Zoover

Aparthotel Dunamar

Aparthotelsterstersterster
7,8

2019

Heerlijke strandvakantie maar niet nog een keer

Dennis Vermeulen
6-8-2019

Heerlijke strandvakantie gehad in Portugal. Positief aan het hotel: schoon, grote kamer met extra slaapkamer, goede airconditioning, leuk uitzicht van het balkon op het zwembad en strand. Negatief aan het hotel: De medewerkers (muv de aardige schoonmaakster en enkele obers in het restaurant) vonden wij erg nors, kil en zakelijk in hun contact. De barmedewerkers bij het zwembad vonden wij ronduit onbeschoft. Het gevoel van gastvrijheid ontbrak wat dat betreft. Ook is het hotel binnen nogal kil en strak, dit draagt niet bij in een vakantie ervaring. Het strand voor de deur is fantastisch. Heerlijk breed en gezellig druk. Verder zijn er enkele leuke strandtentjes te vinden welke aan elkaar gekoppeld zijn middels een houten boulevard. Het strand vonden wij echt super en waren we graag. Het eten en drinken aldaar viel ons ook alleszins mee. Goed qua kwaliteit en niet duur. Zwembad is prima maar niet heel bijzonder. Te weinig bedjes helaas..

Geen 4 sterren verblijf.

Dissel
2-8-2019

2 weken met 2 kleintjes van 1 en 2 jaar.

Ontbijt was prima. De kamers gedateerd en beneden de verwachting. We hebben overal om moeten vragen wat betreft handdoeken en verschoning. Na de Eerste dag werd de kamer niet schoongemaakt. 3 maal per week schoon beddengoed bleek ook niet waargemaakt te kunnen worden. Schoonmaak loopt blijkbaar achter de feiten aan . Zeker geen 4 sterren waardig.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2019

Mooi complex, maar met kanttekeningen

VSR
25-7-2019

Komen hier voor de derde keer, maar is wel de laatste keer. Achterstallig onderhoud in de kamers, maar de grootste ergernis is dat er om 08.00 uur geen enkel bedje bij het zwembad meer beschikbaar is!!! En geen mens te bekennen. Meerdere malen over geklaagd bij de receptie, maar die treden niet op! Waardeloos!

Prima accomodatie

HRI
8-6-2019

Het complex ziet er netjes en verzorgd uit.

De kamers zijn ruim en schoon.

Wel wat gehorig, je hoort stoelen etc schuiven.

De bedden zijn aan de harde kant.

Er zijn weinig pannen aanwezig en er is geen waterkoker.

De kamers aan de zwembad/zeekant zijn het mooiste qua ligging.

Mooi groot en schoon zwembad.

Aardig personeel.

Klein balkon met helaas ook de motor van de airco aan de muur.

Als je geluk hebt gratis parkeren voor de deur en er is een parkeergarage aanwezig. Dat kost 10 euro per 24 uur.

Ontbijtbuffet was prima.

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2019

Geweldig, prachtig gelegen, direct op het strand!

Nel
17-11-2018

Heerlijke week, rustig, mooi hotel , vriendelijk personeel.

Iedere dag schone handdoeken. Niets op aan te merken.

Beetje gehorig. Verder geen problemen.

Gereisd Met jonge kinderen in november 2018

Prima hotel

Ellen
30-7-2018

Goed onderhouden hotel aan het strand van Monte Gordo. Absolute plus is de directe ligging aan het strand. Wij hadden een kamer met zeezicht dat was geweldig. Bijna alle werkzaamheden in de omgeving van het hotel zijn inmiddels afgerond, daar zie je niets meer van. Zwembad is wel wat klein voor het aantal gasten en dit geldt ook voor het aantal bedjes. Wij hadden voor 9 dagen een auto gehuurd waardoor we veel van de Algarve hebben kunnen zien. Het hotel heeft (zeer beperkt) gratis parkeerplaatsen buiten het hotel. Ga er maar vanuit dat je daar (in ieder geval in het hoogseizoen) geen gebruik van kunt maken. Wij hebben gebruik gemaakt van de parkeergarage (kosten 10 euro per dag), maar dan ben je wel verzekerd van een plaats. Verder in het hotel prima faciliteiten. Goede wifi in de lobby maar in de kamers zelf nauwelijks bereik. Een thermostaatkraan in de badkamer ontbreekt. Verder top vakantie gehad. Kan het zeker aanbevelen.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

geweldige apart hotel, heelijk genoten

Clementine
26-8-2017

Heerlijk apart hotel, perfecte ruime kamers, iedere dag schone handdoeken. Ontbijt en diner buffet was niet heel uitgebreid, maar wel divers en goed. 's-avonds bij het diner iedere dag keuze uit vis of vlees. Fruit 's-morgens en 's-avonds in overvloed. Zwembad was netjes met voldoende bedjes en parasols. Zee op loopafstand. Op loopafstand van de winkels en restaurants, dus ook als je logies ontbijt hebt is er voldoende mogelijkheid om te eten. Enkel jammer dat je per dag voor handdoeken service ( voor zwembad en zee ) moet betalen. 's-avonds is er entertainment de ene avond voor de kinderen en de volgende avond voor de volwassene.

