Zoover
Hotel Melia Varadero

Hotel Melia Varadero

Hotelstersterstersterster
9,7

Hotel in de olielucht dag en nacht

R. Groothedde
3-10-2013

Hotel melia varadero is een oud hotel met een grote reputatie. wij komen geregeld in dit hotel en hebben gezien dat men probeert bij te blijven met de huidige tijd . het management bestaat voor de helft uit managers met Spaanse en Cubaanse nationaliteit. Zoals gebruikelijk hebben de meewerkers het hotel niet als werkgever maar de overheid. Een soort uitzendbureau dus. Ik denk alleen dat de Cubaanse overheid veel minder betaalt aan de medewerkers dan wij gewend zijn in Nederland . ik denk dat er sprake is van uitbuiting in dit geval. Wellicht is dit de reden dat het personeel steeds minder gemotiveerd is om de harder te gaan werken. Bij ons laatste verblijf in het hotel september 2013 is ons opgevallen dat elke dag de lucht stinkt naar olie. Dit komt door de fabrieken die in varadero staan en olie verwerken. Kortom , de overheid moet een keuze maken tussen olie boren en verwerken of toerisme en dan met name in varadero

zeer goed

johan
1-10-2013

mooi hotel met zeer vriendelijk personeel

Gereisd Met vrienden in september 2013

dit nooit meer

willockx
26-8-2012

corrupter kan niet : de koffers naar je kamer brengen is eerst drinkgeld betalen, een koffie bij het ontbijt of een drankje tijdens de dag is eerst drinkgeld betalen en dit ondanks all-in. zelfs je kamer poetsen, moet je eerst voor betalen. hotel op zich is niks op te zeggen, maar personeel is totaal corrupt en werkt omdat ze niet anders kunnen. na jamaica en mexico is dit de flop van ons leven!!!!

Mooi hotel ! Maar eten waardeloos

Lindsay Cleven
21-2-2012

Het hotel is heel mooi , kamers prachtig ook alle restaurants bijzonder mooi ! , maar het eten is er toch zo SLECHT . 3 gangen dinner alla carte binnen 20 min heb je alle gangen gehad geen gezellig tafelen !

Het buffet is zo in en in slecht heb er een pasta met tomatensaus kunnen eten die was redelijk te doen ! Verder goede koffie en goede drank .

Als je naar Cuba gaat om door leuke straatjes te wandelen dan moet je er eerst op uit met een taxi , en dan nog ligt alles erg ver uit elkaar, er is niet een grote boulevard ofzo.

Havanna is een aanrader , en de jeepsafari ook erg goed gedaan en het eten dat erbij komt ook gelukkig toch nog ergens ok gegeten.

Verder is het er echt super mooi ! Witte stranden blauwe zee en mooie muziek.,! We gaan er alleen nooit meer terug .

Super goed hotel

Manon van Dongen
10-1-2012

Het hotel is mooie gelegen in de baai bij Mansion Xanadu en vanaf het strand is een leuk klein winkelcentrum te bereiken. Het is een groot hotel met veel facaliteiten. Vooral de massage aan het strand is een aanrader. Er is keuzen uit diverse restaurants. Het buffet restaurant heeft een ongekende keuze aan allerlei lekkers, maar ook de a la carte restaurant zijn van hoge kwaliteit. Bijzonder is dat je elke avond a la carte kunt eten, zolang je maar reserveert. Schitterend strand aanwezig met mooie zonsondergang. Kamers zijn netjes, maar staan niet in verhouding tot alle andere luxe van het hotel. Geweldig mooi en een van de mooiere hotel waar we ooit hebben gezeten!

Top!

Chantal
22-12-2011

Na een autorondreis, kwamen we in dit ontzettend mooie hotel aan! Omdat we op honeymoon waren, kregen we allemaal extra's. Erg leuk!! Strand is heel mooi en het hotel is verder ook erg schoon. De kamers zijn ruim en netjes, met grote bedden! Kortom, een echte aanrader voor een vakantie in Varadero!!!

Gereisd Met partner in november 2011

Super plek maar varadero is geen cuba

Bryan
8-9-2011

super leuk hotel vriendelijke mensen ook mooi gelegen. mooie kamers. je had

alles wat je nodig had. zwembad schoon je kon zo naar het strand lopen vanuit het zwembad. Animatie team was ook leuk. Shows waren 's avonds geweldig.

Zou er zeker nog een keer naar toe gaan

Gereisd Alleenreizend in augustus 2011

dit is een super hotel

saskia Vervoorn
4-8-2011

Na drie weken in Cuba te hebben gezeten gingen we nog de laatste twee dagen naar dit hotel.wij hebben al veel hotels gezien maar dit is echt keurig netjes,vriendelijke bediening,goed eten,mooie kamer met perfecte bedden.echt een aanrader ook met kinderen.mooi schoon zwembad en vlak aan het strand.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2011

Voor 1 nacht dit all-in hotel meer dan genoeg

Klaas en Petra
13-3-2011

Nog geen drie sterren waard. Heel groot hotel, ongeintreseerde bediening. Smaakloos eten was er voldoende en werd maar neergekwakt. Nee voor ons geen all-in hotel. Drankjes zaten geen smaak aan, een pinacolada leek wel een glas melk.

Spreek voor vervoer een prijs af met de taxichauffeur, wij hadden een prijs bij de receptie opgevraagd t.w. ritje vliegveld plm. 30 cuc. De chauffeur vroeg ons om 45 cuc af te rekenen, niet gedaan en deze nam dus toch genoegen met 35 cuc.

Prima hotel

masjas52
4-1-2011

All-inclusive en toch leuk. Het hotel ziet er goed uit. Wordt goed onderhouden, vriendelijk personeel, goed eten etc.

Weinig op aan te merken.

Min punt - er waren veel Russen. Daardoor rumoerig aso-gedrag en dronkenschap.

Gereisd Met partner in december 2010