Zoover
Hotel Alexander the Great

Hotel Alexander the Great

8,4

De vakantie van mijn leven.

Joris Van den Bergh
16-6-2019

Te weinig plaats hier om alles te schrijven wat we over dit hotel zouden willen vertellen. In het kort dan maar: we hebben hier de vakantie van ons leven doorgemaakt, vooral omwille van de formidabele inzet van het personeel en manager Dimitrios Tsinavos. Kamers zijn comfortabel, eten is goed, strand is paradijslijk, rustgevend. Tip: op het strand betaal je €15 euro voor twee ligzetels en een parasol. Aan de receptie kan je een voucher kopen voor €6/per dag. Een pak voordeliger dus. Perfecte bestemming om tot rust te komen.

Gereisd Met partner in juni 2019

fantastische accomodatie en ligging, maar...

hugo
22-5-2019

prachtig gelegen, mooie tuin, stipte busverbindingen met halte voor de deur. mooie, gerenoveerde kamer met zeezicht en wifi.

sanitair was prima en dagelijkse schoonmaak met regelmatig zuivere handdoeken en bedlinnen.

maaltijden waren ok zonder meer.

dure strandzetels met handdoek € 15 per dag voor 2 personen, halve dagen niet mogelijk. dure dranken.

mooie wandelingen in de natuur, geen aanduidingen, dus zorgen voor wandelkaart of gps.

personeel zeer vriendelijk, maar soms slecht op de hoogte van wat kan en niet kan. voorbeeld: bij welkomstdrink zegt de kelner dat we mogen drinken wat we willen en achteraf komt iemand anders met de rekening.

al bij al een goede vakantie gehad, maar met het aantal kleine minpuntjes geen 4 sterren waard.

Gereisd Met partner in mei 2019

Geweldig ,super vriendelijk,gastvrij en schoon

Jolanda
2-7-2017

Gelukkig streng beleid bij diner qua dresscode! Mede daardoor is het diner een avondje uit.

Top gerechten , geweldige presentatie ,en bediening.

Geen ellende met de bedjes door het handdoeken leggen .uniek systeem ,vaste bedjes gedurende je hele vakantie.

Prima kamer met heerlijke bedden en volop handdoeken .ook je zwembad handdoeken hangen in je badkamer schoon

Goede gelegenheid bij laat uit boeken om je nog te verfrissen

Mooi gelegen t.o.v de bezienswaardig heden

Kortom top

Drie sterren in plaats van vier

Ann De prins
24-7-2012

Positief: ligging, prachtig strand, vriendelijk en behulpzaam personeel, ruime kamer met groot terras, goede schoonmaak kamers, zwembad lijkt klein maar is voldoende, kabellift naar het strand.

Negarief: enkel airco wanneer je op kamer bent (na een daguitstap duurt het minstens een uur eer de temperatuur aangenaam is), beperkte keuze bij diner, eten nogal vet, ontbijt zeer beperkt (enkel wit en bruin brood, geen koffiekoek of pistolet), mieren op kamer, zwembad overal diep, geen airco in gemeensch. ruimten, ook niet in restaurant (personeel en gasten lopen er daar bezweet bij), smalle tweepersoonsbedden.

Het viel tegen

annika-bruno
24-6-2011

Het leek op het eerste zicht oke maar het viel tegen. Veel voormalige oostblok klanten die onbeschoft en ongemanierd zijn met hun jengelende en zeurende kinderen. We zijn een week lang alle dagen wakker geworden om half zeven van roepende en zeurende kinderen.Aan het zwembad te weinig ligzetels en die waren dan ook nog kapot alles ging daar kapot. Ook in de eetzaal was het niet al te proper het ontbijt was oke maar het avondeten viel tegen altijd hetzelfde. Het personeel waren ook van de omliggende landen en spraken hun eigen taal het ging daar soms nogal chaotisch aan toe maar ze deden hun best. Het drinken was duur en als je buiten wou was het best gevaarlijk op straat. Wel zeer mooie streek.

