Zoover

2019

fantastisch

Hina
5-9-2019

Geweldige ervaring in dit resort, al het personeel was ongelooflijk en de zee is een show.

We komen terug volgende vakantie!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2019
Ibeisi -CM, Secretario, 30-9-2019

Hallo Hina

Het was geweldig om te horen dat je genoten hebt van je verblijf.

We zijn vernederd door uw positieve feedback over ons hotel!

Wij danken u dat u ons de mogelijkheid hebt geboden om u te dienen en we hopen u snel weer te zien in ons hotel.

Hartelijke groeten

Managementteam HOTEL MELIA Varadero

Paradijs om bij te komen na rondreis

Bepspel
24-7-2019

Strand is rotsachtig en niet zoals je een caraibisch strand verwacht, alleen wit zand. Het in en uit de zee komen is lastig

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2019
Ibeisi, Secretario, 10-10-2019

Beste Elsa

Hartelijk dank dat u de tijd genomen heeft uw feedback aangaande uw verblijf met ons te delen. Wij hopen u toch nog een keer in de toekomst te mogen verwelkomen.

Een positieve ervaring met negatieve punten

lieve geens
1-1-2019

Hotel is mooi gelegen. De bodem van ons bed was stuk.Een kakkerlak in de badkamer. Na een slechte nacht een mooie kamer toegewezen gekregen. Wat wij enorm apprecieren. Dank je wel.Goed geslapen en genoten.

Het buffet was voor ons oké. We hebben al de à la carte restaurants gedaan. Het Japans restaurant en de Fuerteventura waren goed tot zeer goed. Hele fijne sfeer. Tex mex was minder: eten niet warm . Las Brasas was de eerste keer de kip bij sommige onvoldoende gebakken waardoor wij een te hard gebakken kip kregen maar de vis en de soep was super. De tweede keer werden wij s'avonds ontvangen in het Trinidad restaurant in plaats van in Las Brasas( 29/12/2018) De soep was overzout( echt niet te eten, tweede poging nog niet te eten).Bij het hoofdgerecht was de kip overzout en de vis rook niet vers...niet kunnen opeten.....Nu begrepen wij waarom de mensen aan een grote tafel na het opdienen van de soep allemaal plots waren weggelopen. Dit was onze laatste avond... spijtig dat het met een zo negatieve ervaring moest eindigen. De service was perfect maar de kok is niet kok waardig. De diensters vonden dit erg en boden hun excuses aan maar zij hebben hun werk zeer goed gedaan. pluim voor hen. Wij hadden honger maar voelde ons tegelijk misselijk...maar zo gaan slapen. Ik zou aanraden om ofwel dit restaurant niet meer aan te bieden ofwel een andere kok want hij haalt jullie niveau naar beneden;

Het varen met de katmaran is een aanrader.

Wij vonden de service over het algemeen goed: in het buffet, de restaurants, de kamers,....fooi of geen fooi wij zagen geen verschil. Wel dankbaarheid bij een fooi. Natuurlijk is de ene al wat vriendelijker als de andere....maar dit is overal. Iedereen was correct behalve de kok van Las Brasas....deze werd boos als hij terecht een slecht gerecht terug kreeg.

Wij hebben drie mooie uitstappen gemaakt: Jeep Safari, Havana ( één dag is te kort)en Cuba (rum,sigaren en suiker). De gids Hermez kon perfect Nederlands.

Wij hopen ooit nog terug te kunnen komen om meer van Cuba te zien. Cuba is zo mooi en de mensen zijn vriendelijk.

De mode shows 's avonds vonden we overbodig, te luide muziek en dit enkele keren tijdens ons verblijf...wij hadden liever wat meer Cubaanse muziek gehad.

Gereisd Met oudere kinderen in december 2018
ORM, Secretario, 4-1-2019

Hoi,

Hartelijk dank dat u de tijd genomen heeft uw feedback aangaande uw verblijf met ons te delen. Wij gaan uw feedback met de betreffende afdelingen oppakken om onze services te kunnen verbeteren.

