Zoover

7,4

Heerlijke plek, verouderd appartement

Arco den Boer
12-8-2016

Aparthotel Solverde ligt aan het strand in het centrum van badplaats Espinho, 20 km ten zuiden van Porto. Onze kamer 1105 was ruim, maar aan modernisering toe: harde matrassen, stapelbed voor onze tieners tekort, waardeloze (slaap)bank in de woonkamer. Inrichting keuken is karig maar voldoet. Sanitair prima. Service goed: dagelijks bedden opgemaakt en schone handdoeken. OV naar vliegveld €3 pp, taxi €45. Accommodatie op 300 m van station, elk kwartier binnen het half uur in Porto. Dagkaart OV naar Porto €7 euro pp, gewoon te koop op het station. Temperatuur gemiddeld 25 graden in de zomer, door frisse wind van zee, perfect voor mensen die wel van zon houden, maar niet tegen warmte kunnen. Espinho is niet toeristisch: maar een paar hotels, wel veel horeca voor eten en drinken, zeer betaalbaar. Verder veel winkels en een enorme maandagmarkt. Minder geschikt voor kleine kinderen. Zee is koud en wild. Gemeentelijk zwembad op loopafstand. Heerlijke vakantie gehad, zou hier kunnen wonen.

Gastvrijheid op zijn Portugees

Peter Rutgers
12-5-2012

De accommodatie is wat gedateerd maar ruim en schoon.

Ligt dicht aan het strand en dorp en ondergronds treinstation.

Het parkeren van de huurauto kan vlakbij het hotel op een parkeerplaatsje met slagboom voor de deur gratis,of onder het complex a 5 euro per dag.

Het personeel is uitermate vriendelijk en behulpzaam.

De kamers werden goed schoongemaakt,sanitair zag er goed uit,met bad en douche.

Wij hebben geen gebruik gemaakt van restaurant hebben zelf het ontbijt geregeld,er zijn genoeg broodjeswinkels in het dorp met lekkere broodjes en er is een grote Continente supermarkt op 10 minuten lopen

Treinen naar Porto,Aveiro,Coimbra en Lissabon stoppen in het ondergrondse station dat 300 meter van het complex ligt..

De omgeving is kindvriendelijk en er liggen ook genoeg restaurants.

Restaurant Zagalo is een echte aanrader qua eten/service/prijs,

Zijn zelfs door de eigenaar tijdens hevige regen per auto teruggebracht

naar Solverde zodat wij de 4 a 500 meter droog overkwamen.