Zoover

8,8

Super park

Familie
31-8-2017

De huisjes zijn mooi groot met alle gemakken voorzien. Ook het terras waar je wat kunt drinken is prima en s'avonds gezellig bij het vuur zitten. Het personeel is ook uitstekend.

Om wat te ondernemen moet je wel een stukje rijden (30-45 min) maar dit wisten we en dat is voor ons geen probleem. Omdat uiteten zo goedkoop ga jezelf bijna niet zelf koken. Een aanrader om te gaan eten is hotel Na Myte, super lekker voor weinig geld.

Het enige wat ons nogal irriteerde was de Nederlandse christelijke gemeenschap die aanwezig was op het park. Ze gebruikte het sportveld en recreatieruimte (voor hun de dienstruimte) volop zodat de overige gasten daar geen gebruik van konden maken. Ook eigende ze zichzelf de plaats van het kampvuur en werden andere uitgesloten om mee te doen.

Ik hoop dat het park hier wat aan gaat doen want dit was helaas vorig jaar ook al zo.

Maar verder is het park zeker een aanrader!

Kindvriendelijk en betaalbaar park op topplek!

Sanne Hulsebos
31-7-2015

Ruim opgezet park, dus veel privacy rondom de huisjes.

Faciliteiten prima, simpel zwembad, genoeg schommels, glijbanen, trampoline, midgetgolf etc. Genoten hebben we ook van het terras waar drankjes, ijsjes en simpele hapjes geserveerd worden.

Kinderen (6 en 4) hebben het geweldig gehad.

Veel te doen op 15-45 min rijden. Gebied heeft ons positief verrast: prachtig groen, rotsen, heuvels, bergen, kastelen en mooie stadjes. Veel wandel, fiets, klim en andere outdoor mogelijkheden. Ook veel leuke dingen voor jonge kinderen zoals het dinopark net over de grens in Polen, de vele zwembaden in de buurt en de kindvriendelijke wandel en klimmogelijkheden op het Astos gebergte en rondom Adrspach. Praag op 2 uur rijden ook zeer zeker de moeite waard.

Al met al heerlijke tijd gehad in een mooi park met vriendelijk personeel en in een prachtige omgeving. Komt bij dat zowel het park als het land enorm betaalbaar is; uit eten voor een tientje maakt de vakantie toch nog net even leuker!

heerlijk!

Karin
5-1-2015

net terug van een weekje hier in Starkov. Vriendelijke ontvangst, prima huisje, fijne bedden, complete keuken en bovenal schoon!

Voor een kleine vergoeding elke ochtend verse broodjes aan de deur.

Omdat er niet voldoende sneeuw lag kwam het skieen niet echt aan de orde maar de vriendelijke receptioniste had voldoende andere tips.

Heerlijk gegeten in Stella (Hronov, zo'n 8 km verderop)

Starkov zelf is zoals vele Tsjechische plaatsjes. Geen bruisend geheel, als je dat zoekt moet je hier niet naartoe.

voor ons was er genoeg te zien en te beleven.

Mooie stree, lieve mensen en lekker (goedkoop) eten

Dit nooit meer; niet naar toe gaan!

Ineke Sintnicolaas
5-10-2014

Wij hadden hier geboekt vanwege de goede beoordelingen en die vriendelijke eigenaar die broodjes aan je deur kwam hangen. Wij zijn net terug en in september bleek het dus al na-seizoen. Wij hebben 1 week moederziel alleen op die berg gezeten; als er wat was moesten we maar 112 bellen... We hadden een huisje wat van boven tot onder stonk naar de rook en propvol stond met oude meuk... We hadden één Nederlandse TV-zender en geen, maar dan ook geen enkeel voorziening. Als je je dus niet blind staart op die vriendelijke eigenaar, die tot op vandaag niets heeft laten horen op onze mail en die wij natuurlijk helemaal niet gezien hebben, dus laat staan die broodjes, is daar helemaal niks. Een paar huisjes op een berghelling waar je ook nog behoorlijk voor moet klimmen om er te komen. De natuur is mooi, maar het is precies de Duitse Eiffel, ga daar naar toe, je ziet hetzelfde en het scheelt 700 km. rijden. Bovendien is Stárkov een gat, ver weg van de meeste bezienswaardigheden.

