Zoover
Hotel Vila Gale Tavira

Hotel Vila Gale Tavira

Hotelsterstersterster
6,9

Prima hotel; lekker dicht bij centrum.

Bert
22-10-2016

Ontvangst en kamers ok. Diner ook a la carte is niet echt een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ontbijt echter voldoende. Parkeren jan aan de straat of tegen betaling in eigen parkeergarage.

Leuk dat centrum Tavira zo dichtbij is. Daar zijn meerdere leuke restaurants.

Gereisd Met partner in oktober 2016

Na één keer wel gezien, zou niet weer boeken

J. ter Voort
24-6-2016

Harde bedden; kamers netjes en ook de badkamer. Verschoning laat te wensen over, na 5 dagen gevraagd wanneer mijn bed verschoond wordt en wij schone handdoeken krijgen. Restaurant is niet berekend op à la carte, viel erg tegen (garnalen droog, steak verpest). Men heeft het veel te druk met het buffet voor de halfpensiongasten. Buffet geprobeerd (duur in vergelijking met omliggende restaurantjes) en dat was ook een tegenvaller. Als je het binnen te druk en lawaaierig vindt, kun je buiten gaan zitten. Is niet aan te raden vanwege gemene muggen. Ondanks smeren toch gestoken, duurt 2 weken voor de bult weg is.

Halfpension niet boeken!

Ontbijt is ruim voldoende.

Vriendelijk behulpzaam personeel dat lange dagen maakt en hard werkt.

Niet voor kinderen

Henrike
15-2-2016

Wij hadden helaas geen goed weer, dus we waren erg op het hotel aangewezen.

Buitenzwembad was leeg voor onderhoud, binnenzwembad mochten we gratis gebruiken van 10.30-17.30 uur, maar dit is een spa-omgeving. Dat betekent dus stilte! We hadden een kind bij van 6 jaar die toch andere verwachtingen had van een zwembad. Verder geen entertainment kunnen ontdekken. Bedden zijn erg hard, kamers super gehorig vanwege stenen vloeren door hele hotel. Bootje naar het strand vaart in de winter niet vanaf de kade vlakbij het hotel, maar op ca 2 km afstand via een winderige saaie weg te bereiken. Heb niet gezien dat het hotel vervoer aanbied naar deze haven.

Buffet ter plekke genomen, 22 euro voor volwassenen en 11 euro voor kinderen. In de omgeving voldoende leuke en lekkere restaurtants.

Fijne vakantie

Kimtrimbach
9-7-2013

Goed hotel, met lekker eten. Jammer dat het hotel niet erg kindvriendelijk is, al hebben wij ons prima vermaakt.

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2013

Heerlijk ontspannen in Tavira

janita_williams
8-12-2011

Het hotel heeft een Moorse uitstraling wat wellicht spartaanser overkomt dan in de andere Vila Gale hotels. Bij het ontbijt staat aangegeven wat gezonde producten zijn, heel handig. En er is volop vers fruit. Er zijn volop handdoeken en de kamers worden iedere dag uitgebreid schoongemaakt. De bedden zijn wel hard voor Nederlandse begrippen. De sportschool in het hotel is een aanrader, met genoeg cardio en krachttraining apparaten. Helemaal lekker is het binnenzwembad (30 graden!) en jacuzzi en Turks stoombad. Er zijn minstens 5 (!) activiteitenvan het animatieteam per dag, zoals wandeling door de zoutpannen, vogelkijken, jeu de boules, aqua-gym, schilderworkshops en quizzen. Pal achter het hotel ligt de overdekte marktplaats met vers fruit, vis, noten en koekjes. En het moeras en duingebied begint direct na het hotel aan de achterkant terwijl de voorkant in het centrum van Tavira ligt. Als je de grote brug afloopt of afrijdt kom je uit bij het overdekte winkelcentrum CC Gran Plaza.

keurig met een te grote hall

H
19-3-2011

was wel goed, maar in de afwerking was het een beetje te groot en te mager.

veel Engelsen die meestal gingen golfen.

we hebben niet aan de animatie deelgenomen, maar uit het lawaai kon je opmaken, dat het gezellig was.

Gereisd Met vrienden in oktober 2009

Goed voor een nachtje om niet te hoeven rijden.

Henk van den Oetelaar
25-2-2010

Hotel ligt prima, dicht bij de boulevard. Mooie entree. Wel heel veel Engelsen op leeftijd. Kamers zijn ok maar zeer gehorig, voorzien van mini bar en inhouse movies. Geen flatscreen wat een must is bij een 4* hotel. Indoor & outdoor pool.

Gereisd Met jonge kinderen in februari 2010

De moeite waard

Jan Klopper
2-11-2009

We waren er in september. de restaurantjes in het dorp waren nog helemaal open, en dat was lekker eten.

Prime hotel om even bij te komen, ontbijt voortreffelijk, personeel erg prettig. In Tavira is weinig te doen.

De garagekosten kwamen op onze rekening niet voor- we waren er wel over geïnformeerd. In die garage met een capaciteit van zeker 200 auto's stonden er soms 10...

Niets voor kleine kinderen.

Good value for money.

goed hotel (zeker voor "ouderen")

NiMa
30-9-2009

Pluspunten :

- zeer goede kwaliteit van eten (alhoewel geen uitgebreide buffetten)

- altijd warm water in bad

- proper

- personeel zeer kundig

- zeer goede huiswijn (9 euro de fles)

- HEEL goed muziekkanaal op TV (met bijhorende clips)

- iedere avond live muziek + gelegenheid tot dans

- rustig, ouder publiek

- in zijn geheel vonden wij het hotel gezellig met bekwaam personeel

Minpunten :

- gehorig (hotel is gebouwd in een vierkant (kamer aan binnenkant met zicht op zwembad boeken)

- geen privacy op terras

- geen voorzieningen voor kinderen (speeltuin of kinderclub)

- niet geschikt voor jonge mensen die in het hotel vertier zoeken

- ouder hotel

- garage kost 6 euro per dag (rond het hotel is voldoende gratis parkeergelegeneheid)

TAVIRA : niet de meest beste badplaats in Algarve

Over het algemeen zijn hotels in Portugal duur voor hetgeen je krijgt.

Nooit meer!

Sophie
12-9-2009

Alles was teveel moeite, ontbijt binnen terwijl terras voor de ontbijtzaal stond, vreselijke entertainment.

Gelukkig waren wij er maar 1 dag!

Gereisd Met jonge kinderen in september 2009