Zoover

• Activiteiten9,1

Hele mooie vakantie

Monique,
13-11-2018

Heerlijk rustige camping, in tegenstelling tot de zustercamping La Sirene aan de overkant van de straat. Wel kunnen alle gasten van L’hippocampe gebruik maken van alle faciliteiten van de zustercamping, La Sirene. Bv de bakker, supermarkt, de snackbar en natuurlijk het mooie zwembad. Ook mag je van het uitgebreide activiteitenprogramma meedoen.

Ik vond het echt een pluspunt dat de camping autovrij is. Er zijn speciale bagagekarren waar je gebruik van mag maken. Al het personeel was aardig en alle stacarvan’s liggen in straatjes. Genoeg privacy rondom de caravan. Vanaf de camping loopt er een gratis treintje naar het strand, waar je bij de beachclub tegen gereduceerde tarieven bedjes kan huren. Ook kan je hier elke dag een half uur gratis stand up peddeling doen of windsurfen. Leuk om uit te proberen. Camping is echt een aanrader voor mensen met kinderen in de leeftijd van 12 tot en met 14 jaar.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Fijne vakantie gehad!

Danielle,
15-8-2018

Onze ervaring: wij waren met 3 kinderen (7,9,11 j) en verbleven in een Waikiki stacaravan van een toeroperator.

Positief: kleine camping met faciliteiten van de grote camping aan de overkant. Afstand is te verwaarlozen (1 weg oversteken). Fijne zwembaden, overzichtelijk, tropisch, 2 glijbanen en kunstgras om op te liggen. Genoeg plaats, ook in het hoogseizoen. Restaurant bij zwembad (Thai) is erg goed! Nieuwe stacaravan met tuintje. Camping mooi aangelegd met palmen en olijfbomen. Supermarkt(je) en bakker bij de grote camping. Zee op 15 min loopafstand (vraag route bij receptie). Leuke sport/speeltuin voor de kinderen. Autovrije camping, dus veilig voor de kids. Wij kozen bewust voor deze camping ipv La Sirene aan de overkant ivm auto’s en meer kleinschaliger met toch de faciliteiten van een grote camping. Wordt veel georganiseerd oa shows.

Negatief: weinig, niet echt noemenswaardig.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Afschuwelijk, NOOIT MEER!!

Stefan O,
11-8-2018

GA HIER NIET HEEN!! Geen oog dicht gedaan met die idiote naastgelegen camping La Sirène waar elke avond tot 00:00 uur kneiterharde muziek uit de boxen schalt van het theater over camping l’Hippocampe. Hier worden de meest luide, overdreven en slechte opvoeringen gedaan van heel Frankrijk. Ook restaurant Bambou van l’Hippocampe heeft vrijdag en zaterdagavond live-muziek. Nee, het volume staat dan niet op 3 maar gewoon ook voluit op 10. Wat een héérlijk rustige familiecamping is dit zeg, daar wordt per slot van rekening mee geadverteerd, NOT. Wij zaten soms enerzijds tussen de herrie van het idiote theater van La Sirène en de herrie van restaurant Bambou tot laat in de avond. Wie in een compleet GEKKENHUIS wil belanden moet vooral naar deze plek gaan. Je komt hier meer gestressed terug van je vakantie dan dat je heen ging. Laat je niet misleiden door de mooie foto’s op de website en overige leugens. Alles een 1, zo mogelijk eindoordeel.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Geweldig!

Britta,
23-7-2018

Mooie camping, alle chalets ogen erg nieuw. Er is geen verschil tussen de chalets van de camping zelf (wij hadden gewoon via de camping website geboekt) of de chalets van andere touroperators. Ruime plekken, heerlijk! Heel fijn dat de camping autovrij is! Hierdoor konden de kinderen onbezorgd fietsen en steppen. De speeltuin is erg leuk, met o.a. waterspeeltoestel en glijbanen. Het zwembad is ook prima, groot genoeg voor onze kids van 2 en 4. Mocht je twijfelen tussen een verblijf op l’hippocampe of grote broer la sirene (aan de overkant van de weg), dan zou ik voor l’hippocampe kiezen. Alle voordelen van een kleinere camping, maar toch ook de faciliteiten van de grote camping. De grote camping is echter niet autovrij, en de plekken zijn krap. In het hoogseizoen zou ik er niet snel heen gaan, want dan is het in het zwembad vast een grote mierenhoop, het was nu op soms al erg druk. Tip: de thai op l’hippocampe heeft verrukkelijk eten!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2018

