben was het personeel wat ons correct te word bleef staan.

De shuttleservice.

Goedkoop ( in ons geval duurkoop)

Voor de prijs een prima hotel

erik
20-8-2013

Wij hadden dit hotel voor een zacht prijsje 2 overnachtingen 80€ 2 pers. Met ontbijt. Kamers eenvoudig, goed en groot 2 pers bed, goede airco, sobere badkamer met nette wc, wastafel en niet zo grote douche cabine, wel lekker volle straal water onder de douche, niet zon klein pisstraaltje en geen temperatuur schommelingen. Ontbijt voor de prijs prima en ruim voldoende maar niet uitgebreid. Personeel spreekt goed engels, erg vriendelijk met bus en metro zo in het centrum, en een shuttle bus van hotel naar metro station op dagen met weinig bussen. Als je voor weinig een overnachtingslocatie in de buurt van rome zoekt aanrader is op 20 min van vliegveld

Sober hotel maar prima 'op weg naar de luchthaven'

Antoinette
23-3-2011

Wij hebben dit hotel gekozen, puur vanwege de locatie t.o.v. Ciampino, want het is absoluut geen gezellige ambiance voor een aantal dagen Rome. Na een citytrip Rome [4 nachten in Trastevere] moesten we om 4u 's ochtends op staan om onze vlucht te halen. De shuttletaxi van het hotel kost 30 euro.

Het hotel is behoorlijk gedateerd. De service is heel vriendelijk, aan de receptie wordt prima Engels gesproken. De kamer was vrij klein maar voor 1 nacht is dat geen probleem. Het bed was prima en ontbijt kregen we mee [1 croissant, pakje jus, jam]. De kamer was wel gehorig, maar gelukkig viel de drukte in het hotel mee. Hotel hoort bij een 'campo commerciale', achter het hotel was een prima pizzeria [goede prijzen].

Kortom, voor overnachtingshotel naar luchthaven prima; voor een aantal dagen citytrip niet doen!

Het geld waard

R. Kerkman
14-3-2010

Voor de prijs van een overnachting inclusief ontbijt absoluut waar voor je geld. Openbaar vervoer naar het centrum is ongeveer een uurtje. Hotel is vreselijk gehorig. Achter het hotel een kleine supermarkt en een prima pizzeria.

Shuttlebus niet aanwezig door de weeks.

Badkamer sober maar schoon. Kamer sober maar ook schoon en een goed bed. Zelfs de prijzen van de minibar zijn zeer schappelijk te noemen.

Tja

Hans
15-10-2009

Toegegeven, we hebben dit hotel gekozen vanwege de prijs. Als overnachtingshotel voor één nacht is dit wel hotel aan te raden, maar wie voor meerdere nachten boekt raad ik aan om iets anders te zoeken.

Land je op vlieghaven Fiumicino, dan betaal je € 60,= enkele reis met de taxi. De afstand naar het hotel is zo'n 40 km.

De kamer in het hotel was ruim en de bedden zijn erg zacht. De badkamer is sober, maar schoon. Wat erg vervelend is zijn de bussen met gasten die 's avonds laat aankomen en erg veel lawaai veroorzaken. Het ontbijt is sober en de croissants mierzoet. Zondags geen verse broodjes, maar ws het overschot van zaterdag.

Vanuit het hotel reis je eerst met de bus naar het metrostation en van daaruit ben je redelijk snel in hartje Rome. Kosten € 1,00 enkele reis (bus en metro) De shuttlebus van het hotel rijdt alleen op zondag en brengt je naar het metrostation. Ophalen van het metrostation naar het hotel wordt niet gedaan.

goedkoop buiten Rome

marc marie christine
23-10-2008

Eenvoudig hotel met afgesloten priveparking. Bushalte vlakbij, bus elk half uur tot metrostation Agnanina. 's Zondags beperkte shuttleservice. Ontbijt OK naar Italiaanse normen.

Tips: een meto-bus ticket voor een dag kost 4 euro. Voor 75 minuten kost dit 1 euro. Ben je goed te been, dan volstaan twee enkele tickets, met enige planning. De bezienswaardigheden liggen op wandelafstand van elkaar.

Opgepast voor zakkenrollers

Mei 2007 bezocht

arjan
27-5-2007

Mei 2007 bezocht. Het hotel was stuk verder weg van het centrum dan wij dachten: eerst met de bus (die niet op gezette tijden vertrekt, dus steeds afwachten)dan met metro. Overdag 1 uur reizen, in de avond minimaal 1,5 uur omdat er na 9 geen metro meer gaat en je dus gehele afstand met de bus moet doen. Bussen gaan niet rechtstreeks, vervoer was dus wel een heel gedoe.

Van buiten oogt het hotel wat verlaten en niet onderhouden. Van binnen veel beter. Kamers waren prima, voldoende ruim, schoon en verzorgd, dagelijkse schoonmaak ook goed. Ontbijt voor Italiaanse begrippen goed. Al met al een prima hotel voor de lage prijs, groot nadeel dat het ligt in een woonwijk waar verder niets is. Als je berekent dat je veel onderweg bent en geen bezwaar hebt tegen veel bussen en op tijd weg in de avond (laatste bus 12 uur) is het een super prijs-kwaliteit!

Een week geweest

B.H.Mulder
29-9-2006

Een week geweest. Een aantal dingen in de badkamer deugden niet (o.a. een lekkende w.c.). De kamermeisjes hebben hiervan geen melding gemaakt, ondanks dat de badkamer bijna blank stond, dus moesten wij dat zelf doen. De bedden waren slecht. Heel zacht en je schuift naar het midden. Er waren op onze kamer geen gordijnen (alleen rolluiken). Het schoonmaken ging met de Franse slag.

Buiten was er 's nachts veel lawaai van rumoerige mensen op de terrasjes op het plein achter het hotel. Van enig rekening houden met de hotelgasten was er niet bij.

Het ontbijt was wel heel karig (alleen enorm zoete croissantjes, cake en witte bolletjes waarop je jam kunt smeren, verder melk en cornflakes). Als je niet van zoet houdt en niet van melk, dan heb je een probleem. Niet echt een gezond ontbijt dus. We hebben gezien dat veel mensen hun beleg hadden gekocht in de supermarkt (onder het hotel). Dat is toch niet normaal en een teken aan de wand. Eén voordeel: het hotel ligt buiten de stad.