Zoover

Hotel Quinta Perestrello

Hotelsterstersterster

Frans Schellekens
10-9-2019

Het is een knus hotelletje wel wat verouderd meer alles wat nodig is, is er.

Een goed ontbijt en WiFi aanwezig.

Personeel is vriendelijk en behulpzaam.

Klein minpuntje is dat de bedden smal zijn.

Het zwembad is precies goed.

Het is echt een hotel voor mensen die de rust zoeken en echt even uit de drukte willen zijn.

De uitgaan gelegenheden liggen zowel links als recht 15 tot 20 minuten wandelen.

Er zijn goede eetgelegenheden voldoende op loop afstand. De lijnbussen stoppen recht voor de deur dus als je verder wel wil is er ook geen probleem. Ook zijn er van allerlei andere excursies te boeken en word je opgehaald bij het hotel.

Het is er dus goed vertoeven en het eiland is geweldig.

Je kunt dit met een gerust hart boeken.

Weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.

Gr. Frans

Gereisd Met partner in juli 2019

Omgebouwd oud herenhuis.

Henk
24-6-2016

Zeer behulpzaam en vriendelijk personeel. Dagelijkse schoonmaak zeer goed. Inrichting ouderwets maar sfeervol. Op de kamer nogal eens een rioollucht vanuit de airco? Na klacht is de airco schoongemaakt wat het probleem helaas niet geheel verholpen heeft. 4 sterren is wat ons betreft een te hoge klassering voor dit hotel.

M.n. het ontbijt was niet 4 sterren waardig. Regelmatig wachten tot er weer koffie, warme gerechten e.d waren. Kleine broodjes niet elke dag vers. Jammer dat het "nieuwe gedeelte" als blokkendoos is uitgevoerd en niet in de stijl van het oude huis. De pergola bij het zwembadje is aan vervanging toe. Pleisterwerk voor een groot deel losgelaten waardoor de roestige bewapening te zien is. Menukeuze van het restaurant beperkt tot simpele gerechtjes. Is geen probleem omdat er ruim voldoende goede restaurants in de buurt zijn. Beneden bij het hotel rechts af, enkele malen gegeten bij klein restaurant Madeira Flavours. Was voor ons het beste restaurant.

uiterst innemende dienstverlening

Hugo 1082
27-8-2012

Deze kleine quinta met 36 kamers heeft een zeer praktische ligging aan de rand van de (huidige 'binnenstad') Funchal . Kleinschalig : dus alles vllakbij : zwembad, eetzaal en terras, lounge en bureel, in één wip ben je op je kamer en zo terug. Zeer goede en stilwerkende klimatisering op de kamer.

Onderhoud en vriendelijkheid staat buiten kijf.Het bureel van de quinta stond ons steeds met raad en daad bij bij navragen of opzoekingen betreffende o.v.en andere zaken. Echt een persoonlijke service.

Het drukke laanverkeer beneden de quinta valt echt wel mee : glazen schermen bovenop de ommuring weren dit goed, zonder verlies van het prachtig uitzicht op de stad en het achterliggend gebergte.Lunch namen we onderweg en avondmaal steeds in de stad (al dan niet te voet) om 'Maderees' te kunnen eten. Onze 4 vorige keren was steeds halfpension in de klassieke grote hotels met touroperators en dat vermeden we deze keer We boekten zelf onze logies en lijnvluchten.

We keren er heel zeker terug.

ontzettend vakantie gevoel gecreeerd

paul
30-6-2011

We hebben hier 2 weken heerlijk vakantie gehouden. Iedere avond a la cart gegeten op het terras. De bediening was uitstekend. Voortreffelijk rustig hotel om na een stevige wandeling in de bergen of levadas bij te komen.

Gereisd Met partner in juli 1998

Kleinschalig hotel

DM
27-7-2009

Charmant kleinschalig hotel; goed gelegen in de nabijheid van Funchal.

Kamers zijn klein en een minibar of ijskast ontbreekt.

Er is op een verblijf van 7 dagen absoluut geen variatie in het ontbijtbuffet en het menu à la carte. Argument dat men ook kan gaan dineren in andere Charming hotels in de omgeving is geen excuus om het ontbreken van variatie in het eigen hotel goed te maken.

M&J Eind juni 2008 Dit is echt een charmehotel! Zeer van

Ronsmans Jos
4-7-2008

M&J

Eind juni 2008

Dit is echt een charmehotel! Zeer goede ligging, geen last van druk verkeer. Bushalte,supermarkten,restaurants vlakbij.Mooi uitzicht over de baai, zowel van kamers met balkon als zonder.Lekker uitgebreid ontbijt op het terras, mooie tuin en zwembad.

Perfekte bediening (gastronomisch)

à la carte.(10/10.Minpunt 1 stekker in de badkamer om te scheren-haardroger op de kamer.Zeer romantisch

hotelletje.

Kleinschalig klassehotel; ideaal gelegen op 10 min van het

Roger & Jenny Naze (België)
6-6-2007

Kleinschalig klassehotel; ideaal gelegen op 10 min wandelafstand van het centrum van Funchal. Beste is echter een kamer met twin beds te vragen want het tweepersoons bed valt nogal smal uit. Ontbijtbuffet uitgebreid genoeg om voor dagelijkse variatie te zorgen. Het menu à la carte in het restaurant is best aardig.

Gereisd Met partner in april 2007

Wij zijn daar begin november 05 geweest

Koster
20-11-2005

Wij zijn daar begin november 05 geweest. Hotel goed bevallen, knus hotel, gemoedelijke Engelse sfeer. Mooie serre waar je ook kan ontbijten, goed ontbijt. Heerlijke croissantjes.

Vrij klein zwembad, wel mooi aangelegde tuin. Wel aan drukke weg, maar daarentegen wel centraal gelegen. In buurt van supermarkten en restaurantjes.

Hotel is aanrader.

Klein Engels aandoend hotel

Uli en Bea
28-8-2005

Klein Engels aandoend hotel.Goede service en prima eten. Bediening heel goed met persoonlijk aandacht. Een aanrader dus.

Gereisd Anders in augustus 2005

De eerste keer dat we op Madeira zijn geweest verbleven we

E&M
15-1-2005

De eerste keer dat we op Madeira zijn geweest verbleven we in deze Quinta. Het is ons heel goed bevallen. Service en maaltijden waren prima. Hoewel gelegen vlakbij de snelweg vonden wij het geen bezwaar. We hadden een prachtig uitzicht op de baai en een ruim balkon en de kleinschaligheid van ongeveer 32 kamers beviel ons ook heel goed.

Gereisd Anders in januari 2005