Mijn excuses voor al het ongemak. Wij hopen u toch nog een keer in de toekomst te mogen verwelkomen, zodat u ook een prettig verblijf bij ons kan ervaren.

Een gelukkig en voorspoedig nieuwjaar

Hartelijke groeten

Prima naar Cubaanse norm maar geen 5 sterren

Frank Becker
24-8-2017

Bedenk eerst dat Cuba straatarm is en dat de Cubanen nauwelijks vlees eten omdat de toeristen dit krijgen. Alle grote bedrijven zijn voor 51% in handen van de staat.

Melia Varadero is een prima hotel. De kamers zijn groot, schoon en netjes!. Kamers, gangen en ook het zwembad zijn wel toe aan enige renovatie (wij hadden de kamers 1311 en 1308, eerste etage). De kamers die wel gerenoveerd zijn worden tegen forse meerprijs verkocht als "The Level". Het zwembad is voldoende groot maar niet dieper dan heuphoogte. Naast het hotel is er toegang tot een mooi openbaar strand (loop iets verder door, daar zijn geen rotsten en kun je gratis waterfietsen en zeilen) waar met name in het weekend ook veel Cubanen komen. Prima natuurlijk en interessant om te zien maar wel jammer dat deze mensen karrenvrachten drank en voedsel meebrengen en alle rommel achterlaten. De annimatie is overdag en 's avonds prima, soms zelfs van hoog niveau. De lifeguards op het strand zijn vooral met hun "handeltje" bezig, de bewakers doen een dutje in de schaduw. Sommige Cubanen spreken je aan voor sigaren of vragen je om kleding, zonnecreme of shampoo. Dit laatste is schaars, net als toilletpapier.

Het buffet is iedere dag exact hetzelfde (!) wat niet zo fijn is als je er 17 dagen bent. Het eten valt in eerste instantie tegen maar als elders in Cuba ook vrij smakeloos en lauw eten krijgt dan zet je dit weer in perspectief. De lange rij voor de plekken waar iets gebakken wordt zijn gedurende ons verblijf geen signaal voor de leiding om in te grijpen of iets anders te organiseren. Ook de dagelijkse lange rijen om te reserveren voor het a la carte deel is geen signaal dat er misschien iets beter kan aan het buffet. Kijk ook niet te veel naar "de doekjes" van de "koks" waar ze voortdurend van alles en nog wat mee wegvegen. Hygiene, huh? Voor het eten ga je niet naar Cuba. Naast het buffet zijn er ook 3 a la Carte restaurants; de Jappaner is goed, Tex-Mex is okay (behalve de garnalen!) en Fuartoventura is ronduit slecht. Daarnaast is er een 24uurs restaurant (pizza e.d.; redelijk) en voor lunch een barretje op het strand (prima!), een paella restaurant (aardig) en een eenvoudig a la Carte resto bij het zwembad (aardig).

Eten en drinken genoeg maar je moet wel geduld hebben (je wacht 10-15 minuten op een drankje) behalve als je fooi geeft. Dan struikelen de obers over elkaar heen en heb je het binnen 2-3 minuten. Frisdrank is Cubaans, rum is Havanna club.

"Cuba is loud" dus ook in Melia Varadero: de dag begint met het lawaai van vroege gasten want het hotel is zeer gehorig. Het is onmogelijk om de kamerdeur zachtjes te sluiten. Tussen 8 en 9 komen de schoonmaaksters die luidruchtig met elkaar converseren. Om 9u gaat "de disco" aan op het strand, zeg maar standje Pinkpop. Dit gaat in het hotel door tot een uurtje of 1 s'nachts. Daarna hoor je nog tot een uurt of 4 de late fuifnummers uit het 24-uurs restaurant. Om te slapen kom je dus ook niet naar Cuba.

