Zoover
Aparthotel Solverde

Aparthotel Solverde

Aparthotel
7,4

Appartement hotel, ruim, uitzicht op zee

Rien Welbergen
6-5-2017

Ligt aan de boulevard, tegen centrum van het stadje. Veel mogelijkheden voor uitstapjes zoals Porto, Braga, Guimaräes.

Gereisd Met vrienden in mei 2017

Gigasuper.

Frederiek van Rhijn
12-11-2016

Lokatie van het hotel: ideaal! Vlak tegenover het strand, met een straat ertussen ook aan de boulevard en helemaal fantastisch: op een paar minuten lopen van het station, met een goede verbinding naar Porto. Ik dacht twee keer per uur. Maar het kan ook 1 keer per uur zijn.

Ik kwam met een gezelschap van plm. 42 mensen, waardoor wij op de bovenste etage zowel 's ochtends en 's avonds aten. Dus niet in de gewone eetzaal op de zevende verdieping.

Vriendelijk personeel, heel erg behulpzaam, ook bij de receptie. Met speciale dieten wordt rekening gehouden.

Zoals ik al zei, kan je met een "sprinter" naar Porto. Porto is niet alleen de leukste en de gezelligste stad, maar ook de mooiste stad van Portugal. Maak een ritje met een oude tram helemaal naar de kust voor maar (schrik niet!) €2,50. Stap op de terugweg uit bij het World of Discoveries-museum. Een heel interessant en visueel aantrekkelijk museum over de vele Portugese ontdekkingsreizigers. Met aan het einde een vaartochtje. Leuk voor kinderen! Doen dus!

Een retourtje Espinho-Porto kost een paar euro en is nog goedkoper als je boven de 60 (of 65?) bent.

Het station waar je aankomt is São Bento. Van binnen is het helemaal betegeld met azulejos, die Delfts blauwachtige tegels. Kost moeite om het niet te fotograferen.

Het station ligt in het centrum en op zo'n 20 minuten lopen naar de rivier de Douro en de befaamde Luis I-brug.

Wel is er 's avonds in de buurt van het hotel nog wel eens live-muziek. Vervelend als je vroeg wilt gaan slapen.

Geen aanrading

dv
7-8-2015

Wij kwamen 's nachts aan en konden al geen parkeerplaats vinden, het personeel deed hier erg makkelijk over en vertelde ons dat we tegenover het appartement konden parkeren, maar hier stond het helemaal vol. Na een half uur rondjes rijden hadden wij eindelijk een parkeerplaats gevonden.

'S ochtends zagen we hoe alles eruit zag en we wisten niet wat we zagen. Alles was even smerig. Stoelen, banken en de vloerbedekking zaten vlekken in, sperma vlekken op de bank, nagels lagen op de grond, handvatten van kasten waren stuk, kattenvoer tussen de bank, een vieze oven, vieze borden/bestek. Die dag er gelijk werk van gemaakt en na 4 dagen konden wij eindelijk daar weg.

De volgende dag zouden wij schone banken krijgen, dit hebben we uiteindelijk nooit gekregen.

De eerste nacht waren er allemaal dronken jongeren rondom het appartement en hadden we erge overlast van het casino. 'S nachts konden we rond 4 uur slapen tot 07.30. Dit was elke nacht zo.

Mooie plek, maar geluidsoverlast van de disco beneden

P Nijenhuis
9-8-2007

Mooie plek, maar geluidsoverlast van de disco beneden. Aan de andere kant was geluidsoverlast van een grote bouwput en de trein.

Het appartement was ruim.

Gereisd Met vrienden in augustus 2007