Zoover

Fijn en rustig complex

Saskia
24-5-2017
  • Activiteiten8

Een verzorgd en rustig park met ruime appartementen. De faciliteiten zijn goed: het zwembad is niet heel groot maar voor het complex helemaal goed en we hebben ook regelmatig tennisrackets gehuurd om een balletje te slaan op de prima tennisbaan.

Het appartement is ruim, het meubilair enigszins gedateerd maar nog erg netjes. Douchen in bad vinden we nooit zo prettig, maar de goede straal maakte veel goed. We vonden het wel vrij gehorig - dat is natuurlijk vaak zo maar hier viel het ons extra op.

Wij hadden ook een auto gehuurd voor de gehele vakantie en daardoor kun je fijn allerlei strandjes en leuke plaatsjes bezoeken. Het complex ligt wat afgelegen, ik zou altijd aanraden om een auto te huren om de prachtige omgeving te ontdekken.

Heerlijk genoten!

D. Koop
24-8-2016
  • Activiteiten7

Ben hier twee weken met mijn partner geweest. We hadden een 2 kamer appartement, 1 slaapkamer en woonkamer dus. Ruim genoeg voor twee personen, prima badkamer. Het zwembad was groot genoeg voor het aantal mensen wat er op het park gebruik van maakt. Er waren altijd genoeg bedjes langs het zwembad, ook als je pas in de middag kwam. En dat heb ik vaak genoeg anders meegemaakt. Het restaurant bij het zwembad is top. De bediening loopt zich uit de naad en je zit dus zelden zonder eten of drinken. Erg vriendelijk personeel ook. De jongen bij de poolbar (Nuno) was erg vriendelijk en maakt geweldige cocktails. Qua lokatie is een auto handig, er zijn veel dingen te doen in de buurt. Portimao heeft een top strand en is 15 min rijden, Sagres (het meest zuidwestelijke punt van het Europees vasteland) is een uurtje rijden. Sowieso ligt Colina da Lapa erg centraal gezien bezienswaardigheden en dergelijke. Vlakbij is ook een aldi en apalonia, twee supermarkten. Wij komen zeker terug!

Geweldig zo mooi en overal dichtbij alles super

Arnie Karssing
25-6-2016
  • Activiteiten8

Het huis heel netjes de uitstraling van het park geweldig het restaurant ook erg goed mooi zwembad we hebben genoten

Gereisd Met partner in september 2015

Echt een fijne gezinsvakantie gehad!

Hans Arnhem
1-5-2016
  • Activiteiten8

Heerlijke appartementen, omgeven met veel groen. Fijn zwembad en leuke faciliteiten.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2014

fantastisch

gerard van erve
18-1-2016
  • Activiteiten2

auto huren is anders bijna niet te doen...slecht openbaar vervoer.

Gereisd Met partner in september 2015

een mooie plek, wel een auto huren

J.v.Seventer
22-10-2015
  • Onderkomen7

mooie ruime kamers, je hoort wel de contact geluiden bij de buren, vooral verschuiven van stoelen.

aardige mensen, Wi-Fi erg slecht (jammer)

Gereisd Met partner in oktober 2015

goed

oma
21-10-2015
  • Activiteiten4

Prachtig park,aardig personeel,mooie huisjes,netjes ingericht ruim en alles wat je nodig heb is aanwezig.Maar als je er heen gaat huur een auto want het ligt afgelegen en de bus rijd maar heel weing.Het hotel busje rijd wel naar Carvoeiro maar wl je wat verder weg dan moet je echt een taxi nemen.Verder moet je goed kunnen lopen want het is vrij steil het wandelen.

Uitstekende locatie!

Roel van Es
6-10-2015
  • Activiteiten8

Wij hadden een 2 onder een kap aan de buitenrand van het resort. Het hele resort ligt verder in een oase van groen en keurig onderhouden tuin. Doordat er aan alle kanten terrassen zijn aangebracht kun je de hele dag door de zon of juist de schaduw opzoeken. Het erop gelegen restaurant is goed met een fatsoenlijke kaart en nette prijzen. Net zwembad en voldoende ligstoelen. Wij hadden een huis met een volledig ingerichte keuken met vaatwasser, wasmachine en keukenapparatuur maar wij hebben alleen 's morgens koffie gezet. Ontbijten kan ook in het restaurant en al je op [pad wilt gaan zeker zo makkelijk. Op ca 500 meter zit een klein supertje waar wel van alles voor een ontbijt te vinden is. Tegenover het resort zit een goed uitziend restaurant maar de prijzen hiervan zijn naar verhouding hoog. In het naastgelegen dorp Carvoeiro is voldoende vertier voor jong en oud naast een prachtig zandstrand omsloten door de hoge rotsen. Daar zijn vele restaurants, pubs te vinden.

Geweldige vakantie!

Marina
23-9-2015

Colina da Lapa is een ruim opgezet park met een mooie tuin en een prima zwembad. Huisje was super, o.a. goed ingerichte keuken van alle apparatuur en keukengerei voorzien. Het personeel is erg vriendelijk. Elke dag worden er schone handdoeken gebracht, ook wordt er goed schoongemaakt. De ligging is lekker rustig, in Sesmarias. Dit ligt tussen Carvoeiro en Ferragudo in.

Het is erg handig om een auto te huren, Carvoeiro en Ferragudo zijn goed te bereiken met de auto. Parkeren is vrijwel overal gratis (behalve in parkeergarages).

Ik zou autoverhuurbedrijf Guerin ten zeerste afraden. Bij het vliegveld hebben we anderhalf uur in de wachtrij gestaan om de auto op te halen en na de tijd moesten we 170 euro afrekenen voor schade die we niet veroorzaakt hadden (koop altijd ER af!).

Wat betreft de stranden, zijn Praia da Marinha en Praia do Carvalho erg mooi.

Bij Restaurant Casa do Bife (in Carvoeiro) kun je fantastisch eten!

Super

priscillavansoestbergen
3-9-2013
  • Onderkomen9
  • Activiteiten7

Gisteren terug gekomen van een weekje bij Colina da Lapa, heerlijke vakantie gehad. De algehele sfeer is heel relaxt en ontspannen en het is er erg mooi.

Appartement (helft van een villa) was heel ruim en van alle gemakken voorzien. Meubileur iets gedateerd, maar niet storend. Lekker grote tuin om heerlijk in de zitten.

Service is uitmuntend, iedereen even vriendelijk, gewoon top. Restaurantje bij de accomodatie was ook goed; lekkere salades en 's avonds verse vis. Zwembad is iets kleiner dan de foto's deden vermoeden, maar niet erg. Genoeg plek om te zonnen en geen handdoeken-race.

Ligging misschien iets minder gunstig, maar er gaat een busje van en naar het centrum en het strandje en anders zijn er genoeg taxi's. Wij waren maar een weekje, geen auto gehuurd en dat was prima. Als we langer zouden zijn geweest, hadden we dit wel gedaan.

Een aanrader!