Plezierige kennismaking met een nieuw vakantieland

Sohazlewood
13-8-2014

Zeer ruim vakantiehuis waar Landal een puntje aan kan zuigen; de prijs-kwaliteitverhouding is ongekend! Prachtig gelegen in een heuvelachtig landschap ingeklemd tussen het Reuzengebergte en het Adelaarsgebergte, dichtbij de Poolse grens. Prima uitvalsbasis voor uitstapjes naar de zandstenen rotsformaties van Adrspach of de charmante hoofdplaats Hradec Králové (45 min rijden) met zijn moderne architectuur. Een echte plus van dit vakantiepark is het supervriendelijke personeel, dat je precies kan vertellen wat de moeite waard is om te ondernemen met kleine kinderen. Als je besluit een dagje op het park te blijven, dan valt er voor hen ook genoeg te spelen. Het zwembad lijkt aan de kleine kant, maar daarmee viel te leven. Wel is de midgetgolfbaan hoognodig aan vervanging toe. Als het regent, kunnen kinderen binnen spelen in de oude molen, die liefkozend 'het spookhuis' wordt genoemd. Kortom, een prettige plek om twee weken vakantie te vieren.

Heerlijk park!

Eunice Huisman
31-7-2014

Wij hebben 2 heerlijke weken gehad op dit park met 2 dochters van 11 en 9 jaar oud. Ons huisje (nr 16) was ruim, alles netjes. Enige minpuntjes: douche moeilijk af te stellen en zeer lage wasbak. Bedden aan de stevige kant.

Elke avond gezellig kampvuur. BBQ op woensdag. Eén bon voor 2 kleine eters voldoende, wel tamelijk prijzig (CKR 250 pp). Vriendelijke mensen op de receptie. Paardrijritje voor kinderen leuk. Zwembad voldoende voor de kinderen. Voor heen erg veel te doen. Ze vermaken zich de hele dag. Op het terras niet veel te eten, hotdog (lekker) en wat broodjes (?). Koffie etc. prima en alles goedkoop.

Je moet nog wel wat afrekenen bij vertrek; consumptiekaart en div. kosten (bijv. de was) en schoonmaak van het huisje. Let op: ze vragen bij aankomst een borg van € 125 of CKR 3.000.

Sommige huisjes liggen hoog en is elke keer een hele klim. Als je slecht ter been bent: neem een laaggelegen huisje. 's Avonds goede zaklamp mee, want stikdonker.

Zeer relaxed!!

Grietje
23-7-2014

Wij zijn hier geweest met 4 volwassenen en 3 kinderen. Ons huisje had 3 slaapkamers, dus de kinderen sliepen bij elkaar wat prima te doen was.

Het huisje was niet heel luxe, maar goed genoeg om een comfortabele vakantie door te brengen.

Op het park zelf is niet veel te doen, maar in de buurt kun je vanalles ondernemen.

De medewerkers waren zeer vriendelijk en behulpzaam.

Het park is wel iets aan speeltoestellen en een klein zwembad voor de kinderen. In de buurt zijn meerdere grote zwembaden.

In dit deel van Tsjechië is alles nog super goedkoop, uit eten kan bij wijze van spreken elke dag.

Van hieruit een dagje naar Praag is prima te doen.

En een dagje naar Spindleruv Mlyn is ook een aanrader, daar is een leuk klimpark en een leuke rodelbaan.

Op het park zelf kun je paarden huren om een ritje te maken, evt. Onder begeleiding.

Prima huis

Pim de Koster
20-6-2014

Je krijgt wat er is beloofd. De medewerkers zijn zeer vriendelijk.

Gereisd Met vrienden in juni 2014

aardig......

Angeloagnes
1-3-2014

Wij zijn geweest in feb 2014 en helaas geen sneeuw maar zoals overal zoeken we de gezelligheid op........

Helaas is er in deze tijd niet veel te doen alles gesloten (alles geprobeerd tank diesel op).

Wanneer er sneeuw zou zijn kan het heel gezellig zijn (denken wij)

Ja het uit eten is goedkoop echter na vier dagen (we zijn een week geweest)zou je graag iets meer betalen als het gezelliger was in plaats van een gezellige bedrijfskantine.........

De huisje zijn mooi en met alles beschikbaar echter vinden wij het jammer dat alle kosten bij de huur niet zitten(ondanks dat het van te voren is aangegeven)

Borg = 125 euro en bij vertrek ben je deze minimaal kwijt aan extra kosten (wij zelf nog 65 euro meer)

Dus concreet mooie omgeving maar geen sneeuw niet gaan.

Een fantasische week gehad

Tom & Erika
27-12-2013

Heel mooi en ruim huisje, fantastisch uitzicht. Op het park is genoeg te doen, zeker voor onze dochter van 4 jaar. 's-avonds gezellig bij het kampvuur.

Personeel is erg vriendelijk.

We gaan volgend jaar weer hier naartoe.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2013