Het viel tegen

annika-bruno
24-6-2011

Het hotel gaf een goede eerste indruk maar als je beter keek viel het tegen. Niet proper zeker in de eetzaal. ook te weinig ligzetels aan het zwembad en die waren dan ook nog kapot alles ging daar kapot en werd niet hersteld. Luidruchtige en boertige voormalige oost-blokkers met jengelende kinderen we waren alle dagen wakker van schreiende en roepende kinderen niet al te veel rust gehad ook het avondeten trok op niet veel altijd hetzelfde ontbijt viel mee.Wel een mooie ligging en een mooie streek maar je heb zeker een auto nodig want er is niets in de directe omgeving en zeer gevaarlijk op de straat. Het personeel kwam ook allemaal uit andere omliggende landen en kenden alleen een openingzin en dat was het maar ze deden hun best met de middelen die er waren.

prachtig hotel

anna
6-8-2010

prachtig hotel. Jammer dat ze het woord gastvrijheid niet kennen. Voorts zijn de prijzen absurd ( twee frappe € 9). Als je vervolgens je kortingskaart toont krijg je 20% korting. Op kamernummer bestellen kan ook niet. Wij hadden halfpension. Volgens de brochure hadden ze thema-avonden; volgens ons was het thema regelmatig "vet en ranzig".

De kamers zijn overigens keurig verzorgd en het balkon biedt volop privacy.

Prima Hotel, goede prijs/kwaliteit verhouding

M & M & I & S
25-7-2010

Van een heerlijke vakantie genoten. Prachtige ligging van het hotel. Voor Griekse begrippen een goede kamer, schoon, groot balkon met uitzicht op een mooie verzorgde tuin en zee. Op het eten valt niets aan te merken, genoeg variatie en tevens Griekse gerechten. Prijzen van de drankjes en snacks zijn niet duurder dan elders in de omgeving. Hotelgasten krijgen 20% korting. Wel is een auto aan te raden, veel gezellige dorpjes (niet op loop afstand) in de omgeving (Kallithea, Polychrono, Pefkochori etc). Sithonia en een boottocht langs Athos is de moeite waard.

mooie omgeving, zeer heldere zee

Meerts
16-7-2010

bestek en glaswerk restaurant onhygiënisch (resten van vorige maaltijden); ook de vloer werd nauwelijks gepoetst (kind gaf over; werd met borstel bijeengeveegd; de volgende dag zagen we nog resten liggen); tafels bij ontbijt plakten aan onze ellebogen... geen geschoolde obers (vakantiehulpjes uit Amerika); beperkte keuze eten (vooral voor kinderen; ook weinig nagerechten); kamer en receptie waren in orde; zwembad niet echt proper maar zee zeer helder en strand was echt prachtig (zoals in de Caraïben); omgeving hotel is verzorgd en mooi; consumpties 's avonds overdreven duur (10 euro voor slappe cocktail; 5 euro voor glas wijn...); wel ver van Kriopigi (1,5 km bergop; te lastig voor de kinderen dus taxi besteld aan receptie-6,30 euro); mooiste dorp 's avonds voor terrasjes is Aphytos; 4 dagen auto gehuurd; sithonia (zografoustrand) en Kassandra (Poseidi strand) en Thessaloniki bezocht; ook Athos tour gedaan met touroperator (58 euro per persoon); vooral ongemanierd oostblokcliënteel

Goed hotel! Teveel balkantoeristen!

Walter en Christel
3-7-2010

Naargelang de prijs biedt het hotel een lekkere keuken aan.De kamers met mooi terras aan de zeezicht zijde zijn ok!Het prachtige strand is te bereiken met een liftje of de trap.Meerderheid aan Serviers, Bulgaren, Roemenen en Albanezen met een hele hoop kleine kindjes.Gevolg tijdens de maaltijden: ouders met varkensmanieren en luidruchtig krijsende kinderen!Wij gingen altijd laat eten om deze toestanden te vermijden.Quad en auto gehuurd zodat wij nog een beetje mobiel waren, want in de nabije omgeving is er geen vertier. Je kan wel naar het dorpje wandelen!Drukke baan!Taxi genomen voor 5€.Voor cultuur moet je naar Thessaloniki.Het hotel had GEEN animatie!De prijzen van de dranken waren duur.Als je met een touropator kwam, kreeg je 20% korting op alle drankjes en hapjes. De bediening werd ook vriendelijker toen ze doorhadden dat wij niet die 'norse' toeristen van de buurlanden waren.