Prima hotel met goede ligging

Paula
29-7-2017

Hotel met ruime appartementen, welke voorzien zijn van voldoende opbergruimte. Goede schoonmaak zowel in appartement als gehele hotel en vriendelijk personeel. Ontbijt en diner waren qua aanbod misschien wat eentonig, maar op zich voldoende keuze. Voor de kids is er een leuk speeltuintje en eenvoudig zwembad, verder weinig vertier, maar dat weet je op voorhand vanuit de beschrijving. Ligging van het hotel is heerlijk. In 3 stappen sta je op het strand waar je kunt kiezen om bedden en parasol te huren of om gewoon op je handdoek neer te strijken. Zelfs in het hoogseizoen in juli is er voldoende beschikbaarheid. Langs het strand loopt een houten promenade op ca 2 meter boven het strand waarop je heerlijk relaxed (ook met buggy) helemaal tot voorbij het dorp loopt. Monte Gordo is vrij toeristisch qua aanbod winkels en restaurants, maar wel gezellig druk en zeker niet massaal. Er komen vooral Portugezen en Nederlanders. Het nabij gelegen Villa Real Santo Antonio (3km) is leuk om te bezoeken en biedt iets meer 'gewone' winkels. Zowel met taxi als bus goed te bereiken. Met de pont vaar je in 10-15 min naar het Spaanse Ayamonte, leuk om als dagtripje te doen, vooral de vismarkt vonden de kids indrukwekkend. Verder zijn we een dagje met de trein naar Faro geweest, vanaf het hotel ligt het station op 1,8 km en zit je in 1 uur in Faro. De oude stad is de moeite waard, je kunt de klokkentoren beklimmen, het nieuwe centrum kent mooie winkels. We hebben een heerlijke vakantie gehad!

Dunamar is prima, maar Monte Gordo...

Dennis
22-7-2017

Dunamar is een prima verblijf. Het ontbijt is in orde en de schoonmaak (dagelijks) is goed. Het zwembad voldoet en is zeker voor jongere kinderen en fijne speelplek. Wel erg vol en druk in het hoogseizoen als iedereen in het zwembad wil. Ook de ligging direct aan het strand is erg fijn. Eigenlijk heb ik maar twee minpunten en dat is de gehorigheid van de kamers en het gedoe met parkeren (overal betaald, beperkte gelegenheid van het hotel zelf en zeer druk in omgeving).

De plaats Monte Gordo is daarnaast niet het stukje Algarve waar ik nogmaals heen ga. De west-kant is vele malen mooier. De kust, de natuur, het winkel- en restaurant aanbod en zelfs de mensen zijn in Monte Gordo een stuk minder aangenaam dan in andere plaatsen van de Algarve. Al met al was het een fijne vakantie, maar dat kwam dan kwam niet door Monte Gordo. Tip: ga absoluut NIET eten bij Nova Gerencia Mota aan het strand. Dat is echt erbarmelijk slecht en vies eten dat in een varkensstal niet zou misstaan.

Heerlijk appartement als je van rust houdt

J Dekker
21-5-2017

Heerlijk appartement, met woonkamer, keuken, badkamer en slaapkamer. Netjes en ruim, alleen badkamer kan wel een update gebruiken. Prima dagelijkse schoonmaak en veel handdoeken. Inrichting is goed. Prima bedden (wel een plastic molton, maar als je even de schoonmaakster vraagt dit weg te halen doet ze dat!)

Keukeninventaris is inderdaad wel beperkt, als je graag een kopje thee drinkt, neem dan een waterkoker mee.

Monte Gordo is een stadje met veel goedkope restaurantjes maar wij vonden de kwaliteit vaak zo slecht dat we meestal bij de Blue Parrot aten. Is een heel fijn restaurant met vers eten. Ook vegetarisch kun je hier goed eten, als je het vraagt maken ze dit buiten de kaart en elke keer iets anders lekkers! Reserveren is dan wel van belang.

Strand en zwembad zijn hier beide heerlijk. Ook met kinderen. Stadje richting Spanje Vila Real de Santo Antonio is erg leuk om te bezoeken en meer authentiek.