Mooi zwembad maar wat een herrie

Claudia,
25-3-2018

Mooie camping. Klantvriendelijk bij de receptie. Heerlijk zwembad. We hadden een prachtig uitzicht vanuit onze glampingtent. We hadden alleen maar links buren . Maar wat een herrie. Bijna elke nacht feest tot in de vroege uurtjes. Uiteindelijk in de nacht gebeld met het calamiteiten nummer (als er herrie is bel dan...) kregen we voicemail. Werden teruggebeld toen we al een paar 100 kilometer vandaan waren richting huis. Natuurlijk was er in die periode ook nog kermis iedere avond en natuurlijk ook nog sproeien van het land in de ochtend. Arghhhh. Dankzij dit ga ik daar niet meer heen. Voor het zwembad. ...aanrader.

Gereisd met partner in juni 2017

Mooi maar masaal.

Kasper,
18-3-2018

Mooie camping, keurig aangelegd, schoon. Wel massaal, zowel de camping als het dorp en omgeving.

Via touroperator stacaravan geboekt. Zag er keurig uit, nieuw, netjes en alles aanwezig. Camping is ook mooi en zeer goed onderhouden. Veel personeel voor onderhoud, strandwacht en animatie. Voor het zwembad gingen we naar de overkant (La Sirene). Wel masaal, maar toch waren de glijbanen niet overbezet.

Omgeving is kop-aan-kont campings. Hierdoor raakt dorp en omgeving in hoogseizoen onbegaanbaar. Met auto naar de markt is niet te doen en naar de winkel wordt echt goed moment uitzoeken. Lopen is ca 3-4 km naar strand of dorp. Bij strand kon je wel goed de auto kwijt. Prachtig water, wel kiezelstrand (dus eerst waterschoenen gehaald). Tip: even naar Spanje. Mooie kust en dorpjes om te kijken en zwemmen. Verder hadden ze 's avonds prachtige shows op La Sirene.

Kortom: mooie omgeving en camping, maar voor ons te massaal.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Leuk verblijf gehad

Michiels Veerle,
4-3-2018

Wij hadden een stacaravan voor 6 personen , deze was lichtjes verouderd maar netjes, we verbleven met 4 dus ruimte genoeg .

Enkel het keukengerei vonden wij mss iets te basic .

Aan het zwembad ligt kunstgras, wel leuk geen zand ,..... Handdoeken blijven proper,..

Mss miste ik persoonlijk een ligbed.

Voor de rest mooi park, rustig en als je drukte wou kon je de straat oversteken naar la sirene.

Jammer dat het net iets te ver van de zee lag om te voet te doen .

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prima

Bak,
17-9-2017

Super voor gezinnen met jonge kinderen! Autovrij, rustig en gebruik maken van faciliteiten en zwembaden camping sirene! Ook een lekker Thais restaurant!

Gereisd met jonge kinderen in september 2017

Overzichtelijke nette camping met alles erop.

Joba,
29-8-2017

Netjes, verzorgd, kleinschalig. Animatie aanwezig. Veel Fransen en Engelsen. Dus niet klein Nederland. Receptie spreekt Engels en medewerkster touroperator aanwezig op camping. Iedereen is behulpzaam. Naast eigen zwembad kun je ook gebruik maken van het grote zwembad + glijbanen 'La Sirene'. Daar is ook een goede campingwinkel aanwezig. Al zit de Intermarche op 10 min. rijden. Wel de voordelen van een grote camping, maar niet de nadelen. Autovrij super pluspunt. Wij hadden een Apollo caravan van de touroperator uit 2017 met 3 slpkmrs en 2 badkmrs. Heerlijk opgemaakte bedden en handdoeken. Animatie in de avond is te horen, net als de kermis, maar niet storend. Strand op kleine afstand, wij gingen naar St. Cyprien, kon de auto gratis langs de weg naar C&R staan. Wij vinden de camping een aanrader, net als de omgeving. En Coullioure moet bezocht worden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Super leuke tijd gehad!

Ben,
30-7-2017

Hippocampe is een leuke rustige camping voor jong en oud. De camping is autovrij dat is echt een pluspunt.

Voor de activiteiten en de glijbanen kan je gebruik maken van de camping aan de overkant la sirene. Waar het overigens een heel stuk drukker is dan op hippocampe.

In de omgeving is ook van alles te doen wel mega veel campings in de omgeving en in de zomervakantie wil dat zeggen dat het erg druk is bij de winkels bij het strand en de winkels waar je boodschappen kunt doen.

Je kan met het treintje dat voor la sirene stopt een rondrit maken en je laten afzetten bij het strand, centrum of waar je wilt. Een retourtje kost 4,50 voor een volwassenen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017