Kortom: Melio Varaderio is voor Cubaanse begrippen een uitstekend hotel maar op international schaal maximaal 4 sterren!

Verder: Varadero is vlakbij en 's avonds zijn er plekken waar in kroegjes en op straat gedanst wordt. Verder triptip: Havanna overnight, laat La Tropicana zitten en trek zelf de stad in. Het is veilig en charmant. aan uitstapjes: Wij vonden Havanna en Vinales (beiden overnight) echt top, Trinidad aardig maar relatief ver rijden tov het verblijf. Santa Clara is leuk voor Cubanen maar nauwelijks voor ons, Cienfuego is een ook mooi stad waar je ook het "echte" Cuba ziet. Taxi's zijn er volop (1 CUC per kilometer), ook de 50's auto's. Een auto huren heeft 2 uitdagingen: er zijn nauwelijks auto's te krijgen en 's avonds rijden is zelfmoord. De straten zijn ronduit slecht en ook op grote wegen verplaatsen zich fietsers, paardekarren en voetgangers. Uiteraard alles zonder verlichting! Cuba is minder luxe maar wel charmanter dan Mexico. minder glad, ruwer, echter, vrolijk en veel armer.

Hotel ORM, Secretario, 28-8-2017

Hoi Frank,

Hartelijk bedankt voor het delen van uw ervaring op Zoover.

Wij stellen uw feedback over de service zeer op prijs. Deze helpt ons de ervaring van onze gewaardeerde gasten te verbeteren. Service en kwaliteit staan namelijk hoog in het vaandel bij ons.

We zien jullie graag snel weer terug bij MELIA Varadero.

Dank en tot ziens!

Vriendelijke groet,

De General Manager

Heel goed

Fam. Zelderloo
25-2-2017

Naar Cubaanse normen echt heel goed.

Kamers waren altijd proper.

Personeel super vriendelijk !! Ze deden echt hun best, allemaal !

Eten was echt ook heel lekker en gevarieerd.

Ook heel lekkere cocktails :-)

Hotel is mooi gelegen = mooie locatie voor de zonsondergang.

Wel geen privéstrand, maar hé, die locals hebben toch ook recht op een stukje strand ? Ik vind niet dat wij, toeristen, hun strand moeten inpalmen.

Op zich eigenlijk totaal geen probleem mee gehad.

Ik zou zeker nog teruggaan.

Management Team, Secretario, 28-2-2017

Hi,

Greetings from MELIA Varadero. The staff have read your comments on Zoover with joy and gratitude for the kind words to all of us. We work hard to serve our guests always better, and we continue working hard on improving facilities and comfort.

We would like to thank you for letting us be part of your vacation time, we all look forward to welcoming you back where you will always be a special guest.

Warmest Regards

Management Team

MELIA Varadero Hotel

dit nooit meer

willockx
26-8-2012

corrupter kan niet : de koffers naar je kamer brengen is eerst drinkgeld betalen, een koffie bij het ontbijt of een drankje tijdens de dag is eerst drinkgeld betalen en dit ondanks all-in. zelfs je kamer poetsen, moet je eerst voor betalen. hotel op zich is niks op te zeggen, maar personeel is totaal corrupt en werkt omdat ze niet anders kunnen. na jamaica en mexico is dit de flop van ons leven!!!!

Goed hotel

Marc
18-8-2009

Juli/augustus 2009

20 dagen geweest, met tussendoor 3 dagen Havana. Tijdens onze dagen in Varadero regelmatig met tours meegegaan. Was ook wel nodig voor de afwisseling.

Hotel ziet er wat gedateerd uit en is binnen wat somber, kamers zijn over het algemeen schoon. Zwembad vind ik niet veel, want ondiep. Maar strand en zee zijn prima (wel in het begin even glijden over steentjes).

Buffetten zijn goed.

Al met al een heerlijke vakantie gehad en ik zou zo weer terug willen!